Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

En voor XC-rijders die een licht wiel willen, naast goede XC/Trail-light grip:
Trail 2,9” 2,4 = 850gr. Niets bijzonders, wat zwaar zelfs. Maar grip voor XC meer dan uitstekend (misschien heet ‘ie wel niet voor niets Trail :wink: ).
Cross 2,9” 2,4 = 690gr., zeer goed (voor oa de grip die je ervoor terugkrijgt).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

bongo schreef: za 1 mei 2021, 19:22
Tribux schreef: za 1 mei 2021, 14:46 Ik lees dat veel mensen niet echt vrienden kunnen worden met de cross als voorband.
Oh, wat is het issue dan? :-q
Zoals hierboven ook een paar keer geschreven is. De cross voorop geeft mij op gravel of hardpack weinig vertrouwen. Op een echte bosgrond ook veel minder last.

Vandaag weer Spaarnwoude gereden met de cross dus verkeerd om en dat voelt veel prettiger aan. Misschien is het wel een placebo voor mij hoor.

Maar als je zoekende bent is het altijd het proberen waard! :-q
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 455
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

Dank, ik rij de combi “cross/race” in het west brabantse (mtb routes, gravel, bos, boerenpaden, tarmac), en vind het niet verkeerd sturen enzo. Wil ook nog keer combi “race/speed” en de bekende schwalbe combi proberen om te vergelijken. :-q
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

aurelius schreef: zo 2 mei 2021, 07:33 En voor XC-rijders die een licht wiel willen, naast goede XC/Trail-light grip:
Trail 2,9” 2,4 = 850gr. Niets bijzonders, wat zwaar zelfs. Maar grip voor XC meer dan uitstekend (misschien heet ‘ie wel niet voor niets Trail :wink: ).
Cross 2,9” 2,4 = 690gr., zeer goed (voor oa de grip die je ervoor terugkrijgt).
Dan zou je ook een trail 2,25” kunnen monteren, die bevalt mij ook erg goed (op 30mm velg)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Heb ik gereden, maar Cross -Race beviel mij hier het beste (ik kom zelf niets tekort met de Cross, ik beschreef alleen verschillen, sterke/zwakke kanten).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Dutch schreef: zo 2 mei 2021, 05:00 Op UHR ben ik slecht in namen, meen bvb marmottenbak veel prettiger met trail. En verderop is er nog zo'n stuk(berkenbos? Ytell?). Kom ik na maandag op terug :winkie:
Het is na maandag, gister dus met de combi race 2.4 trail 2.4 deels Leersum (stuk met Snakerun) en Amerongen gefietst.
Ondergrond Snakerun is wat ik bedoelde,
op Amerongen wat ik zo via strava kan terughalen aan namen toch wel ondergrond Marmottenbak, vooral als je de eerste 2, 3 krappere bochtjes vanaf boven hebt.

Op het stuk technical downhill trail had ik het idee dat de band wat meer rolweerstand had dan de cross.

Door het berkenbos is ook dat gladdere dus prettier met Trail.

Harry sla ik over :D daar gleed de voorkant bovenin een van de 1e rechter bochten flink weg bovenin. Of het bandendruk, te graag willen of teveel druk op wiel zetten met lichaam was weet ik niet. Had het later nl ook bij Ytell. (Ook toch Trail fijner)
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Gisteren even die Wolfpack Trail van Dutch naast mijn Vittoria Barzo gezien en de zijnoppen van de Wolfpack zijn toch al snel de helft hoger. Binnenkort hopelijk ook voor het eerst een Wolfpack Trail proberen, dan met Mezcal achter. Ik zal de Snakerun eens meerdere keren achter elkaar rijden met beide banden, kijken wat ik er van merk.
Waar woke is, is vuur
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik was er op Nijmegen de laatste 3 weken druk mee - met banden wisselen. De belangrijkste conclusie is dat de ondergrond op een groot deel van de routes gewoon extra 'glibberig' is. Het zijn een soort kiezelsteentjes, waardoor het bij droogte nog veel sneller gaat rollen.

