Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Kapitein Iglo schreef: ma 23 augustus 2021, 14:15 Race is misschien wat optimistisch.
Hmmz, voor de BBC of de hometrails?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik zou er gewoon mee rijden, tenzij het erg nat gaat worden...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Lars TB schreef: ma 23 augustus 2021, 14:37 Ik zou er gewoon mee rijden, tenzij het erg nat gaat worden...
True, ik ging eigenlijk uit van nattigheid omdat ik dat10 jaar terug ook altijd had daar in het najaar...? Lekbestendigheid met meidoorn kan ook een dingetje zijn, dus wellicht sowieso even de latex bijtoppen.

De BBC's die ik 10 jaar terug reed reed ik overigens ook gewoon met de toenmalige racing ralphs. Je banden waren gewoon je banden, glijden of niet.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Het zal ook wel goed komen, vroeger lukte het met RaRa en RoRo ook wel, maar ben wel erg benieuwd hoe XC bandjes voelen na een paar jaar enduro banden.

Uiteindelijk komt er ook wel een tweede wielset, maar wil het geld eigenlijk liever aan andere dingen uitgeven :)
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

De aanwezigheid van grove noppen en veel profiel op je band is iets overgewaardeerd voor Limburg denk ik. Beter is het om de juiste bandendruk te hebben en vooral dat de zijwangen een goede beschermlaag hebben. Dus gewoon met de Wolfpacks gaan rijden.

Saillant detail... mijn collega woont in dat gebied van Zuid Limburg en vertelde mij dat hij met Schwalbe's continue lekke bamden had (zelfs tubeless en meidoorns waren een drama) en sinds hij is overgestapt naar Vittoria's dat probleem zich niet meer heeft voorgedaan.
Marz45
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 545
Lid geworden op: za 6 oktober 2012, 19:21
Mijn mountainbike: YT Izzo Blaze
Contacteer:

odp schreef: ma 23 augustus 2021, 14:03 Vraag voor de mensen die vaak van banden wisselen. Mijn vriendin heeft ons voor 65km van de Bart Brentjens Challenge ingeschreven, dus ik heb de combi WP Cross/Race besteld voor mijn Optic en haar Tallboy. Hoe angstaanjagend zijn deze banden in Aken/Z-Limburg voor iemand die al 3 jaar alleen maar DHF/DHR/Assegai/Dissector erop heeft liggen? Zal ik maar meteen een tweede wielset kopen of kom ik de winter thuis op de trails wel door zonder dood te gaan? :lol:
Grappig, ik had precies dezelfde vraag. Laatste jaren ook alleen maar maxxis tractor banden gereden en heb de WP speed, race en cross inmiddels thuis liggen. Op het lokale Noordwijk rondje met speed/race combi bevielen ze goed maar dat is bij lange na niet dezelfde ondergrond als Limburg.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Cross - Race voor de BBC -mits tubeless- is goed. Als het heel erg nat en modderig zou zijn kan de Race achter op steilste klimmen wat gebrek aan tractie hebben (Eijsden-Zuid-L-Voerstreek is mijn thuisgebied, ik rijd er zelf met deze combi, en ik ken het parcours goed).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

aurelius schreef: ma 23 augustus 2021, 20:59 Cross - Race voor de BBC -mits tubeless- is goed. Als het heel erg nat en modderig zou zijn kan de Race achter op steilste klimmen wat gebrek aan tractie hebben (Eijsden-Zuid-L-Voerstreek is mijn thuisgebied, ik rijd er zelf met deze combi, en ik ken het parcours goed).
Thanks voor de info, gaat goed hopelijk goed komen :-D
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Bandjes zijn al binnen, dat heeft Wolfgang zeker goed voor elkaar. Nu moet alleen nog mijn voormalige werkgever uit Aken opschieten, blijkbaar was de sealant alweer op :evil:
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Zaterdag de banden gewisseld, alle 4 niet met de pomp (2 verschillende geprobeerd) tubeless te krijgen op Stans ZTR Flow S1 velgen, compressor nodig gehad. Zelfde pomp/velg combi ging met de vorige setjes Maxxis prima.

