Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het kan ook zijn dat je latex is uitgewerkt.
Dan zweet het resterende vocht er uit.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

ThaSingleTrackMastah schreef: za 16 april 2022, 19:33 Het kan ook zijn dat je latex is uitgewerkt.
Dan zweet het resterende vocht er uit.
De latex zag er nog goed uit, bijna net zoals het uit de fles kwam (iets grijzer). De voorband ook meteen maar gedaan, dat was harder nodig. Het restje vloeistof leek wel kattep*s (gelukkig rook het niet zo). :lol:
Be Nice, Say Hi!
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Giant-E schreef: vr 25 maart 2022, 22:11
Lars TB schreef: vr 25 maart 2022, 21:04
Mijn buitenland combi: WP Race achter, WP Trail voor.
Hmmm, dit is mijn binnenland combi. :wink:

Blijft in mijn geval wel een dilemma. Voor de UHR enigszins overkill, maar voor ‘t wekelijkse trainingsrondje op Bergschenhoek weer perfect.
Ik rij nu al 3 jaar rond op WP’s, mét gewone biba’s, op lage banddruk. Nog geen één keer lekgereden. Vooral blij met de switch Cross>Trail. Geeft veel vertrouwen.
Bij mij ook. Werken ook super hier rondom Arnhem/Nijmegen, maar ik heb afgelopen weekend in Witten wel ècht de grens gevonden: De Race achterop was blij dat ik glij, maar daar was ik niet heel verbaasd over. De Trail daarentegen ook...
Resumé: ik heb een topdagje gehad en na een uur of 2 was ik redelijk gewend aan het glijden, dus vooral zoeken naar randjes in bochten, maar de volgende keer gaan het lompe rubber er weer op (DHF/Dissector). Dan heb ik iig iets meer room-for-error 8)
Mnoo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 13 april 2011, 20:40
Mijn mountainbike: heeft noppen

FranX78 schreef: vr 25 maart 2022, 22:34 Zo zie je maar hoe persoonlijke voorkeuren verschillen.
Ik rij sinds vorig jaar met Race 2.4 voor en Speed 2.4 achter. Ik rij voornamelijk op de zanderige routes in het ZO van het land. Ik merk dat de toplaag hier op plekken al behoorlijk droog is geworden bij die fraaie weer. Ik was bij mijn laatste ritjes niet helemaal tevreden over mijn Race voorband. Ik had nog een nieuwe WP Speed 2.4 liggen.
Die heb ik net er opgelegd en dus ga ik morgen voor het eerst eens testen met zowel voor als achter de Speed 2.4. Ben benieuwd.
Ik ben ben benieuwd naar hoe je de 2.4 speed vindt?
twijfel zelf om als xc set de speed 2.2 achter (misschien wel 2.4) en de 2.4 voor te gaan inzetten.
Voornamelijk naar de grip icm rolweerstand?

Ik gebruik nu conti race/crossking 2.2
Check: http://www.duchenneheroes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Ik ben er eigenlijk wel blij mee. Ik fiets meestal op zandgronden en met de droogte van de laatste tijd vind ik de band voldoende. Misschien ligt het aan mij, maar ik merk dat banden met wat meer profiel in bochten met mul zand wat sneller happen. De brede band helpt ook iets om minder in het mulle zand te zakken.

Van de herfst/winter gaat de WP race weer terug voorop.
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Ik heb een 2.4 speed voorop gehad en vond hem een beetje verraderlijk. In twee weken in bochten een handvol snelle wegglijders gehad. Een kon ik niet redden met een blessure als gevolg. Vervangen door een 2.4 cross en nauwelijks problemen meer gehad. Ik moet daarbij wel zeggen dat ik voor geen echt brede velg voor heb. 22 of 23 mm. Dat zou qua grip voor de zijnoppen net wat verschil kunnen maken. Bij de cross zijn de zijnoppen hoger waardoor hij qua ronding oogt als een speed op een bredere velg.
hans_lenze
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 19:53
Mijn mountainbike: Gele LTHT

Royka schreef: di 29 maart 2022, 07:58 Iemand al bekend met deze?

https://wolfpack-tires.com/produkt/bodyguard-2-4x29/
Niet bekend maar wel geïnteresseerd! Het lijkt best veel op een Smart Sam en daar heb ik goede ervaringen mee.
TJ-No6
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 18 december 2020, 21:45

Na veel lezen banden, besloten mijn banden te vervangen met setje Wolfpack Tires voor mijn Orbea Laufey. Uiteindelijk gekozen voor de Race voor en Speed achter, maar nu loop ik beetje vast.

