Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erwin25
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: za 19 september 2020, 21:51
Mijn mountainbike: fietst wel goed

Ik denk dat de fabrikant dat er op zet om zich in te dekken. Ik rij zelf ook met lagere druk, rijdt voor mij beter. Meer grip en comfort.
Het ligt natuurlijk ook heel erg aan het totaalgewicht en rijomstandigheden van fietser en fiets hoe laag je kan zonder schade aan band of velg te krijgen.
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

aurelius schreef: wo 6 januari 2021, 14:40 Alleen bij oppompen doorgaan tot je de bekende knalletjes hoort.
Daarna de druk weer laten zakken, ergens tussen 1,3-1,5 bar gaat bij mij prima, 70kg, Cross/Race.
Das is de combo die ik gekocht heb! De Race heeft alleszins iets hogere toppen op het loopvlak dan de Ardent Race waar ik nu mee rijd (tenzij die al zo hard versleten is :D ). De Cross is minder grof dan de Forekaster.
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Rasmazzer schreef: wo 6 januari 2021, 14:34 Op de zijkanten staat “Tubeless min 1,8 bar”. Niet te veel van aantrekken zeker?
Op m'n Pirelli's staat 'min 2bar'. Heb graag wat grip dus het lijkt me verstandig me daar maar niet al teveel van aan te trekken. :-D
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Iemand toevallig ervaring met de Enduro en dan in 2.6?
Rijd nu eigenlijk altijd en overal met een DHRII voor en deze lijkt er kwa patroon wel op. Ook iets lichter, alhoewel me dat niet heel veel uitmaakt eerlijk gezegd :winkie:

Daarnaast zou ik misschien achter een Cross in 2.6 willen zetten, maar weet niet of dat gaat passen. Iemand toevallig de 2.6 die weet hoe breed deze is?
Ride a bike!
-wheelnut-
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 20 april 2020, 18:56

Ik heb net de enduro 2.4 binnen omdat ik weer eens lek reed op een betonnen trap ( met te lage bandenspanning🤔). Kom van 2.25 maar las dat ie iets smal valt. Wordt het weekend pas getest vrees ik.
RaMoNNeKe schreef: wo 6 januari 2021, 18:57 Iemand toevallig ervaring met de Enduro en dan in 2.6?
Rijd nu eigenlijk altijd en overal met een DHRII voor en deze lijkt er kwa patroon wel op. Ook iets lichter, alhoewel me dat niet heel veel uitmaakt eerlijk gezegd :winkie:

Daarnaast zou ik misschien achter een Cross in 2.6 willen zetten, maar weet niet of dat gaat passen. Iemand toevallig de 2.6 die weet hoe breed deze is?
Hoe ouder ik word,
Hoe sneller ik was.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

RaMoNNeKe schreef: wo 6 januari 2021, 18:57 Iemand toevallig ervaring met de Enduro en dan in 2.6?
Rijd nu eigenlijk altijd en overal met een DHRII voor en deze lijkt er kwa patroon wel op. Ook iets lichter, alhoewel me dat niet heel veel uitmaakt eerlijk gezegd :winkie:
Enkel in 29x2.4 een dagje als voorband getest tijdens een droog dagje Winterberg, niet de beste testing ground voor deze band. Bakken met grip en hij leek iets sneller en wat strakker te sturen dan m`n MM in Addix soft maar zoals gezegd waren de omstandigheden niet echt een goede test.
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Heb nu de DHRII in 2.4 en die ga ik niet ruilen voor een WP 2.4.
Omdat ik achter geen demper meer heb, hoop ik wat meer comfort uit de banden te halen, en dus 2.6.
Maar om achter nu met 2.6 en voor met een 2.4 te rijden, klopt in mn hoofd gewoon niet. Vandaar mn vraag voor de 2.6 variant.

