Dank je wel!regenhond schreef: ↑vr 15 juli 2022, 21:47Zoals Aurelius al schreef, een Trail achter geeft behoorlijk wat rolweerstand. Doordat het achterwiel het meeste gewicht draagt speelt de rolweerstand daar een grotere factor dan vooraan. Een Race doet het achter al best goed qua grip, dat zal je zeker niet tegenvallen.
Eigenlijk zou Wolfpack best eens mogen overwegen om een aparte Trail achterband te ontwikkelen, zelfde karkas en rubber maar dan met dwarsliggende noppen in het midden, die iets dichter bij elkaar staan, zoals je dat vaak ziet bij banden die specifiek zijn bedoeld voor de achterzijde. Zoiets als een Specialized Purgatory, dat vind ik zelf een fijne achterband met veel (tractie-)grip maar die nog prima rolt. Mijn licht autistische brein kan het helaas niet aan om met twee verschillende merken banden te rijden, anders was dat mijn favo combi
Wolfpack tires
Beste leden,
Een jaar geleden was het tijd voor nieuwe banden. Ik ben toen voor de WP Cross 2.4 voor en WP Race 2.4 achter gaan rijden. Over de achterkant geen klachten. Die heeft voldoende grip en ben ik erg tevreden over. De Cross vind ik wat minder die breekt af en toe uit. Voorheen met een Racing Ray 2.25 had ik daar volgens mij minder last van.
Ik ga over een tijdje een paar dagen naar Houffalize. Dat doen ik erg weinig maar een band voor specifiek dit soort terrein lijkt me toch wel handig.
Nu wil ik graag een andere voorband proberen maar wat is wijsheid.
Een Trail 2.6 en een Speed 2.4 kopen. Dan heb ik een Trail 2.6 als voorband voor het buitenland en in NL de combi Race 2.4/Speed 2.4 oid. Want die Trail 2.6 als voorband in NL lijkt me wat overkill. Of is die 2.6 in België ook al overkill en kan ik beter voor de volgende optie gaan?
Ik kan ook een Trail 2.4 en een Speed 2.4 kopen. Dan de Trail 2.4 als voorband in het buitenland en in NL ook de Trail 2.4 proberen en eventueel lekker laten zitten en dan een Speed 2.4 als achterband.
In NL rijdt ik meestal de routes in Noord-Holland en de UHR. Banden komen op 30mm velgjes te liggen.
Een jaar geleden was het tijd voor nieuwe banden. Ik ben toen voor de WP Cross 2.4 voor en WP Race 2.4 achter gaan rijden. Over de achterkant geen klachten. Die heeft voldoende grip en ben ik erg tevreden over. De Cross vind ik wat minder die breekt af en toe uit. Voorheen met een Racing Ray 2.25 had ik daar volgens mij minder last van.
Ik ga over een tijdje een paar dagen naar Houffalize. Dat doen ik erg weinig maar een band voor specifiek dit soort terrein lijkt me toch wel handig.
Nu wil ik graag een andere voorband proberen maar wat is wijsheid.
Een Trail 2.6 en een Speed 2.4 kopen. Dan heb ik een Trail 2.6 als voorband voor het buitenland en in NL de combi Race 2.4/Speed 2.4 oid. Want die Trail 2.6 als voorband in NL lijkt me wat overkill. Of is die 2.6 in België ook al overkill en kan ik beter voor de volgende optie gaan?
Ik kan ook een Trail 2.4 en een Speed 2.4 kopen. Dan de Trail 2.4 als voorband in het buitenland en in NL ook de Trail 2.4 proberen en eventueel lekker laten zitten en dan een Speed 2.4 als achterband.
In NL rijdt ik meestal de routes in Noord-Holland en de UHR. Banden komen op 30mm velgjes te liggen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10376
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
Met welke iets naar Houffalize?
Ik denk dat een Trail 2,4" daar meer dan voldoet, 2,6" wordt al wat veel. En een Cross is er wat onderbemeten qua grip voor.
Ik denk dat een Trail 2,4" daar meer dan voldoet, 2,6" wordt al wat veel. En een Cross is er wat onderbemeten qua grip voor.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
- Giant-E
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4831
- Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
- Mijn mountainbike: Neuron CF8
Ik rij ‘t hele jaar door op de ruim bewezen allround-combo Trail/Race 2.4. De grip blijft geweldig. Van zomer tot winter, van simpel UHR etc tot lastig B’hoek, Z’meer.
De Cross breekt idd af en toe uit op “loose over hard”. Daarom de Trail gezet. Ja, je hebt wat meer rolweerstand maar gemiddelde snelheid is meer iets voor wielrenners.
De Cross breekt idd af en toe uit op “loose over hard”. Daarom de Trail gezet. Ja, je hebt wat meer rolweerstand maar gemiddelde snelheid is meer iets voor wielrenners.
Fiets is een Rockrider AM100s, een fully met 150mm veerweg.
De Cross vind ik nu als voorband ook al niet helemaal fantastisch.
Heeft iemand misschien ervaring met de Cross als achterband in België? Hij weegt net zo zwaar als mijn WP Race maar de noppen zijn wel veel grover en lijkt dus meer grip te hebben. Of heeft de Cross dan weer heel veel rolweerstand?
De Cross vind ik nu als voorband ook al niet helemaal fantastisch.
Heeft iemand misschien ervaring met de Cross als achterband in België? Hij weegt net zo zwaar als mijn WP Race maar de noppen zijn wel veel grover en lijkt dus meer grip te hebben. Of heeft de Cross dan weer heel veel rolweerstand?
Dus voor een paar dagen in Houffalize zou een Trail 2.4 voor en een Cross 2.4 achter een prima keus zijn als ik dat zo lees.
Tripje is samen met iemand anders. En plezier en grip vind ik wat belangrijker dan snel boven zijn.
Wel grappig, ik wissel net een cross voor een trail, en heb nou niet het idee dat de nopjes veel groter zijn ofzo. Kan zo niet echt zien waar de extra grip vandaan moet komen. Meer tussenruimte ofzo?
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 8735
- Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
- Mijn mountainbike: Ne ne Niner
Ik doe alles met de race en speed combi. Ook Houffalize.
Dus misschien kun je jouw setje er gewoon op laten zitten zolang het niet gaat regenen.
Dus misschien kun je jouw setje er gewoon op laten zitten zolang het niet gaat regenen.
Ik ploeterde en rook de overwinning!
Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Vorm van de noppen doet iets, maar vooral een heel ander rubbercompound! Daarom ook meer rolweerstand.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Wolfpack houdt het simpel en past per inzetbereik de noppen en het compound aan. Dus bij de Speed is het niet alleen door de stevigere lage noppen dat de band beter rolt, ook het compound is hierop aangepast. En andersom.
Niet zoals bij sommige merken waar je kunt kiezen bij gelijkblijvende noppen: geen grip, iets meer grip, holy sh*t, ik kom niet vooruit.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Duidelijk, bedankt voor de toelichting! Op zich prima, hoef ik minder te kiezenLars TB schreef: ↑vr 2 september 2022, 14:25Wolfpack houdt het simpel en past per inzetbereik de noppen en het compound aan. Dus bij de Speed is het niet alleen door de stevigere lage noppen dat de band beter rolt, ook het compound is hierop aangepast. En andersom.
Niet zoals bij sommige merken waar je kunt kiezen bij gelijkblijvende noppen: geen grip, iets meer grip, holy sh*t, ik kom niet vooruit.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4713
- Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
- Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede
Holy grip dus