In welke rijrichting monteer ik deze?

Er staan enkel driehoekjes als pijltjes op de banden, maar wijzen de pijltjes/driehoekjes op de Wolfpack banden in de richting van de rijrichting, of geven ze de draairichting van de band aan en dus pijltje naar achter ten opzicht van de rijrichting?

Nu las ik ook dat sommige banden anders worden gemonteerd als het om voor of achterband gaat, dus nu snap ik het helemaal niet meer..
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

TJ-No6 schreef: ma 27 juni 2022, 14:53 Na veel lezen banden, besloten mijn banden te vervangen met setje Wolfpack Tires voor mijn Orbea Laufey. Uiteindelijk gekozen voor de Race voor en Speed achter, maar nu loop ik beetje vast.

In welke rijrichting monteer ik deze?

Er staan enkel driehoekjes als pijltjes op de banden, maar wijzen de pijltjes/driehoekjes op de Wolfpack banden in de richting van de rijrichting, of geven ze de draairichting van de band aan en dus pijltje naar achter ten opzicht van de rijrichting?

Nu las ik ook dat sommige banden anders worden gemonteerd als het om voor of achterband gaat, dus nu snap ik het helemaal niet meer..
draairichting en rijrichting is toch het zelfde ?
En daarbij die hele kleine "pijltjes" zijn wolven koppen
Op de zijkant staat een pijl (dacht ik mij te herinneren)
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Als er een pijl op staat wijst die naar voren als hij bovenaan op de band staat. En naar achteren als hij onderaan staat ;-)
met andere woorden, hij geeft altijd de draairichting van de band aan.
Voorbanden worden eigenlijk nooit andersom gemonteerd. Bij achterbanden zou je kunnen kiezen tussen maximale remgrip of maximale tractie. Meestal zie je aan het profiel wel hoe de band dan gemonteerd moet worden: aan welke kant zijn de noppen afgeschuind.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
TJ-No6
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 18 december 2020, 21:45

HB_Eagle schreef: ma 27 juni 2022, 15:33 Op de zijkant staat een pijl (dacht ik mij te herinneren)
Ahja, :oops:

Die pijl is overigens hetzelfde als het wolvenkoppijltje...
Boogie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 382
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 20:41

Ik lees veel lovende recensies van de Wolfpacks. Wat zou een goede combo zijn voor grip, zowel algemeen, als in bochten, als op los/mul zand? En ook zacht genoeg rubber voor natte boomwortels?

Trail/Cross?
Trail/Trail?
Trail/Race?

Rolweerstand vind ik niet belangrijk
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Boogie, dat hangt erg af van waar je altijd rijdt, op welke ondergrond. Dus benoem die, en je krijgt gerichtere gebruikerstips.
(Ik meende UHR, oa Treek, en geschikt voor hard zand en inmiddels los geworden zand… wortels vallen daar nog mee :wink: ).

Trail - Race volstaat in Zuid L al buiten de vaste routes, dan zeker op de UHR.
Ik zou denken, omdat je wat onzeker bent en extra behoefte voelt aan grip:
Trail-Race, of zelfs Cross-Race (die laatste reed ik in Zuid L).
Op de UHR zijn er die 2x Speed rijden, wat veel zegt over de ondergrond.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Ik heb een Trail/Race combi op de NS en dat is meer dan genoeg grip op Nederlandse rondjes. Cross/Race ben ik aan het overwegen maar de cross zit nu ff als achterband op mijn Moxie.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Cross-Race volstaat wel voor een (semi)beginner. Eigenlijk Race-Speed ook nog wel op de “vlakke” UHR. Een Trail voorop als je wat sneller wilt dalen. Die band is superieur qua grip, wel wat meer rolweerstand.
Plaats reactie