Ja, een Trail en een Michelin Wild G'ripper hebben dan net wat meer reserves. Maar je merkt op een paar afdalingen waar je normaal snelheid opbouwt door gewoon van je remmen af te blijven dat je met die banden die snelheid niet opbouwt. Met een Magic Mary moet je gewoon bijtrappen om niet stil te vallen, even ter vergelijking.
De Cross is overall dus sneller en je zult ook sneller aankomen op sommige bochten. Daardoor lijkt de band misschien minder grip te hebben, maar het grootste verschil is dat de Cross vooral iets langer zijdelings blijft glijden waar die andere 2 eerder oppikken als ze gaan glijden (om daarna weer opnieuw te gaan glijden...).

En toen ging het vorige week opeens regenen. En nu heeft de Cross op de routes in Nijmegen weer mega grip, durf ik te zeggen dat er geen betere band is dan de Cross aan de voorkant.

Tot het weer droger wordt.

En zo blijf je bezig.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Ik reed voorheen met speed/ race. Nu rijd ik met speed/ speed. De banden hebben voldoende grip. Soms glijden ze een beetje maar daar ben ik op berekend. Zowel als de met de speed / race als de speed / speed combinatie komt het wel eens voor dat ik met beide banden weg glij maar ik heb dat prima onder controle.

De speed geeft mij meer vertrouwen dan de race voorheen als het om de droge maanden gaat. In de winter gaat de race er weer op.

Welke combinatie sneller is? Geen idee.

Ik rij voornamelijk op de uhr.


Voordat ik wolfpack had reed ik met vittori mezcal / bontrager xr2. Toen ik de achterband verving (mezcal) met de wolfpack speed was het een wereld van verschil. Meer comfort en veeeeel meer grip. Datzelfde gold voor de wissel van xr2 naar race.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Lars TB schreef: di 4 mei 2021, 18:57

En toen ging het vorige week opeens regenen. En nu heeft de Cross op de routes in Nijmegen weer mega grip, durf ik te zeggen dat er geen betere band is dan de Cross aan de voorkant.

Tot het weer droger wordt.

En zo blijf je bezig.
Precies mijn ervaringen. Van oktober tot maart prima op de Cross gereden, toen het droger en droger werd was het veel vaker glijden geblazen.

Denk dat ik maar eena naar een 29-er Forekaster opzoek moet :winkie:
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Is ook mijn ervaring
Maar blijft het raar vinden dat de cross op droog meer glijd dan race of speed

Ik rijd eigenlijk altijd met trail 2.4 voorop
Maar twijfel vaak over de achterband
In Nijmegen heb je ook van die lekkere zanderige klimmetjes en dan is de cross toch wel lekker achter maar op de rest van de routes weer overkill
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Ik heb afgelopen winter een paar ritjes gemaakt met de WP cross (V) en WP race (A) combi (beide 2,2 breed). In de zanderige gebieden hier in de buurt is dat toch niet helemaal mijn ding en ben ik weer terug geswitcht naar de banden die bij mijn fiets geleverd werden. De Maxxis Ikon 2,35 (V) en Aspen 2,25 (A) (beide exo tr). Iets minder noppen passen hier beter bij de omstandigheden en mijn rijstijl denk ik.

Heeft iemand onderstaande banden eens vergeleken en wat waren de conclusies?
WP Race vs Maxxis Ikon
WP Speed vs Maxxis Aspen

De WP cross en WP race (beide 2,2 en zgan) zijn trouwens over. Dus als iemand interesse heeft .....
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

HB_Eagle schreef: di 4 mei 2021, 20:30 Is ook mijn ervaring
Maar blijft het raar vinden dat de cross op droog meer glijd dan race of speed
Is dit werkelijk zo?

Dan is de oplossing simpel, en ga ik straks weer over op mijn oude combo: Race-Speed.
Ik had nu juist voorop de Cross gemonteerd voor meer grip op B’hoek. Ik begrijp nu dat dit meer een herfst-winter bandje is?
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Giant-E schreef: di 4 mei 2021, 21:15
HB_Eagle schreef: di 4 mei 2021, 20:30 Is ook mijn ervaring
Maar blijft het raar vinden dat de cross op droog meer glijd dan race of speed
Ik begrijp nu dat dit meer een herfst-winter bandje is?
vindt ik wel ja
Mijn opset:
Herfstweer en Winterweer
Trail<<cross

Zomerweer
Trail<<race
Trail<<speed
Race<<speed
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Speed<<speed
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Plaats reactie