Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

2*trail? Want de trail heeft imo genoeg grip in verhouding tot hoe sterk het karkas is, maar je zou eens moeten informeren of de enduro ook een sterker karkas heeft dan de trail.

Voor meer Gravity achtig rijden kies ik meestal voor Maxxis, mijn indruk is dat het karkas van de lichtste exo uitvoering al sterker is dan die van de wolfpacks.
Arjan76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: di 13 november 2018, 13:48

Het ligt eraan welke lijnen je gaat rijden in Winterberg.
De flow trails heb ik al gedaan met de race/speed combi op een hardtail.
Voor het ruigere werk en het naastgelegen trailpark heeft deze combi te weinig grip, vooral als het een beetje nat is.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

In plaats van 2 nieuwe banden kopen kan je ook een fiets huren in Winterberg.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

wijmaar schreef: di 21 september 2021, 10:12 4. Iemand nog een hele andere optie?
2.6 valt niet zo breed en heeft inderdaad een tikje dikker karkas dan de 2.4. Vreemd genoeg... :~


Met een paar tiende bar extra ben je echt wel beschermt genoeg, maar dat gaat iets ten koste van grip en controle. Pak gewoon een stevige, goedkope Schwalbe, Magic Mary of zo (https://www.schwalbe.com/Magic-Mary-11100976.01). Lost alle problemen op.

Enduro is inderdaad beter voor enduro, hoe raar dat ook mag klinken... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

De Schwalbe bikepark versies zijn tamelijk briljante achterbanden: tamelijk onverwoestbaar karkas en na 2 weken bikepark heb je nog profiel...
... maar persoonlijk zou ik ze niet voorop leggen (zeker niet wanneer het niet droog is met stenen en wortels).

(voor achter is ook de Big Betty te overwegen).
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Ik ben het er zeker mee eens dat als je naar Winterberg ga het handig is om grove stevige banden te monteren, maar als je slechts 1 dagje ga is het zeker niet persé nodig, ik heb een jaar of twee geleden alle lijnen gereden daar met een ikon en een forekaster, zonder problemen. Ik had ze wel wat harder opgepompt trouwens. Anders krijg je onvermijdelijk een doorslag.
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Nee, als je maar 1 dagje gaat, dan koop je niet voor 100 euro banden. Dan huur je daar een fiets :wink:
Maar smaakt het naar meer, ga je nog wel eens vaker naar B of D, of naar de Alpen, dan zou ik gaan voor de grove banden.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dan moet je wel geluk hebben met je huurfiets...
Wat voor soort banden ik daar soms wel niet op gezien heb...
Totaal verkeerde combinaties, versleten, niet geschikt voor de routes in de buurt etc.etc...
Dus als je vaker gaat gewoon even investeren in een setje. Die gaan dan lang genoeg mee voor de jaren erna.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

awinkel schreef: do 23 september 2021, 14:10 Dan moet je wel geluk hebben met je huurfiets...
Wat voor soort banden ik daar soms wel niet op gezien heb...
Totaal verkeerde combinaties, versleten, niet geschikt voor de routes in de buurt etc.etc...
Dus als je vaker gaat gewoon even investeren in een setje. Die gaan dan lang genoeg mee voor de jaren erna.
volgens mij hebben de huurfietsen conti baron en kaiser erop daar, hoezo niet goed??
Bird Aeris 9 blurple
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik had het niet specifiek over de huurfietsen die daar verhuurd worden, maar over de kwaliteit van de huurfietsen in het algemeen.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

ook daar heb ik geen slechte fietsen gezien, maar misschien zie ik verschil tussen nieuw en gebruikt waar ze voor gemaakt zijn anders
Bird Aeris 9 blurple
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik heb op 2 parken ervaring met fietsen huur (Winterberg en Brandnertal) Voor mijn zoon dus veiligheid stond voorop. Beide keren waren de Bikes geschikt voor het gebruik op het park, de juiste maat en in goede conditie. En voor die veiligheid leveren ze ook een goed pakket protectie erbij. Afhandeling in de shop ook Duits efficiënt trouwens.

Op drukke dagen zijn de veelgevraagde modellen op zeker moment op, maar je kunt ook vooraf reserveren
Of een betere dag plannen natuurlijk

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Surf
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: zo 14 september 2014, 10:20

Rij nu al een half jaartje Wolfpack speed 29x2,4.
Heerlijk licht bandje voor die maat.
Helaas al twee keer lek gereden en plat ondanks Muc off melk erin.
Hiervoor altijd Schwalbe met Joe s no flatt en nooit plat gestaan.
Zouden deze banden een te dun karkas hebben dat de melk het niet dicht krijgt.
Gaatjes waren nog geen mm.
Iemand meer deze ervaring :(
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Wolfpack heeft juist een steviger karkas dan Schwalbes tot 2020, misschien is het de latex?

Ik heb nul issues flat met 3 sets Wolfpacks Speed, Race en Cross en gebruik Conti Revoseal

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Hier ook geen lek in 1,5 jaar met Enduro, Trail, Cross en Race i.c.m. Joe's.
Rijd je op plekken met veel doorns?
Plaats reactie