De twijfel zat in de cross of trail voor voorop, de race achter leek me sowieso logisch.Lars TB schreef: ↑za 11 september 2021, 10:29Daarom ben ik zo fel op lui die hun mening geven terwijl ze nauwelijks de producten kunnen beoordelen.
Nu is het met 90% van de banden op de markt zo dat ze op de limiet opeens weg zijn, misschien zelfs wel 95%. Binnen het WP programma valt het op dat de Cross een smaller grensbereik heeft, juist omdat de rest een vrij breed grensbereik heeft.
Maar bij de Cross ligt de limiet nog steeds erg ver weg, verder dan bijvoorbeeld bij de Race en dan is de overweging om voor de Race te gaan dus gebaseerd op verkeerde feiten: ondanks dat de Race dan een breder grensbereik heeft ga je er dus wel eerder mee onderuit. Of je knijpt eerder in de rem omdat het onzeker aan begint te voelen.
Als je later onderuit wil schuiven, dan moet je naar een Trail (binnen het WP programma) en als voordeel krijg je dan daar bovenop ook nog eens een breed grensbereik om driften door bochten te kunnen gaan terwijl je een KOM aan het zetten bent.
Maar goed, Race of Cross achter maakt nu niet het verschil, dus mijn gemopper maakt hier niet uit.
We rijden bij ons (Brabant zuid-oost) merendeel xc routes alleen zitten er ook wel eens flinke modder stukken en klapzand bij.
Een tripje naar het zuiden is voor ons ook zo gemaakt en een komoot route rijden we ook nog wel eens.
Deze combo zal het ook het hele jaar moeten doen, mocht het in de zomer te grof zijn dan kijk ik nog wel eens om misschien voor wat fijners te gaan.
M'n vriendin fietst goed door maar als ik moet kiezen zekerheid vs snelheid dan kies ik voor haar liever zekerheid want een keer flink vallen is minder snel vergeten dan een gehaald pr/kom.
Je mopperen geeft niks, ik zie het als een kritische blik en dat is zeker veel waard!