Zondag eerste rit, rondje Aken/Vijlen/Mechelen in de modder. Grip was echt prima en die 400g per wiel minder icm met minder profiel voel je behoorlijk. Echter op de eerste afdaling, de Camerig, meteen achter de Race lek. Snee van een cm, ging mit tire plug nog net. Had er 1,9 bar (90kg) in ik ben de afdaling rustig in gegaan omdat de bramen behoorlijk in de weg hangen op dit moment. Kan pech zijn, maar ik vind het geen goed begin.

Tweede wielset is ook nog niet zo makkelijk zag ik, geen van de duitse webshops heeft een M6100/7100 cassette op voorraad :roll:
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

De afdaling van de Camerig, langste van het land, met veel (losse) scherpe steen, noemden wij daarom altijd de 'widowmaker' om die reden. Uitstekend om de lekbestendigheid van je banden te testen :winkie: .
De WP Race is een lichte XC-band, met minder spek op de wangen. Kans op een snee in die band is daar extra groot. Enige wat daar echt helpt is erg netjes en behouden dalen, of accepteren dat je er pech kunt hebben en het gokje wagen.
Ook iets als een NoNi reden we daar regelmatig lek overigens, bij hard dalen.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 478
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

aurelius schreef: ma 30 augustus 2021, 18:33 De afdaling van de Camerig, langste van het land, met veel (losse) scherpe steen, noemden wij daarom altijd de 'widowmaker' om die reden. Uitstekend om de lekbestendigheid van je banden te testen :winkie: .
De WP Race is een lichte XC-band, met minder spek op de wangen. Kans op een snee in die band is daar extra groot. Enige wat daar echt helpt is erg netjes en behouden dalen, of accepteren dat je er pech kunt hebben en het gokje wagen.
Ook iets als een NoNi reden we daar regelmatig lek overigens, bij hard dalen.
Dat is geen hard dalen wat jullie daar doen. Maar gecontroleerd hard naar beneden vallen.
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik herhaal: “Race is misschien wat optimistisch”

🤭😋
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

MTBarc schreef: ma 30 augustus 2021, 19:27
aurelius schreef: ma 30 augustus 2021, 18:33 De afdaling van de Camerig, langste van het land, met veel (losse) scherpe steen, noemden wij daarom altijd de 'widowmaker' om die reden. Uitstekend om de lekbestendigheid van je banden te testen :winkie: .
De WP Race is een lichte XC-band, met minder spek op de wangen. Kans op een snee in die band is daar extra groot. Enige wat daar echt helpt is erg netjes en behouden dalen, of accepteren dat je er pech kunt hebben en het gokje wagen.
Ook iets als een NoNi reden we daar regelmatig lek overigens, bij hard dalen.
Dat is geen hard dalen wat jullie daar doen. Maar gecontroleerd hard naar beneden vallen.
(Marc, wij ‘vliegen’ naar beneden, dan raak je ook niets meer met je banden :wink: )
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Kapitein Iglo schreef: ma 30 augustus 2021, 19:36 Ik herhaal: “Race is misschien wat optimistisch”

🤭😋
Hahaha, wel een heel mooi "i told you so" momentje :P

De Camerig heeft bij ons ook in het verleden regelmatig biba's in NoNi's gesloopt, maar sind we tubeless rijden met trail of enduro banden nooit meer iets gehad daar. Zoals gezegd, gingen we al heel behouden de afdaling in vanwege de bramen op dit moment. Ben nu een beetje bang de afdalingen tijden de BBC te laten lopen.

Tijdens de worldcups zie je de profs ook genoeg slechte lijnen met 1,0 bar nemen en het gaat zelden mis. Zijn bij de toppers weliswaar vaak banden die wij niet kunnen kopen, maar alsnog vind ik de Camerig ver van de nieuwe ruwe XC track verwijderd. :bier:

Ik ga eens kijken wat Wolfgang ervan zegt, ooit heeft hij mij heeeel veel omzet gekost door een rare beslissing, dus nu kan hij dat goed maken.
Plaats reactie