Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

De achterband van mijn HT is toe aan vervanging en ik twijfel nu tussen de Wolfpack Race/Speed of de Vittoria Mezcal G2.
Ik rij vooral op de UHR en de Veluwe, dus vaak een harde zanderige ondergrond.
De Vittoria is wat zwaarder maar lijkt als ik internet moet geloven (altijd gevaarlijk :-D) wat meer grip te hebben.
Iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen?
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Voor harde zanderige ondergrond gebruik ik de Speed achter, ben nog nooit grip tekort gekomen en rolt geweldig.
In de winter had ik de Race achter voor natte omstandigheden, maar zodra het even kan de Speed terug gezet.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Filthy Phil
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 24 oktober 2004, 14:03
Mijn mountainbike: Klein Palomino/Giant Anthem X29/Giant Anthem 27,5 2017/Trance 2021
Contacteer:

Om eens wat nieuws te proberen een Trail 2.4 gepoogd om een DT Swiss XM421 velg te leggen en tubeless te maken, not. Schijnbaar alleen met compressor misschien (we leven in 2021), nog nooit meegemaakt dat dat niet lukte.

Toen oldskool eerst met binnenband geprobeerd en daarna zonder, nope. Wat me wel opviel toen ik hem met binnenband er op had liggen, was de matige breedte voor een 2.4 band (0,5 mm smaller dan een Bontrager 2.3) en de hele look en feel van de band. Herinnerde me allemaal erg aan de eerste generatie Nobby Nic. Was ook zo'n geklooi om tubeless te krijgen en verder een enorme teleurstelling. Dus voor mij is de hype nog niet bevestigd, wie weet later als ik er ooit nog zin in heb.
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 722
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Filthy Phil schreef: za 3 april 2021, 13:41 Om eens wat nieuws te proberen een Trail 2.4 gepoogd om een DT Swiss XM421 velg te leggen en tubeless te maken, not. Schijnbaar alleen met compressor misschien (we leven in 2021), nog nooit meegemaakt dat dat niet lukte.

Toen oldskool eerst met binnenband geprobeerd en daarna zonder, nope. Wat me wel opviel toen ik hem met binnenband er op had liggen, was de matige breedte voor een 2.4 band (0,5 mm smaller dan een Bontrager 2.3) en de hele look en feel van de band. Herinnerde me allemaal erg aan de eerste generatie Nobby Nic. Was ook zo'n geklooi om tubeless te krijgen en verder een enorme teleurstelling. Dus voor mij is de hype nog niet bevestigd, wie weet later als ik er ooit nog zin in heb.
Goede morgen! Fijne paasdagen! :kiss: :bier:
Filthy Phil
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 24 oktober 2004, 14:03
Mijn mountainbike: Klein Palomino/Giant Anthem X29/Giant Anthem 27,5 2017/Trance 2021
Contacteer:

ivocare schreef: za 3 april 2021, 14:00
Filthy Phil schreef: za 3 april 2021, 13:41 Om eens wat nieuws te proberen een Trail 2.4 gepoogd om een DT Swiss XM421 velg te leggen en tubeless te maken, not. Schijnbaar alleen met compressor misschien (we leven in 2021), nog nooit meegemaakt dat dat niet lukte.

Toen oldskool eerst met binnenband geprobeerd en daarna zonder, nope. Wat me wel opviel toen ik hem met binnenband er op had liggen, was de matige breedte voor een 2.4 band (0,5 mm smaller dan een Bontrager 2.3) en de hele look en feel van de band. Herinnerde me allemaal erg aan de eerste generatie Nobby Nic. Was ook zo'n geklooi om tubeless te krijgen en verder een enorme teleurstelling. Dus voor mij is de hype nog niet bevestigd, wie weet later als ik er ooit nog zin in heb.
Goede morgen! Fijne paasdagen! :kiss: :bier:
Nuttige toevoeging, het was overigens middag toen ik dit schreef. Daarna nog uitstekend gebiked met oude banden die weer probleemloos tubeless met een voetpomp konden worden opgepompt, dus verder niets dan vreugde. Het ligt misschien aan mij, dacht blij te worden van een nieuwe band, niet dus. Maar wellicht ligt het aan de velg of heeft iemand de gouden tip...
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16074
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Filthy Phil schreef: za 3 april 2021, 17:54 ... Maar wellicht ligt het aan de velg of heeft iemand de gouden tip...
Niet tubeless rijden?


