Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Dank voor je antwoord Ad.
Ik denk dat de 2x WP Speed voor mij ook wel voldoet. Maar ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de verschillen met de WP Race.

Bandenkeuze is ook erg persoonlijk (dat toont dit topic wel aan). Dus ik overweg om 2 speeds en een race te kopen. Dan kan ik zelf uitvinden welke voorband voor mij het beste werkt. En de band die over is komt vast nog wel eens van pas.

Ik las hier juist over slijtage van de WP Race. Hoe is de slijtage t.o.v. andere merken? En geldt dit ook (of misschien nog erger) voor de WP Speed? (Mede ook door de asfalt kilometers van thuis naar de routes toe).
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Wat vinden jullie van deze 29x2,4 Trail?

Wolfgang vindt het niet fraai maar normaal en komt met het ijzersterke argument dat alle merken dit wel eens hebben. Omruilen is er niet bij.

Ik twijfel niet aan zijn kennis, maar zijn mening strookt niet met mijn gevoel dat ik geen afgekloven band wil als ie nieuw is..

Een nop of 10 zijn zo afgerond in meer of mindere mate. Wel allemaal op deze rij noppen.

Afbeelding
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Online besteld? Dan toch gewoon terugsturen als je niet tevreden bent?
Of Wolfgang dat nou leuk vindt of niet maakt niet uit. Wettelijk mag je online bestelde spullen binnen 14 dagen terugsturen en zelfs zonder opgaaf van een reden.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

awinkel schreef: wo 26 mei 2021, 07:17 Online besteld? Dan toch gewoon terugsturen als je niet tevreden bent?
Of Wolfgang dat nou leuk vindt of niet maakt niet uit. Wettelijk mag je online bestelde spullen binnen 14 dagen terugsturen en zelfs zonder opgaaf van een reden.
Ik bestel nog wel eens iets voor mijn persoonlijke voorraad, beter mee verlegen dan om verlegen ;) Die 14 dagen zijn dus verstreken. Dus wat betreft dat betreft is het gewoon; jammer, maar helaas.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Misschien rolt het nu wel lichter :-q
TheZ.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: do 18 februari 2021, 18:38
Mijn mountainbike: YT Izzo

FranX78 schreef: di 25 mei 2021, 17:46 Ik las hier juist over slijtage van de WP Race. Hoe is de slijtage t.o.v. andere merken? En geldt dit ook (of misschien nog erger) voor de WP Speed? (Mede ook door de asfalt kilometers van thuis naar de routes toe).
Mijn meest recente vergelijkingsmateriaal was een RaRa achter in de blauwe compound. Mijn ervaring is dat de compound van de WP Race iets zachter is, waardoor o.a. meer grip op natte heuveltjes bijv. Door de zachtere compound dus wel iets minder slijtvast dan de RaRa in blauwe Addix.
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Kon zo snel niet vinden of de Enduro’s een verstevigd karkas hebben, dus een formuliertje ingevuld op de site van Wolfpack.

Mijn vraag:
I am wondering if the Enduro has the same casing as for example the Cross?

Or does the Enduro have some extra protection to prevent snakebite or puncture?
Had al snel een antwoord van Wolfgang:
The 2.6 have all as plus a apex, all other is the Same.
Mocht je dus met dezelfde vraag zitten, hierbij het antwoord :wink:
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nu 9 mnd op de Cross 2,4” - Race 2,4” gereden, afgelopen 2wk er even de vorige/berg-combi Forekaster 2,35” - Ikon 2,35” op gehad.
De Cross ziet er nog prima uit na 9 mnd, de Race 2,4” had ik weer nieuw besteld middels een mailtje aan Elan en werd snel geleverd, de oude Race was versleten, de tractie leed eronder.

