Rolt de cross (indien voor gemonteerd) zoveel lichter dan de trail dat het beschreven geprobeer / gewissel de moeite waard is?
Overigens zou dit op Bergschenhoek (als dat weer opgedroogd is, totdat het kurkdroge keiharde klei is) wel leuk zijn, grind en dergelijke is daar grover en losser en de ondergrond harder dan op UHR en zeker dan Nijmegen, lastiger voor de band dus.
Op mijn Titan zijn op Bergschenhoek een 5a6 tal passages leuk en een mooie referentie voor banden, vering en algehele setup.
Voor afgelopen winter een WP enduro gemonteerd, die voelde wat onzeker aan op deze ondergrond, niet prettig maar achteraf gezien reed ik net zo snel als normaal door de plaatselijke snakerun.
De WP enduro vervangen door een Maxxis Dissector, voelde in vergelijk aan als op rails. Dit beviel beter, echter 1 a 2 keer een lichtjes schuivend voorwiel niet onderuit geschoven maar wel correctie nodig. Zelfde tempo door deze snakerun.
De Maxxis Dissector vervangen door een WP trail, beetje rommelen met bandendruk, toen dat goed was zelfde gevoel als de dissector zonder het geschuif en lijkt wat lichter te rollen, wederom zelfde tempo. Deze blijft voorlopig zitten!
(zegt dat tempo iets, jawel ik rijd daar vrij constant 27 a 28 sec over het stukje als het lekker gaat, af en toe een uitschieter naar boven bij een meetfout maar das een uitzondering)
Wolfpack tires
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2010
- Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
- Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5461
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
"gevoel" is dus anders, tijdsverschil is niet significant. Banden en hun eigenschappen worden door velen in dit topic zwaar overschat
Een nieuwe band monteren en vervolgens zelf een "off day" hebben zorgt er voor dat het vertrouwen in zo'n band weg is en dat kruipt tussen je oren.
Objectief beschrijven is zo goed als onmogelijk, voor mijzelf heb ik besloten dat ik met alle banden met een beetje normaal nopje erop wel overweg kan
....on topic, Lars heeft net setje Race 2.4 en Enduro 2.6 gedropt, wellicht volgt er nog een review in de trant van "prima bandjes" of zolas Juha Kankkunen ooit zei na een gewonnen Rally op de vraag met welke banden hij had gereden "Black, Round, Pirelli"
https://www.youtube.com/watch?v=eS0sT9P4ZQg
Een nieuwe band monteren en vervolgens zelf een "off day" hebben zorgt er voor dat het vertrouwen in zo'n band weg is en dat kruipt tussen je oren.
Objectief beschrijven is zo goed als onmogelijk, voor mijzelf heb ik besloten dat ik met alle banden met een beetje normaal nopje erop wel overweg kan
....on topic, Lars heeft net setje Race 2.4 en Enduro 2.6 gedropt, wellicht volgt er nog een review in de trant van "prima bandjes" of zolas Juha Kankkunen ooit zei na een gewonnen Rally op de vraag met welke banden hij had gereden "Black, Round, Pirelli"
https://www.youtube.com/watch?v=eS0sT9P4ZQg
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
-
- Moderator
- Berichten: 13025
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Tsja, zo denk ik dat er heel veel mensen nog wel wat kunnen winnen door de bandenspanning aan te passen. Dat maakt ook nogal wat uit voor grip of gebrek eraan, op welke band dan ook.