Eigenlijk zijn de Wolfpacks (en Vittoria's uit dezelfde fabriek met zelfde karkas) in vrijwel alle gevallen probleemloos tubeless op te zetten, vaak gewoon met een voetpomp.

Nu zijn DT-velgen meestal ook niet het probleem.

Dus ik vraag me af of er toch afwijking tussen banden zit en dat je heel grote pech hebt en net een band hebt die 'iets' heeft?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Filthy Phil
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 24 oktober 2004, 14:03
Mijn mountainbike: Klein Palomino/Giant Anthem X29/Giant Anthem 27,5 2017/Trance 2021
Contacteer:

Lars TB schreef: za 3 april 2021, 19:58
Filthy Phil schreef: za 3 april 2021, 17:54 ... Maar wellicht ligt het aan de velg of heeft iemand de gouden tip...
Niet tubeless rijden?
Haha, dat werkte idd goed toen ik er een binnenbandje inlegde ... maar ga het nog wel eens op mijn gemak proberen, al blijft het raar. En dat ze zo smal uitvallen had ik ook niet verwacht. Maar als iedereen ze eenvoudig tubeless krijgt zal het probeer ergens bij mij moeten liggen. Wordt vervolgd.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Marco79 schreef: di 30 maart 2021, 21:31 Mijn ervaring ook maar delen.
Ik rij op de Orange met 2x een WP Enduro in 27,5 x 2.6. Voor een band met dergelijk profiel valt de rolweerstand nog mee. De grip is ook prima. Het is iig voor mij een voorspelbare band. Wel gevoelig voor de juiste luchtdruk. Maar toch neig ik naar een setje Trail. Ik vermoed dat die iets lichter rollen en iig voor mij en de routes waar ik rij, een meer passende keuze is.

Hiervoor reed ik op een setje Rekons in 27,5x2.6. Die waren met name fijn wanneer de route droog en hard was. Alles anders dan dat konden ze mij niet overtuigen.

En daarvoor een hele tijd met een Magic Mary en Rock Razor in 27,5x2.6. Is voor mij nog steeds een onovertroffen combi. De Magic Mary krijg je niet de bocht uit en de Rock Razor is iig voor mij erg voorspelbaar. Alleen de rolweerstand, van met name de Magic Mary.... pfffff iemand vergeleek dat al eens met dieplood, daar is niks aan gelogen.
Als je de Rockrazer een fijne band vindt en voldoet voor waar je rijdt is de Enduro achter behoorlijk overkill. Die gooi ik er alleen op voor een bikepark.
Probeer eens Trail voor en Cross achter, en bestel voor het proberen eens een Race mee.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ik vind het jammer dat de wolfpack zo "lelijk" zijn.
Naja.. ik nuanceer het even... zo function over form.....zo basaal... zo onbewerkt kaal.rubberig uit zien.

Ik moet ook nog een XC setje voor erbij maar ik twijfel enorm
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Patrick_V schreef: za 3 april 2021, 20:38 Ik vind het jammer dat de wolfpack zo "lelijk" zijn.
Naja.. ik nuanceer het even... zo function over form.....zo basaal... zo onbewerkt kaal.rubberig uit zien.

Ik moet ook nog een XC setje voor erbij maar ik twijfel enorm
Zo understated?

Gaaf hè :winkie:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3454
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

10x beter dan schreeuwende gele merknamen die wielen onnodig druk maken ;-)
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Heeft Louis Vuitton geen MTBbanden in het assortiment? :winkie:
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Het vuur is aan :bier: :lol:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

daniel1975 schreef: za 3 april 2021, 21:02 10x beter dan schreeuwende gele merknamen die wielen onnodig druk maken ;-)
+1 :lol:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Patrick_V schreef: za 3 april 2021, 20:38 Ik vind het jammer dat de wolfpack zo "lelijk" zijn.
Naja.. ik nuanceer het even... zo function over form.....zo basaal... zo onbewerkt kaal.rubberig uit zien.

Ik moet ook nog een XC setje voor erbij maar ik twijfel enorm
Ik vind wolfpack veel mooier, maar vittoria barzo en mezcal is misschien een goed alternatief voor je?
Waar woke is, is vuur
Plaats reactie