Ik hou het even zo en kijk het even aan. Met dit weer ben ik weinig op die fiets te vinden. :roll:
Mocht ik echt comfort missen, dan bestel ik ze gewoon en dan ga ik het zelf ervaren :winkie:
Ride a bike!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

RaMoNNeKe schreef: wo 13 januari 2021, 20:37 Maar om achter nu met 2.6 en voor met een 2.4 te rijden, klopt in mn hoofd gewoon niet. Vandaar mn vraag voor de 2.6 variant.
Helder...dat zou bij mij ook niet kloppen.
Laatst gewijzigd door TenZNL op do 14 januari 2021, 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Sudlon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 17 oktober 2018, 18:10

Stond er bij mij ook op.
Reed met 1.4 voor en 1.6 achter. Geen probleem, maar......

Na 3/4 jaar wel over de hele band in de omtrek een soort droogtescheur voor en achter. Volgens Pirelli geen probleem, maar vond het vreemd.
Bij Maxxis nooit last van gehad.

KTManiac schreef: wo 6 januari 2021, 18:46
Rasmazzer schreef: wo 6 januari 2021, 14:34 Op de zijkanten staat “Tubeless min 1,8 bar”. Niet te veel van aantrekken zeker?
Op m'n Pirelli's staat 'min 2bar'. Heb graag wat grip dus het lijkt me verstandig me daar maar niet al teveel van aan te trekken. :-D
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik ben van plan om gewoon met twee Speeds in 2.4 het hele jaar door te rijden. Maar ik rijd dan ook alleen maar op de tracks van Oosterhout.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

Ad58 schreef: do 14 januari 2021, 16:05 Ik ben van plan om gewoon met twee Speeds in 2.4 het hele jaar door te rijden. Maar ik rijd dan ook alleen maar op de tracks van Oosterhout.
Ik rijd ook 2x Speed 2.4. Die hebben best een flinke nop en kan je prima het hele jaar mee in NL rijden.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ad58 schreef: do 14 januari 2021, 16:05 Ik ben van plan om gewoon met twee Speeds in 2.4 het hele jaar door te rijden. Maar ik rijd dan ook alleen maar op de tracks van Oosterhout.
Gewoon doen, hier op de UHR ook bakken grip met dat type.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ah mooi! Alleen op wat dikkere natte boomwortels willen ze nogal eens flink doorslippen. Maar dat heeft ongetwijfeld ook met mijn gebrekkige techniek te maken....
En ik heb ook al twee keer meegemaakt dat het voorwiel ineens onder me wegklapte. Bij droog weer.
Waarschijnlijk los zand over hardere onderlaag.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
-wheelnut-
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 20 april 2020, 18:56

Enduro er gelijk opgezer na zeer snelle levering.
Maareh...het is me veel te koud buiten.
Heb direct nog de trail en de cross erbij besteld want een 2.25 voor en 2.4 werkt ook voor mijn koppie niet.
Bovendien "klopt" die 2.4 gewoon beter op me fietsie.
-wheelnut- schreef: wo 13 januari 2021, 19:23 Ik heb net de enduro 2.4 binnen omdat ik weer eens lek reed op een betonnen trap ( met te lage bandenspanning🤔). Kom van 2.25 maar las dat ie iets smal valt. Wordt het weekend pas getest vrees ik.
RaMoNNeKe schreef: wo 6 januari 2021, 18:57 Iemand toevallig ervaring met de Enduro en dan in 2.6?
Rijd nu eigenlijk altijd en overal met een DHRII voor en deze lijkt er kwa patroon wel op. Ook iets lichter, alhoewel me dat niet heel veel uitmaakt eerlijk gezegd :winkie:

Daarnaast zou ik misschien achter een Cross in 2.6 willen zetten, maar weet niet of dat gaat passen. Iemand toevallig de 2.6 die weet hoe breed deze is?
Hoe ouder ik word,
Hoe sneller ik was.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Vandaag voor het eerst op speed en race gereden.
Ondanks het glibberig toplaagje gaven ze voldoende vertrouwen en controle.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Plaats reactie