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5461
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
zeker, ik postte dit een poosje terug al eens bij een banden discussie op dit forumKapitein Iglo schreef: ↑wo 5 mei 2021, 11:06 Tsja, zo denk ik dat er heel veel mensen nog wel wat kunnen winnen door de bandenspanning aan te passen. Dat maakt ook nogal wat uit voor grip of gebrek eraan, op welke band dan ook.
even een paar algemene opmerkingen:
- Ik heb vaak totaal geen notie van de rij kwaliteiten en/of rijstijl van mede forum gebruikers, hun mening over banden zegt mij dan ook erg weinig
- Een alround band bestaat alleen als je wilt accepteren om met een compromis te rijden (meestal de keuze tussen overkill in NL of "spannend"in het buitenland)
- Grip van een band heeft ook veel te maken met rijstijl, heb je je gewicht niet goed geplaatst dan glijd elke voorband weg en heeft geen enkele band genoeg tractie achter. Het op de limiet rijden van een band doet hier op het forum waarschijnlijk max 5% (als ik zo eens om mij heen kijk na 30+ jaar op de MTB).
- Banden druk doet vaak veel meer met grip dan banden profiel, ram je in NL 3 bar+ in je banden heb je in mijn ogen geen recht van spreken over grip (en je zou ze de kost moeten geven ). Een NoNi op 3+ bar geeft echt minder grip dan een thunderburt op 1.8 bar als je over natte wortels omhoog rijdt.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
Waarvan wat mij betreft dit de meest cruciale 2 zijn.yo-eddy schreef: ↑wo 5 mei 2021, 12:05
- Ik heb vaak totaal geen notie van de rij kwaliteiten en/of rijstijl van mede forum gebruikers, hun mening over banden zegt mij dan ook erg weinig
- Grip van een band heeft ook veel te maken met rijstijl, heb je je gewicht niet goed geplaatst dan glijd elke voorband weg en heeft geen enkele band genoeg tractie achter.
Ik hecht alleen maar waarde aan de mening over (o.a.) banden van iemand waar ik regelmatig mee op pad ben en de rijstijl overeenkomt met die van mij.
Dit is één van de topics die zichzelf om de 10 pagina's herhaald, regelmatig leuk leesvoer.
Game on...
Wat hij zegt.
Druk in zowel Trail als Cross op voorvelg 16 Psi (1.1 bar)
Druk in Race op 30mm achtervelg 22psi (1.5bar)
29x2.4 uitvoering, 87kg ex.
Meer nodig?
Toch vrijdag die Michelin WildGrip'R eens meenemen naar Nijmegen
Druk in zowel Trail als Cross op voorvelg 16 Psi (1.1 bar)
Druk in Race op 30mm achtervelg 22psi (1.5bar)
29x2.4 uitvoering, 87kg ex.
Meer nodig?
Toch vrijdag die Michelin WildGrip'R eens meenemen naar Nijmegen
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4285
- Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
- Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned
Het hangt ook van je houding op de fiets af.
Als ik met 80kg voor op 1.1 ga rijden klap ik continu op de velg. 1.3 is voor mij echt het minimum puur voor grip en comfort.
Pure snelheid is 1.5 de beste spanning voor.
(goed andere kant als jouw en mijn pomp 10% afwijken kan je alsnog op 1,3 zitten en dan kan het wel weer..........)
Als ik met 80kg voor op 1.1 ga rijden klap ik continu op de velg. 1.3 is voor mij echt het minimum puur voor grip en comfort.
Pure snelheid is 1.5 de beste spanning voor.
(goed andere kant als jouw en mijn pomp 10% afwijken kan je alsnog op 1,3 zitten en dan kan het wel weer..........)
Ik kan me niet voorstellen dat je een Cross nodig hebt op Bergschenhoek, los van hoeveel grind er ligt en hoe droog de klei is.paulus1981 schreef: ↑wo 5 mei 2021, 08:58 Rolt de cross (indien voor gemonteerd) zoveel lichter dan de trail dat het beschreven geprobeer / gewissel de moeite waard is?
Overigens zou dit op Bergschenhoek (als dat weer opgedroogd is, totdat het kurkdroge keiharde klei is) wel leuk zijn, grind en dergelijke is daar grover en losser en de ondergrond harder dan op UHR en zeker dan Nijmegen, lastiger voor de band dus.
