Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
RAPTOR88
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 13 december 2015, 12:17
Mijn mountainbike: de fijnste die er is.

Lars TB schreef: za 11 september 2021, 10:29
RAPTOR88 schreef: za 11 september 2021, 09:18 (had eerst de cross op het oog maar die bleek nogal zonder waarschuwing grip te verliezen van wat ik begrepen had).
Daarom ben ik zo fel op lui die hun mening geven terwijl ze nauwelijks de producten kunnen beoordelen.


Nu is het met 90% van de banden op de markt zo dat ze op de limiet opeens weg zijn, misschien zelfs wel 95%. Binnen het WP programma valt het op dat de Cross een smaller grensbereik heeft, juist omdat de rest een vrij breed grensbereik heeft.

Maar bij de Cross ligt de limiet nog steeds erg ver weg, verder dan bijvoorbeeld bij de Race en dan is de overweging om voor de Race te gaan dus gebaseerd op verkeerde feiten: ondanks dat de Race dan een breder grensbereik heeft ga je er dus wel eerder mee onderuit. Of je knijpt eerder in de rem omdat het onzeker aan begint te voelen.

Als je later onderuit wil schuiven, dan moet je naar een Trail (binnen het WP programma) en als voordeel krijg je dan daar bovenop ook nog eens een breed grensbereik om driften door bochten te kunnen gaan terwijl je een KOM aan het zetten bent.

Maar goed, Race of Cross achter maakt nu niet het verschil, dus mijn gemopper maakt hier niet uit.
De twijfel zat in de cross of trail voor voorop, de race achter leek me sowieso logisch.

We rijden bij ons (Brabant zuid-oost) merendeel xc routes alleen zitten er ook wel eens flinke modder stukken en klapzand bij.
Een tripje naar het zuiden is voor ons ook zo gemaakt en een komoot route rijden we ook nog wel eens.

Deze combo zal het ook het hele jaar moeten doen, mocht het in de zomer te grof zijn dan kijk ik nog wel eens om misschien voor wat fijners te gaan.
M'n vriendin fietst goed door maar als ik moet kiezen zekerheid vs snelheid dan kies ik voor haar liever zekerheid want een keer flink vallen is minder snel vergeten dan een gehaald pr/kom.

Je mopperen geeft niks, ik zie het als een kritische blik en dat is zeker veel waard! :wink:
Ik wil graag snel thuis zijn voordat er ongelukken gebeuren :bier:
Gebruikersavatar
Erwin25
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: za 19 september 2020, 21:51
Mijn mountainbike: fietst wel goed

Heckler40 schreef: za 11 september 2021, 12:07

Grip voorop in het grensbereik heeft toch vooral te maken met goede gewichtsverdeling en druk houden. Als bij mij een band uitbreekt is mijn eerste gedachte niet K#tband, maar eerder hmmm die bocht had ik veel beter kunnen nemen. Niet genoeg druk op de voorband en hups daar ga je. (Of achter natuurlijk). De basilisk een goede band op de juiste druk, maar goede skills levert veel meer op dan welke band dan ook.

Goede insteek :-q
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Volgende keer maar goede skills bestellen dan in plaats van nieuwe banden :lol:

Even serieus ik heb nog steeds geen wolfpacks geprobeerd maar ze blijven lonken :bier:

Leest mee*
RAPTOR88
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 13 december 2015, 12:17
Mijn mountainbike: de fijnste die er is.

Heckler40 schreef: za 11 september 2021, 12:07 Zoveel rijders zoveel ervaringen en net zoveel meningen. Mijn 0.02$, ik heb een hele winter met een Cross voorop gereden, het is een prima bandje.

Grip voorop in het grensbereik heeft toch vooral te maken met goede gewichtsverdeling en druk houden. Als bij mij een band uitbreekt is mijn eerste gedachte niet K#tband, maar eerder hmmm die bocht had ik veel beter kunnen nemen. Niet genoeg druk op de voorband en hups daar ga je. (Of achter natuurlijk). De basilisk een goede band op de juiste druk, maar goede skills levert veel meer op dan welke band dan ook.

Joy of Bike met Lee likes Bikes legt het wel aardig uit, over grip en druk. Warning spoiler, zijn openings zin:
“Traction is not something you inherit from the Bike the tires and the trail, traction is something you make”

