Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Jamis Diablo schreef: wo 10 maart 2021, 00:01
Mrfrank schreef: di 9 maart 2021, 22:53 Op mijn nieuwe Canyon Stoic zit een Hans Dampf achter en MMary voor... Dit vind ik voor Nederland iets teveel van het goede en denk aan een setje van Wolfpack, in ieder geval de Trail voor maar welke is beter voor achter, de Race of Cross? Wil ze op een 30mm interne velg en dan in 29x2.4
Ik zou voor de race gaan, grip zat op de NL routes.
Met de Speed ook grip zat op de meeste NL routes. Cross was ook een heerlijke band voor. Speed loopt alleen als een malle en dat vind ik toch ook wel erg fijn.
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Vandaag route mook (paars) gedaan met cross en speed maar miste vooral achter toch wel grip vooral op mutberg-mania (gladde wortel en blad)
volgende test word cross race
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

HB_Eagle schreef: wo 10 maart 2021, 16:49 Vandaag route mook (paars) gedaan met cross en speed maar miste vooral achter toch wel grip vooral op mutberg-mania (gladde wortel en blad)
volgende test word cross race
Is Mook niet blauw, en Groesbeek Paars?
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Baron Tankhe schreef: wo 10 maart 2021, 16:57
HB_Eagle schreef: wo 10 maart 2021, 16:49 Vandaag route mook (paars) gedaan met cross en speed maar miste vooral achter toch wel grip vooral op mutberg-mania (gladde wortel en blad)
volgende test word cross race
Is Mook niet blauw, en Groesbeek Paars?
ja klopt foutje 😱
Ben begonnen met blauw-mook (die begint voor mij in groesbeek
vandaar de verwarring 😬

En daarna paars-groesbeek
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Bijna 100 pagina's!

Momenteel is mijn goto NL set een Forekaster voor en een Ardent Race achter, beide in 2.35 variant.
De achterband heb ik inmiddels kapot gemaakt middels een lompe actie, waardoor ik nu met een biba moet rijden :oops:

Wat zou een goede vervanger voor de bovengenoemde set zijn? Ik neig naar WP Trail/Race combi.

Weet iemand hoe deze banden vallen op 29" 35mm interne breedte velgen?
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

wamske schreef: ma 15 maart 2021, 17:33 Bijna 100 pagina's!

Momenteel is mijn goto NL set een Forekaster voor en een Ardent Race achter, beide in 2.35 variant.
De achterband heb ik inmiddels kapot gemaakt middels een lompe actie, waardoor ik nu met een biba moet rijden :oops:

Wat zou een goede vervanger voor de bovengenoemde set zijn? Ik neig naar WP Trail/Race combi.

Weet iemand hoe deze banden vallen op 29" 35mm interne breedte velgen?
Ik heb de 2.4 Cross, Race en Speed op een 34mm en 31mm intern gereden. Vallen erg mooi. Dus op die 35mm zal vast wel goed gaan
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

wamske schreef: ma 15 maart 2021, 17:33 Bijna 100 pagina's!

Momenteel is mijn goto NL set een Forekaster voor en een Ardent Race achter, beide in 2.35 variant.
De achterband heb ik inmiddels kapot gemaakt middels een lompe actie, waardoor ik nu met een biba moet rijden :oops:

Wat zou een goede vervanger voor de bovengenoemde set zijn? Ik neig naar WP Trail/Race combi.

Weet iemand hoe deze banden vallen op 29" 35mm interne breedte velgen?
lol is precies ook mijn opset
Forekaster/ardent race of trail/race
Droog vind ik de wp opset fijner
Nat de maxxis
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

HB_Eagle schreef: ma 15 maart 2021, 17:39
wamske schreef: ma 15 maart 2021, 17:33 Bijna 100 pagina's!

Momenteel is mijn goto NL set een Forekaster voor en een Ardent Race achter, beide in 2.35 variant.
De achterband heb ik inmiddels kapot gemaakt middels een lompe actie, waardoor ik nu met een biba moet rijden :oops:

Wat zou een goede vervanger voor de bovengenoemde set zijn? Ik neig naar WP Trail/Race combi.