Op mijn Titan zijn op Bergschenhoek een 5a6 tal passages leuk en een mooie referentie voor banden, vering en algehele setup.
Voor afgelopen winter een WP enduro gemonteerd, die voelde wat onzeker aan op deze ondergrond, niet prettig maar achteraf gezien reed ik net zo snel als normaal door de plaatselijke snakerun.
De WP enduro vervangen door een Maxxis Dissector, voelde in vergelijk aan als op rails. Dit beviel beter, echter 1 a 2 keer een lichtjes schuivend voorwiel niet onderuit geschoven maar wel correctie nodig. Zelfde tempo door deze snakerun.
De Maxxis Dissector vervangen door een WP trail, beetje rommelen met bandendruk, toen dat goed was zelfde gevoel als de dissector zonder het geschuif en lijkt wat lichter te rollen, wederom zelfde tempo. Deze blijft voorlopig zitten!
(zegt dat tempo iets, jawel ik rijd daar vrij constant 27 a 28 sec over het stukje als het lekker gaat, af en toe een uitschieter naar boven bij een meetfout maar das een uitzondering)
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Lijkt me wel een scheve verhouding: 1.1 voor een 1.5 achter.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
@Lars, dan is het maar goed dat we naar Rheden waren met de WG.
Maar die is toch nog steeds favo, zelfs boven de Trail. Wel de grip, net niet de rolweerstand.
Helaas niet meer nieuw te vinden....
Voor kan prima aangezien de DVO remknippen etc opvreet, en de lange bouw van de fiets scheelt het toch ook iets lijkt wel.
Ofwel, bevalt mij super met zowel Cross als trail.
Maar die is toch nog steeds favo, zelfs boven de Trail. Wel de grip, net niet de rolweerstand.
Helaas niet meer nieuw te vinden....
Rij 0.1 a 0.2 harder achter op de 29" Ht dan ik op de 27,5 fully reed. Zachter is fijner maar iets meer druk is zekerder. En de achterkant volgt wel.(maar wil wel eens een core plaatsen en dat bekijken)
Voor kan prima aangezien de DVO remknippen etc opvreet, en de lange bouw van de fiets scheelt het toch ook iets lijkt wel.
Ofwel, bevalt mij super met zowel Cross als trail.
Bezocht net de site van Cotic om over de nieuwe Flaremax 4th gen te lezen. Guess what,
Cotic speclist voor complete Flare en Jeht trailbikes heeft standaard Wolfpack Race en Cross 29x2.4's
Quote van Cy de eigenaar van Cotic: "light tyres punching above their weight" (in de video)
Dit is wel een echte endorsement van de kwaliteiten van Wolfpack, zijn serieuze riders bij Cotic.
Enjoy!!
Ook een mooie bike trouwens https://www.cotic.co.uk/product/flareMAX
Cotic speclist voor complete Flare en Jeht trailbikes heeft standaard Wolfpack Race en Cross 29x2.4's
Quote van Cy de eigenaar van Cotic: "light tyres punching above their weight" (in de video)
Dit is wel een echte endorsement van de kwaliteiten van Wolfpack, zijn serieuze riders bij Cotic.
Enjoy!!
Ook een mooie bike trouwens https://www.cotic.co.uk/product/flareMAX
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29836
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Ja, mooi fiets
Begin benieuwd te worden hoe de WP banden zich gedragen op de Valenciaanse piedras.
Begin benieuwd te worden hoe de WP banden zich gedragen op de Valenciaanse piedras.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 546
- Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Scott Spark RC900
Ergens voelt dit topic een beetje als een ‘pump’.. door de vele aandacht aan Wolfpack rijdt straks het hele forum er op. Nu is het eerder gebeurt met schwalbe hier, ik krijg het gevoel dat ik niet mee kan komen als ik niet over stap! Ik wil ook!
Crashmax
1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..