https://youtu.be/GFKPtEzE4xw

Enjoy!!
Goede techniek en druk op het voorwiel houden is de basis natuurlijk maar als de vermoeidheid wat begint toe te slaan en het scherpe gaat er af kan ik zo misschien nog iets van extra zekerheid in bouwen voor haar.
Ik wil graag snel thuis zijn voordat er ongelukken gebeuren :bier:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Erwin25 schreef: za 11 september 2021, 11:32 Interessant 👍 Krijg na de Speed, Race en Cross op mijn drie bikes ook zin om eens een Trail op de voorkant te monteren. Zeker als dat niet echt zwaarder rolt en je door extra zekerheid de bochten sneller durft in te sturen.
Ik ben bang dat de Trail wel met duidelijk meer rolweerstand komt. Ik merk al duidelijk verschil tussen een Speed, Race, en Cross.
Ik ben geen Stravastrijder, maar op die zeldzame temporitjes is mijn zomersetup (Speed-Race 2.25) duidelijk sneller dan de wintersetup (Race-Cross 2.25).
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Giant-E schreef:Ik ben bang dat de Trail wel met duidelijk meer rolweerstand komt. Ik merk al duidelijk verschil tussen een Speed, Race, en Cross.
Ik ben geen Stravastrijder, maar op die zeldzame temporitjes is mijn zomersetup (Speed-Race 2.25) duidelijk sneller dan de wintersetup (Race-Cross 2.25).
Rij met dezelfde zomer- wintersetup en kan dat bevestigen. De Speed / Race combi is sneller.
Het lagere gewicht van de Speed zal daar grotendeels debet aan zijn.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Heckler40 schreef: za 11 september 2021, 12:07 Zoveel rijders zoveel ervaringen en net zoveel meningen. Mijn 0.02$, ik heb een hele winter met een Cross voorop gereden, het is een prima bandje.
Heb je `m al eens `s zomers/droge condities gereden, Nol? Dan is het echt tricky k*tband.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

TenZNL schreef: za 11 september 2021, 14:51
Heckler40 schreef: za 11 september 2021, 12:07 Zoveel rijders zoveel ervaringen en net zoveel meningen. Mijn 0.02$, ik heb een hele winter met een Cross voorop gereden, het is een prima bandje.
Heb je `m al eens `s zomers/droge condities gereden, Nol? Dan is het echt tricky k*tband.
Ik doe eigenlijk niet anders. Maar ondanks dat ik rij als een dweil natuurlijk, ben ik er nog niet meer onderuit gegaan.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Eh ja, ook droog. De band lag er echt 5-6 maanden op, veel droge dagen gehad ook in de winter.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

TenZNL schreef: za 11 september 2021, 14:51
Heckler40 schreef: za 11 september 2021, 12:07 Zoveel rijders zoveel ervaringen en net zoveel meningen. Mijn 0.02$, ik heb een hele winter met een Cross voorop gereden, het is een prima bandje.
Heb je `m al eens `s zomers/droge condities gereden, Nol? Dan is het echt tricky k*tband.
Dat zegt Nol: het ligt niet aan de band: je kunt niet fietsen!


Oh nee, dat had je uit mijn woorden gefilterd :kiss:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Giant-E schreef: za 11 september 2021, 13:13
Erwin25 schreef: za 11 september 2021, 11:32 Interessant 👍 Krijg na de Speed, Race en Cross op mijn drie bikes ook zin om eens een Trail op de voorkant te monteren. Zeker als dat niet echt zwaarder rolt en je door extra zekerheid de bochten sneller durft in te sturen.
Ik ben bang dat de Trail wel met duidelijk meer rolweerstand komt. Ik merk al duidelijk verschil tussen een Speed, Race, en Cross.
Ik ben geen Stravastrijder, maar op die zeldzame temporitjes is mijn zomersetup (Speed-Race 2.25) duidelijk sneller dan de wintersetup (Race-Cross 2.25).
Inderdaad rolt de Trail voelbaar veel zwaarder. En dat vind ik het mooie aan de Cross: grip als een NoNi, maar aanzienlijk minder rolweerstand.

En om de woorden van TenZNL te bevestigen: (relatief) tricky op de grens.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Azurri schreef: za 11 september 2021, 12:04 Kun je de speed vergelijken met een race King wat betreft grip en rolweerstand?
Rolweerstand wel, grip is de Speed een andere - betere - wereld. Maar het karkas van de lichte Conti's werkt nou ook niet echt mee... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Lars TB schreef: za 11 september 2021, 16:28 Dat zegt Nol: het ligt niet aan de band: je kunt niet fietsen!
Ehh ik zei dat als ik zelf de grip verlies ik dan denk dat ik het beter kan doen, en dat het voor mij een prima band is

Ik ga denk ik gewoon niet hard genoeg :winkie: :winkie:

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Heckler40 schreef: za 11 september 2021, 18:03
Lars TB schreef: za 11 september 2021, 16:28 Dat zegt Nol: het ligt niet aan de band: je kunt niet fietsen!
Ehh ik zei dat als ik zelf de grip verlies ik dan denk dat ik het beter kan doen, en dat het voor mij een prima band is

Ik ga denk ik gewoon niet hard genoeg :winkie: :winkie:

Enjoy!!
Dat zeg ik, je zegt dat je niet kunt fietsen! :bier:

(Maar ik schuif het liever ook op het materiaal: weer een goede reden wat nieuws te kopen 8) )
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Wij hebben in onze club vaste mannen van de zondagochtend ride een ongeschreven wet:

Als je de sprint voor de eeuwige roem wint komt het altijd dankzij het materiaal.
nieuwe banden, carbon wielen, draadloos schakelen, Brain dempers, whatever

Niemand tornt daar aan, want nu kun je als je verliest ook altijd je fiets de schuld geven. Dat is pas win win
Enne wat betreft die eeuwige roem, tot de sprint van de volgende zondag toch zeker wel. :lol:

Daarom ook dat ik als enige in de club op de Wolfpack Speed rij, dat is voor iedeeen beter.
Ik win de sprint en zij kunnen er allemaal op wijzen dat dat door mijn Wolfpack banden komt. 8)

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie