Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

HB_Eagle schreef: wo 9 maart 2022, 17:17
bijkerk0318 schreef: di 8 maart 2022, 17:04
Wat maakt de Aspen fijner?
Te opzichte van de Rekon-race is de Aspen
Lichter
Sterker
Hogere middennop
Kleinere zijnop

Ik vind het voor mij alleen jammer dat de Aspen van 2.25 naar 2.4WT springt dat vindt ik voor mijn 27mm velgen te klein of te groot

Daarom heb ik ook wel eens de 2.35 rekon race erop liggen
Is de forekaster en de Rekon race beter lekbestendig dan de wolfpack varianten? Zoals de race en trail
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2116
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Heb geen ervaring met Wolfpack, wel met de Forekaster / Rekon Race combi en die is prima lekbestendig.

Maar waar wil je ze inzetten ? Dat maakt misschien ook uit, althans, ik heb er tot nu toe alleen in Nederland, Duitsland en Zweden mee gereden zonder lek.
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Stunning schreef: vr 25 maart 2022, 08:51 Heb geen ervaring met Wolfpack, wel met de Forekaster / Rekon Race combi en die is prima lekbestendig.

Maar waar wil je ze inzetten ? Dat maakt misschien ook uit, althans, ik heb er tot nu toe alleen in Nederland, Duitsland en Zweden mee gereden zonder lek.
Voor in Duitsland. Winterberg, brilon, Willingen. Xc en licht trail werk en misschien soms puur trail als mijn fiets en mijn kundigheid dat toelaten. Op een hardtail.
Stropdas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: di 11 september 2012, 19:19
Mijn mountainbike: Cube Stereo 150 SL

Met dat lek rijden, hebben we het dan over scheuren in de zijkant van de band? Ik heb speciaal de Stan´s Notubes Race Sealant omdat die het beste zou zijn met afdichten ook bij de wat grotere gaatjes maar bij scheuren in de wang helpt weinig zou ik denken. Ik ben nog niet in het buitenland geweest met mijn fiets dus niet veel geweld tegen de banden gewend.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Er zijn natuurlijk verschillende manieren om lek te rijden ;-)
Een doorn, spijker, scherpe steen die door het loopvlak prikt. Een stuk steen dat een snee in de wang veroorzaakt. Snakebite omdat de velg op een steen knotst en daarbij de (binnen)band kapot stoot.

Lekbestendigheid is net als rolweerstand, gewicht, grip en alle andere eigenschappen van een band altijd een compromis cq een keuze die je maakt. Er zal best iets verschil zitten tussen vergelijkbare types banden van verschillende merken, maar een xc-band zal nooit zo lekbestendig zijn als een downhillband.

Dus kijk naar waar je gaat rijden, je rijstijl, hoe hard je wilt gaan etc. en kies dan een bandje wat daar bij past. En als je voor licht en licht rollend gaat accepteer je gewoon dat de kans op een lek wat groter is. En vlak de factor geluk (of pech) niet uit, dat Pietje met een licht bandje niet lek rijdt en Jantje met een dikker stuk rubber wel wil niet zeggen dat die lichte band lekbestendiger is. Pietje had gewoon meer mazzel... :tong

Als je een brede band op een te smalle velg monteert loop je de kans dat de wangen van de band breder uitstaan dan het profiel van de band. Daarmee vergroot je ook de kans op een snee in de wang van de band. Iets om even op te letten als je nog ouderwets smalle velgen hebt.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

Onder mijn fiets zaten standaard een Forekaster en Rekon, dual compound met Exo zijwandbescherming.
De banden en vooral de zijwanden voelen wel echt dikker aan, ik zou zeggen dat ze minder snel lek zouden gaan dan de Wolfpacks die ik nu heb en gooi ze er als ik de grens over ga daarom wel weer onder.
Maar bewijs/cijfers heb ik niet.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2116
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

bijkerk0318 schreef: vr 25 maart 2022, 09:33
Stunning schreef: vr 25 maart 2022, 08:51 Heb geen ervaring met Wolfpack, wel met de Forekaster / Rekon Race combi en die is prima lekbestendig.

Maar waar wil je ze inzetten ? Dat maakt misschien ook uit, althans, ik heb er tot nu toe alleen in Nederland, Duitsland en Zweden mee gereden zonder lek.
Voor in Duitsland. Winterberg, brilon, Willingen. Xc en licht trail werk en misschien soms puur trail als mijn fiets en mijn kundigheid dat toelaten. Op een hardtail.
Ik ken de paden daar redelijk goed, perfecte combi, althans, vwb Maxxis dan hè :wink:

Verder is het wat Kermit zegt, tis vooral ook een kwestie van geluk hebben. Echter, Maxxis banden hebben inderdaad sterke zijwanden. In ieder geval zeker sterker dan Schwalbe, spreek ik uit ervaring. En... oh ja, wie is ook al weer de ontwerper van Wolfpack banden...
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

bijkerk0318 schreef: do 24 maart 2022, 23:50 Is de forekaster en de Rekon race beter lekbestendig dan de wolfpack varianten? Zoals de race en trail
Nee. De WP's zijn gewoon vrij stevige banden. Niet het dunste karkas, wel lekker soepel. Nog maar weinig merken leveren ultra dunne karkassen, dus bij bijna alle merken zijn de standaard karkassen als stevig genoeg voor iets ruiger werk.

