Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
supermoos2907
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 14 februari 2011, 11:05

Zijn er Zuid Limburgers in de zaal? Ik rijd regelmatig de routes rondom Valkenburg, Gulpen, Brunssummerheide en Sittard en blijf een beetje klooien met de bandenkeuze.. ik zoek wat meer grip in herfst / winter hier.

Ik rijd een Cotic SolarisMax, momenteel met Vittoria Barzo en Mezcal 2.35 op 30mm intern. Ik doe geen hele gekke dingen, maar houd een beetje het midden tussen boswielrennen en technisch uitdagender rijden. Weeg zelf 85 kg zonder gear.

Voor mijn gevoel zou ik naar Wolfpack Trail en Cross 2.4 willen, maar ik lees hier een aantal keer dat er in mijn omgeving wordt gereden met de Cross / Race combinatie.

Wie heeft de diverse banden al geprobeerd in deze omgeving? Wellicht is de Trail iets teveel van het goede voor de omgeving hier?
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Vraag is eigenlijk al beantwoord 😉
Cross / Race volstaat tenzij...
aurelius schreef: wo 23 december 2020, 11:04 Voor puur XC, eens. Zeker voor meer ervaren rijders.
Maar in vettige omstandigheden, op echte trails (dus geen gesoigneerde bijgehouden vaste routes paadjes, maar in het wild, op trails met geulen, off camber, richels, steen, wortels, etc.) is Trail-Cross een keus op safe, in herfst winter.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
supermoos2907
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 14 februari 2011, 11:05

Enrico schreef: zo 27 december 2020, 09:52 Vraag is eigenlijk al beantwoord 😉
Cross / Race volstaat tenzij...
Ai, klopt. Ik had toch al aardig wat pagina’s gelezen, maar deze gemist. Toch bedankt!
Rogier13
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: do 9 mei 2019, 19:45

Ligt ook een beetje aan wat je rijd hier in de omgeving. Volg je de uitgepuilde routes dan voldoet Cross-Race prima. Wordt je echter enthousiast van bijvoorbeeld een Bikeboutique tochtje kun je beter voor de Trail-Cross combo gaan.
Canyon Lux Trail - Swett Smockelaer - Kona Honzo ST
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik heb geen wolfpack gereden maar als ik een beetje om me heen kijk betwijfel ik dat een cross nou echt meer grip heeft dan een barzo. Barzo vind ik behoorlijk agressief voor een xc band. Als die nu te kort komt zou een trail/race combo dan niet wat zijn? Iemand anders hier had dat laatst gedaan en het leek mij geen onlogische keuze.
Waar woke is, is vuur
Royka
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: vr 29 december 2017, 23:13
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 2023

Met de Trail voor zit je altijd goed. Vooral in Zuid-Limburg. Achter net wat je zelf wil ;)
Canyon Neuron 2023
Nukeproof Digger Factory
Bird Aether 9
Bird Zero 29
Trek Fuel EX 8
Bird Zero TR
supermoos2907
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 14 februari 2011, 11:05

Ik denk dat ik de Trail, Cross en Race maar bestel. Dan kan ik het zelf ervaren. :)
Gebruikersavatar
The Grim Ripper
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 12:22
Mijn mountainbike: Glimmend zilver Devinci Django 29 2018 carbon trail

Momenteel rij ik met een 27,5" 2.25 tubeless combi RaRa - RoRo. De RaRa begint aan het einde van z'n latijn te komen en ik overweeg nieuw rubber. Fiets is een Felt Decree 27.5 (non-boost) met intern 25mm velgen.

Zou graag de Wolfpack rubbers gaan gebruiken, maar loop bij de combi Trail - Cross tegen de breedte aan....

Trail = 2.40 x 27.5" is voor geen probleem
Cross = 2.40 x 27.5" is achter mss wel een issue. Rij nu 2.25 en af fabriek zat er een Nobby Nic 2.35 op met een 21mm brede velg.

Nu vallen sommige banden/merken breder of smaller uit. Wat is jullie ervaring met Wolfpack? Wat is de beste manier om de max ruimte te bepalen - cq op wel punt te meten?
When my legs hurt, I say: ‘Shut up legs! Do what I tell you to do!
Gebruikersavatar
Jouke74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 489
Lid geworden op: di 21 oktober 2014, 21:23
Mijn mountainbike: Giant XTC advanced

Ik zat met hetzelfde probleem. Heb uiteindelijk 2x een Trail genomen. Aan grip geen gebrek; maar is wel iets zwaarder trappen. Vind ik in de winter niet echt een drama door de Almeerse bossen. Rolweerstand is sowieso hoog.
Gebruikersavatar
Erwin25
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: za 19 september 2020, 21:51
Mijn mountainbike: fietst wel goed

The Grim Ripper schreef: ma 28 december 2020, 19:14
Nu vallen sommige banden/merken breder of smaller uit. Wat is jullie ervaring met Wolfpack?
Een 2.2 Wolfpack Cross en Speed heb ik vanmiddag nog gemeten met banden omleggen op 25mm interne velg. Die was 55,5mm totale breedte. Dus exact gelijk aan 2,2x 2,54 ( = 1 inch)
Het is heel aannemelijk dat een 2.4 Wolfpack dan 60 á 61mm breed is.
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Ook een bestelling gemaakt. De Cross 2.4 vooraan en de Race 2.2 voor achteraan. (Staying at home doet niet veel goed aan de portemonnee...).

Lijkt me wel een goede combinatie voor tussen de zomer Ray/Ralph en als de Forekaster als voorband beetje te veel van het goede is.
supernova1986
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: do 18 mei 2017, 07:07

Vandaag eerste test ritje met de Cross / Race 2.25 gemaakt in een zeer blubberig Nijmegen / Groesbeek. Erg tevreden over de bandjes. Voldoende grip en ze rollen lekker :D
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Op de zijkanten staat “Tubeless min 1,8 bar”. Niet te veel van aantrekken zeker?
Shredwithcare
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 20:57
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 6 2022

Rasmazzer schreef: wo 6 januari 2021, 14:34 Op de zijkanten staat “Tubeless min 1,8 bar”. Niet te veel van aantrekken zeker?
Ik las laatst een review van iemand die zich daar wel aan hield. Die was niet enthousiast over de banden. Dat was geen toeval.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Alleen bij oppompen doorgaan tot je de bekende knalletjes hoort.
Daarna de druk weer laten zakken, ergens tussen 1,3-1,5 bar gaat bij mij prima, 70kg, Cross/Race.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie