Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jamis Diablo schreef: vr 16 april 2021, 21:29 Dus een Speed met een Trail zijnop?
Hmm.. interessant.
Nee, dat zou een Rock Razor zijn.


Marc wil gewoon een versleten Speed. En echt geen grip in de bochten.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Lars TB schreef: vr 16 april 2021, 22:17Marc wil gewoon een versleten Speed. En echt geen grip in de bochten.
Dat!

Ik pak de kaasschaaf alvast
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik zie zelf niet zoveel reden om aan het profiel van de Speed te rommelen, dat bolt al bijna "gratis" op alles behalve asfalt.

In de 90's was het veel te zien bij de grotere MTB racing teams dat banden werden "gesneden" voor de wedstrijden. Idee was om de band aan te passen aan individuele rijders en tracks. Met name het Michelin team herrinner ik me.

oude slechte foto maar het idee is nog net te zien, noppen weg gesneden van het standaard profiel.
Afbeelding

Schwalbe verkoopt er ook een tool voor
Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

MTBarc schreef: vr 16 april 2021, 19:09 Ik wil Wolfpack thunder Burts. Kan iemand dat regelen. 😇
Wat is er dan mis met de speed?
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 479
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

Eigenlijk niet veel. Maar vind de thunderbird achter lekkerder rollen. Die band krijg ik echter moeilijk op mijn velg en alleen met een stanleymes er af. Achter heb ik niet zoveel grip nodig.
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Ik lees dat veel mensen niet echt vrienden kunnen worden met de cross als voorband.

Ik had dat zelf ook maar heb hem nu andersom op de velg gelegd daar word die een stuk prettiger van vind ik zelf!

Ik heb ze in 2,4 met 30mm interne velgen
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 454
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

Tribux schreef: za 1 mei 2021, 14:46 Ik lees dat veel mensen niet echt vrienden kunnen worden met de cross als voorband.
Oh, wat is het issue dan? :-q
leguyt
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: za 27 december 2008, 23:26
Mijn mountainbike: Wikkit Zonkey 29er ,Kona Process 111

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb een setje cross/race klaarliggen voor als eindelijk mijn Salsa Timberjack frame binnenkomt.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Tribux schreef: za 1 mei 2021, 14:46 Ik lees dat veel mensen niet echt vrienden kunnen worden met de cross als voorband.

Ik had dat zelf ook maar heb hem nu andersom op de velg gelegd daar word die een stuk prettiger van vind ik zelf!

Ik heb ze in 2,4 met 30mm interne velgen
Ik fiets natuurlijk als een dweil, maar ik heb werkelijk nergens last van met die band. Voor en achter gemonteerd.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ik heb de Cross - Race 2,4” combi. Zuid-L, Voerstreek, vaak lastige ondergrond, steil.

De Cross voor houdt niet zo van gravel, steentjes, op hardpack, en niet zo van modder. Dan moet je op je hoede wezen.
Waarbij je dan bv met de Trail nog blind de bocht om kunt.
Maar ik beschouw dat niet als problematisch, ‘t is een lichte XC band, voldoende grip, vlot rollend, doet wat ‘ie moet doen, gewoon goed (de Race achter vind ik dan weer een uitblinker, meer dan gewoon goed).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Die ondergrond hier Lochem en UHR ook veel. Dus sinds kort een Trail voorop. Vind het veilige gevoel echt de extra rolweerstand waard.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

aurelius schreef: za 1 mei 2021, 22:01 Ik heb de Cross - Race 2,4” combi. Zuid-L, Voerstreek, vaak lastige ondergrond, steil.

De Cross voor houdt niet zo van gravel, steentjes, op hardpack, en niet zo van modder. Dan moet je op je hoede wezen.
Waarbij je dan bv met de Trail nog blind de bocht om kunt.
Maar ik beschouw dat niet als problematisch, ‘t is een lichte XC band, voldoende grip, vlot rollend, doet wat ‘ie moet doen, gewoon goed (de Race achter vind ik dan weer een uitblinker, meer dan gewoon goed).
Dutch schreef: za 1 mei 2021, 22:12 Die ondergrond hier Lochem en UHR ook veel. Dus sinds kort een Trail voorop. Vind het veilige gevoel echt de extra rolweerstand waard.
Precies dat...en dat had ik al na 1 ritje. Ik gebruik `m nu als achterband in het natte seizoen of een beschaafde trailrit met veel klimwerk, de Trail voorop gaat er alleen af als ik de lompe wielen erin gooi.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Dutch schreef: za 1 mei 2021, 22:12 Die ondergrond hier Lochem en UHR ook veel. Dus sinds kort een Trail voorop. Vind het veilige gevoel echt de extra rolweerstand waard.
Persoonlijk vind ik de ondergrond op de UHR juist erg voorspelbaar, nooit listig, makkelijk. Geen losse steen, geen noemenswaardige modder.
Cross, Race, Speed, allemaal prima daar.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Nijmegen had er beter bij kunnen staan* :-? , UHR vallen die stukjes nog mee cross is wel redelijk voorspelbaar maar gaat gewoon op vele stukken echt veel eerder glijden(niet listig maar ook niet ernorm vertrouwen) en daar bied voor mij de trail de uitkomst.

Op UHR ben ik slecht in namen, meen bvb marmottenbak veel prettiger met trail. En verderop is er nog zo'n stuk(berkenbos? Ytell?). Kom ik na maandag op terug :winkie:

*Nijmegen moet ik nog rijden met trail binnenkort want vooral daar voelde ik het onzekere met de Cross voorop zoals ik dat ook op route Lochem ervaarde.
(Al zat het die dag ook deels aan de ervaring tussen de oren, de tijden op stukken gaven naderhand aan dat het hard ging voor mijn doen)

Nu kan het zijn dat die lange fiets ook een iets aggresievere band prettiger vind icm stuurhoek etc.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

aurelius schreef: za 1 mei 2021, 23:56 Persoonlijk vind ik de ondergrond op de UHR juist erg voorspelbaar, nooit listig, makkelijk. Geen losse steen, geen noemenswaardige modder.
Cross, Race, Speed, allemaal prima daar.
Inderdaad meer dan voldoende. De Speed-Race geeft hier al genoeg grip.
Maar... op Bergschenhoek bijvoorbeeld weer niet. Dus heb ik nu Cross-Race.
Sinds ik B’hoek vaker ben gaan rijden ben ik echter op zoek naar (nog meer) grip en vertrouwen op die specifieke afdalingen. Ik overweeg dus de Trail-Race combo.
Nadeel is dan wel dat ik (rijkarakter XC+, Trail light) dan zwaar overkill m’n rondjes gaat doen op de UHR, Drieluik etc. Ik ga natuurlijk niet elke week banden wisselen...
Plaats reactie