Weet iemand hoe deze banden vallen op 29" 35mm interne breedte velgen?
lol is precies ook mijn opset
Forekaster/ardent race of trail/race
Droog vind ik de wp opset fijner
Nat de maxxis
+1
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Dank u.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

HB_Eagle schreef: ma 15 maart 2021, 17:39
wamske schreef: ma 15 maart 2021, 17:33 Bijna 100 pagina's!

Momenteel is mijn goto NL set een Forekaster voor en een Ardent Race achter, beide in 2.35 variant.
De achterband heb ik inmiddels kapot gemaakt middels een lompe actie, waardoor ik nu met een biba moet rijden :oops:

Wat zou een goede vervanger voor de bovengenoemde set zijn? Ik neig naar WP Trail/Race combi.

Weet iemand hoe deze banden vallen op 29" 35mm interne breedte velgen?
lol is precies ook mijn opset
Forekaster/ardent race of trail/race
Droog vind ik de wp opset fijner
Nat de maxxis
De Forekaster 2,35" zit qua grip en rolweerstand tussen een WP Trail 2,25" en WP Cross 2,25" in. Trail is relatief zwaarst, Forekaster voor 2,35", en Cross in beide maten zijn relatief lichter.
Ik rij zelf nu met Cross 2,4"en Race 2,4" in modderig Zuid L eo, icm 25mm velg, 70kg. In de droge lente/zomer is de Cross hier prima voor XC gebruik met behoorlijk uitdagende technische trails erin (lastigere ondergrond dan elders in Nl oha), nu met de modder gaat 'ie ook nog wel goed, maar ik moet wel wat behoedzamer sturen in modderige bergafbochtjes bv. Bij een Forekaster en zeker een Trail hoef je niet zo na te denken. Dus het ligt eraan waar je veelal rijdt. Race achter met droog weer hier uitstekend. Met nat weer ook, alleen met modder loopt de Race wat sneller vol, dan steil bergop soms wat moeite om grip te houden.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

En de compound, die bepaalt toch vooral de grip op natte wortels en stenen, hoe is die?
In vergelijking met bijvoorbeeld Schwalbe en Maxxis (Maxterra 3c).

Gezien het feit dat meneer Wolfpack achter de betere compounds van oa Schwalbe en Conti zat verwacht je dat het wel goed zit, maar ik hoor graag de praktijkervaringen uit Zuid-Limburg ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

De natgrip zelf op wortel en steen van WP vind ik erg goed. Nat is het probleem absoluut niet.
Modder maakt dat het profiel gewoon volloopt, de compound zelf is prima. Cross (en Race) hebben wat lagere noppen dan een Forekaster en Trail en daardoor eerder last van modder. Maar dan alleen als je echt grip nodig hebt. Dus steil bergop in de modder, of op natte bemodderde grasrandjes die wat off camber lopen, dat werk.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Aha, thanks.
Dat klinkt goed cq als een mogelijke keuze als ik aan wat nieuws toe ben op de hardtail...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

wamske schreef: ma 15 maart 2021, 17:33 Bijna 100 pagina's!
Dit topic is net als zijn onderwerp, elke keer als je denkt dat het wegglijdt herpakt het zich weer :lol:
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Mijn ervaring ook maar delen.
Ik rij op de Orange met 2x een WP Enduro in 27,5 x 2.6. Voor een band met dergelijk profiel valt de rolweerstand nog mee. De grip is ook prima. Het is iig voor mij een voorspelbare band. Wel gevoelig voor de juiste luchtdruk. Maar toch neig ik naar een setje Trail. Ik vermoed dat die iets lichter rollen en iig voor mij en de routes waar ik rij, een meer passende keuze is.

Hiervoor reed ik op een setje Rekons in 27,5x2.6. Die waren met name fijn wanneer de route droog en hard was. Alles anders dan dat konden ze mij niet overtuigen.

En daarvoor een hele tijd met een Magic Mary en Rock Razor in 27,5x2.6. Is voor mij nog steeds een onovertroffen combi. De Magic Mary krijg je niet de bocht uit en de Rock Razor is iig voor mij erg voorspelbaar. Alleen de rolweerstand, van met name de Magic Mary.... pfffff iemand vergeleek dat al eens met dieplood, daar is niks aan gelogen.
“Old, not obsolete”
Plaats reactie