Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Maiko schreef: do 13 mei 2021, 17:31
awinkel schreef: do 13 mei 2021, 17:14 Lastigste zal nog de keuze voor de voorband zijn. De Race schijnt te happen in de bochten en de Cross heeft meer rolweerstand.
Pasgeleden reed ik hoge vuursche en toen merkte ik op hoge snelheid dat mijn voorband het zachte zand niet de baas was. Het was een heel dun laagje maar ik voelde zo mijn voorband wegglijden. Dus iets meer nop dan mijn Rekon race zou wenselijk zijn..
Het compound van WP kan hier beter mee overweg. Maar uiteindelijk gaat iedere band op die ondergrond schuiven. Ik vind zelf de WP's dan het meest voorspelbaar schuiven, pikt het snelst weer grip op.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Een dun laagje los zand op een harde ondergrond blijft trickey. Op die manier ben ik al twee keer hard onderuit gegaan. Ook met WP Speeds.
Door terug te lopen zie je precies wat er gebeurd moet zijn. Je ziet de plek waar je voorband weg gleed en het losse zand wat weggeschoven is.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Als je niet erg vindt om iets meer te trappen kan je Gewoon de trail voorop leggen die gaat het hele jaar goed en achterop een lichte/snelle band om het een beetje te compenseren
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Ik heb uiteindelijk maar een 100-tal km gereden op m'n 2.4 Wolfpack Cross en Race en denk ze te verkopen. Mijn LTHT rijdt beter op de meer beefy 2.6 Maxxis DHF en 2.5 Agressor combo. Ik zit ook vooral op terrein waar die banden ook tot hun recht komen.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Dat is voor de meesten enkel dromen.
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

HB_Eagle schreef: vr 14 mei 2021, 16:26 Als je niet erg vindt om iets meer te trappen kan je Gewoon de trail voorop leggen die gaat het hele jaar goed en achterop een lichte/snelle band om het een beetje te compenseren
Ik twijfel nog, ik rijd altijd met licht lopende banden ralph/ray en nu Rekon Race. En ze moeten op een besteld setje Duke Carbon wielen komen, tov mijn huidige set scheelt het 1 kg als ik de juiste banden kies. En ik ken alle discussies, maar weet uit ervaring dat een hele kg en stijve velgen compleet anders zal rijden. Dus daarbij de juiste wolfpack kiezen maakt alles wel af. Sorry beetje off topic. Maar toch zijn wielen en banden nauw verbonden..
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Als je grammen jaagt is mijn aanname dat je dan vooral licht lopende banden wil en minder geeft om zijwaartse grip in technischer bochten.
Mijn keuze bij Wolfpack zal dan een speed achter en race voor zijn. Heb zelf niet met een race voor gereden maar achterop geeft deze op nagenoeg alles behalve losse grond in klimmen voldoende tractie.
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Is de combinatie Trail voor, Race achter geschikt voor bijvoorbeeld bike park Winterberg/Willingen of kan ik beter m'n Magic Marry /Hans Dampf eronder laten zitten en de Wolfpacks vanaf het najaar eronder gooien...
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
cheizberd
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 8 maart 2015, 21:33

Maiko schreef: zo 16 mei 2021, 11:20
HB_Eagle schreef: vr 14 mei 2021, 16:26 Als je niet erg vindt om iets meer te trappen kan je Gewoon de trail voorop leggen die gaat het hele jaar goed en achterop een lichte/snelle band om het een beetje te compenseren
Ik twijfel nog, ik rijd altijd met licht lopende banden ralph/ray en nu Rekon Race. En ze moeten op een besteld setje Duke Carbon wielen komen, tov mijn huidige set scheelt het 1 kg als ik de juiste banden kies. En ik ken alle discussies, maar weet uit ervaring dat een hele kg en stijve velgen compleet anders zal rijden. Dus daarbij de juiste wolfpack kiezen maakt alles wel af. Sorry beetje off topic. Maar toch zijn wielen en banden nauw verbonden..
Race/Speed is Wolfpack’s meest directe equivalent van Ralph/Ray.

Ik rij zelf deze combinatie op Duke Lucky Jack 6ters. Het rijdt prima, maar ik hoop dat ik nooit lek rij, want ze zitten zo strak dat ik bang ben dat ik ze langs de route er niet op en af krijg.

Wat dat betreft dus niet de fijnste combinatie. Heb geen ervaring met andere merken op de Dukes.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mrfrank schreef: ma 17 mei 2021, 13:23 Is de combinatie Trail voor, Race achter geschikt voor bijvoorbeeld bike park Winterberg/Willingen of kan ik beter m'n Magic Marry /Hans Dampf eronder laten zitten en de Wolfpacks vanaf het najaar eronder gooien...
WolfPack is XC
Bikepark is geen XC

Er is een goede reden waarom Hans en Mary bijna 2x zo zwaar zijn als WP.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Het hoort niet helemaal thuis in het WP topic, maar ik heb de zoektocht al achter de rug en bij mij is het de Combi Vittoria Mazza / Agarro geworden. Scheelt sowieso meer dan 500 gr voor de set en misschien win ik ook nog wat in rolweerstand (heb dezelfde combi MM/HD er nu op liggen, is ook dezelfde fiets :winkie: )
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 17 mei 2021, 13:53
Mrfrank schreef: ma 17 mei 2021, 13:23 Is de combinatie Trail voor, Race achter geschikt voor bijvoorbeeld bike park Winterberg/Willingen of kan ik beter m'n Magic Marry /Hans Dampf eronder laten zitten en de Wolfpacks vanaf het najaar eronder gooien...
WolfPack is XC
Bikepark is geen XC

Er is een goede reden waarom Hans en Mary bijna 2x zo zwaar zijn als WP.
Ik wil de fiets in het najaar (lees slecht weer) ook meer en vaker in gaan zetten voor de meer XC achtige rondjes en in het voorjaar/zomer naar de bikeparken/bergen. Om die reden dat ik ook een set Wolfpacks besteld heb.
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik heb op mijn Highlander voor NL ook WP Race achter en Trail voor in 29x2.4

Voor Bikepark en de Alpen zwarte afdalingen komt er ooit een tweede set van zeg 1200gr per band die WP (nog) niet maakt.
XC ritten in met zulk zwaar rubber vind ik niet leuk, kan wel goede training zijn 8)

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Dat is ook mijn oplossing.
In NL Trail en Race op de Ripmo. Zomers misschien een cross als het allemaal erg droog en hard is.
Voor het echte MTBen een 2e wielset met banden met flinke noppen en DH casing.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Jurf schreef: ma 17 mei 2021, 16:40 Dat is ook mijn oplossing.
In NL Trail en Race op de Ripmo. Zomers misschien een cross als het allemaal erg droog en hard is.
Voor het echte MTBen een 2e wielset met banden met flinke noppen en DH casing.
in mijn optiek kun je beter de trail voorop laten als het allemaal hard en droog is. die doet het dan beter als een cross voorop. Maar he das mijn bescheiden mening en ervaring
Plaats reactie