Voor echt ruig werk heeft WP dan weer geen stevig genoeg karkas. Maar dat maakt dat soort banden dan weer perfect om te combineren met een insert. Pak je een dik karkas met een insert, dan wordt het een beetje lompe boel. Sommige dikkere karkassen werken erg lekker als stevig spul, maar vaak gaan die stevigere karkassen dan alleen nog samen met rubber dat voor grip en vooral rolweerstand zorgt.


Op mijn trailbike rag ik alles naar beneden, hooguit niet de ruigste runs in een bikepark. En daar liggen geen andere banden op dan wat WP levert, of voorheen de 'gewone' Nobby Nic als allrounder. Zonder insert, gewoon met binnenband. Eigenlijk rijd ik dan net zo vaak lek als in NL (3-4x per jaar in totaal). Wel een paar tienden bar erbij als het rotsachtig is.

Mijn buitenland combi: WP Race achter, WP Trail voor.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Op mijn handgespaakte goede velgen van mijn HT zitten nu voor- en achter WP’s speed 2.4.

Mijn nieuwe fully heeft wicked will voor en racing ralph achter. Twijfel of ik (as ik de velgen over laat zetten)de WP’s speed 2.4 zo 1-op-1 óók over ga zetten van de HT naar de fully of voor op de UHR-trails/hier in NL tóch voor een WP Race aan de voorkant ga. En dan nog een trail koop voor eventueel buitenland-werk.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Lars TB schreef: vr 25 maart 2022, 21:04
Mijn buitenland combi: WP Race achter, WP Trail voor.
Hmmm, dit is mijn binnenland combi. :wink:

Blijft in mijn geval wel een dilemma. Voor de UHR enigszins overkill, maar voor ‘t wekelijkse trainingsrondje op Bergschenhoek weer perfect.
Ik rij nu al 3 jaar rond op WP’s, mét gewone biba’s, op lage banddruk. Nog geen één keer lekgereden. Vooral blij met de switch Cross>Trail. Geeft veel vertrouwen.
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Zo zie je maar hoe persoonlijke voorkeuren verschillen.
Ik rij sinds vorig jaar met Race 2.4 voor en Speed 2.4 achter. Ik rij voornamelijk op de zanderige routes in het ZO van het land. Ik merk dat de toplaag hier op plekken al behoorlijk droog is geworden bij die fraaie weer. Ik was bij mijn laatste ritjes niet helemaal tevreden over mijn Race voorband. Ik had nog een nieuwe WP Speed 2.4 liggen.
Die heb ik net er opgelegd en dus ga ik morgen voor het eerst eens testen met zowel voor als achter de Speed 2.4. Ben benieuwd.
Royka
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: vr 29 december 2017, 23:13
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 2023

Canyon Neuron 2023
Nukeproof Digger Factory
Bird Aether 9
Bird Zero 29
Trek Fuel EX 8
Bird Zero TR
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Misschien is dit een idee?
Magic Mary meets nijptang.

Afbeelding
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Hmmm, na 10mnd/3500km begint mijn achterband (Wolfpack Race, 29x2,25) te zweten. :-{ Precies op de naad van de zijwang en het loopvlak. Allemaal donkere plekjes en soms een belletje lucht. Meer dan genoeg profiel en de latex ziet er nog goed uit. Vanmiddag de latex toch maar vervangen, misschien kan ik de levensduur zo nog een beetje rekken. De band blijft trouwens wel goed op druk.
Ik rij met 1,6bar en een rijdersgewicht van 85kg. Aan de zachte misschien, dus het rubber flext wat meer, maar knal nooit op de velg. En het beetje comfort kan alleen uit de band komen (carbon HT)!
Verder ben ik erg tevreden over deze combinatie (Cross 2,4 en Race 2,25). De Cross schoof in het begin soms 'opeens' weg, maar de laatste tijd heb ik daar geen last meer van gehad. Ook niet op de stoffige stukken. Zou het rubber nog wat moeten 'rijpen' voordat de optimale prestaties bereikt worden?
Be Nice, Say Hi!
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Het zweten van banden bij tubeless hoort er gewoon een beetje bij. Daar moet je niet van schrikken. Gewoon nog een paar jaar mee door rijden.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Plaats reactie