Vandaag was het weer een feestje op de uitdagende trails in het bos van Vise, Julienne, Barchon, land van Herve!
De WP combi is lichter, rolt lichter, en had overal prima grip, ondanks de modder en gladde stenen en wortels die we nog veelvuldig tegenkwamen onder het bladerdek. De Race achter drift heerlijk, breekt nooit uit. En lange holle weg klimmen bezaaid met natte keien klom ik met de 110/100mm Lux makkelijk omhoog, de WP’s hebben een erg goede nat-grip.
Steile bochtige trails af, de Cross voor deed het prima.
De Forekaster heeft nog meer grip voor, maar rolt zwaarder en lawaaiger. De Ikon loopt best licht, maar de Race rolt nog lichter, is lichter en gript lekkerder dan de Ikon, zeker op nat, en hij drift leuker.
Voor ‘hier’ (Zuid L, Voerstreek, 3LP, Vise) een heerlijke combi, deze WP-combi, voor al het pittigere XC werk. Hij blijft erop, na 9mnd.

Alleen ff kijken straks in de Alpen, ben een beetje bang dat de WP combi iets te weinig spek op de wangetjes heeft.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

aurelius schreef: zo 30 mei 2021, 20:44 Alleen ff kijken straks in de Alpen, ben een beetje bang dat de WP combi iets te weinig spek op de wangetjes heeft.
Ik zit met dezelfde vraag. Heeft iemand hier al ervaring met de Race/Speed combi in de Alpen? Is voor marathon wedstrijden, dus niet super ruig.
martyn72
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 31 december 2017, 18:47

Vandaag 1x met wolfpack cross en race gereden wat lekker bandjes makkelijk om de velg te krijgen en makkelijk tubless te maken 100% dicht geen lek naar hoge en lage vuursche rondje.
OsiruS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: vr 1 augustus 2008, 21:32
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR/DL
Contacteer:

way2go schreef: ma 31 mei 2021, 12:04
aurelius schreef: zo 30 mei 2021, 20:44 Alleen ff kijken straks in de Alpen, ben een beetje bang dat de WP combi iets te weinig spek op de wangetjes heeft.
Ik zit met dezelfde vraag. Heeft iemand hier al ervaring met de Race/Speed combi in de Alpen? Is voor marathon wedstrijden, dus niet super ruig.
Inmiddels al iemand wel ervaring mee? Begin augustus een marathon in zuid-duitsland, en zoek een lichter rollende bandenset dan mijn maxxis rekons.
~The greatest obstacle while discovering the shape of the earth, the oceans and the continents, was not ignorance but the illusion of knowledge!~
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Als het niet super ruig is, zou ik het gewoon proberen. Vergeleken met de lichtere Schwalbes (inmiddels bij Schwalbe zelf ook al verleden tijd) en de lichtere Conti's zijn de WP's vrij dik op de wangen. Ze kunnen wel iets hebben.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

OsiruS schreef: zo 27 juni 2021, 19:57
way2go schreef: ma 31 mei 2021, 12:04

Ik zit met dezelfde vraag. Heeft iemand hier al ervaring met de Race/Speed combi in de Alpen? Is voor marathon wedstrijden, dus niet super ruig.
Inmiddels al iemand wel ervaring mee? Begin augustus een marathon in zuid-duitsland, en zoek een lichter rollende bandenset dan mijn maxxis rekons.
Raceking / cross king protection schijnt geliefd te zijn in de bergen.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

OsiruS schreef: zo 27 juni 2021, 19:57
way2go schreef: ma 31 mei 2021, 12:04

Ik zit met dezelfde vraag. Heeft iemand hier al ervaring met de Race/Speed combi in de Alpen? Is voor marathon wedstrijden, dus niet super ruig.
Inmiddels al iemand wel ervaring mee? Begin augustus een marathon in zuid-duitsland, en zoek een lichter rollende bandenset dan mijn maxxis rekons.
In het berichtje van Aurelius hierboven heeft hij het over de "Cross 2,4 - Race 2,4" combi voor Zuid-Limburg. Als ik het goed begrijp is de Race als voorband voor zijn gebruik in Z-limburg te licht; ; dan zal dat (voor zijn rijstijl) in de Alpen ook zo wel zijn, Maar ja ieder rijdt op zijn eigen manier.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wanneer je geen wedstrijd rijdt en/of niet precies weet waar je terecht komt, dan is een beetje teveel rubber beter dan te weinig rubber.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie