Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Kanonne, dat zijn wel echt dumpprijzen zeg. :o
Gravelmarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:14

Jamis Diablo schreef: wo 3 april 2019, 20:13 Is de verkoop alleen online of gaat het ook via dealers?
Nochtans zie ik ze alleen online bij BC en hun eigen webshop.
En de RACE lijkt al helemaal lastig leverbaar. Daar zou ik interesse in hebben maar wordt door BC niet geleverd en via Wolfpack 2-4 wk levertijd
Ride like you stole it
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

suravida schreef: do 4 april 2019, 08:52 Bike-comp heeft ze nu trouwens voor echt heel weinig geld in de aanbieding: https://www.bike-components.de/de/WOLFP ... et-p70883/
bike-components stopt met Wolfpack, dus sla je slag, gaan niet snel nog een keer voor die prijzen te vinden zijn.
Gravelmarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:14

odp schreef: do 4 april 2019, 09:49
suravida schreef: do 4 april 2019, 08:52 Bike-comp heeft ze nu trouwens voor echt heel weinig geld in de aanbieding: https://www.bike-components.de/de/WOLFP ... et-p70883/
bike-components stopt met Wolfpack, dus sla je slag, gaan niet snel nog een keer voor die prijzen te vinden zijn.
Bijzonder, met welke reden?
Ride like you stole it
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Gravelmarc schreef: do 4 april 2019, 10:06
odp schreef: do 4 april 2019, 09:49

bike-components stopt met Wolfpack, dus sla je slag, gaan niet snel nog een keer voor die prijzen te vinden zijn.
Bijzonder, met welke reden?
Verbod op prijs stunten :winkie: :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Gravelmarc schreef: do 4 april 2019, 10:06
odp schreef: do 4 april 2019, 09:49

bike-components stopt met Wolfpack, dus sla je slag, gaan niet snel nog een keer voor die prijzen te vinden zijn.
Bijzonder, met welke reden?
Is meer iets om tijdens een lets ride te bespreken dan online ;) Maar met het product is echt helemaal niks mis.

Wolfgang zelf is echt een verstrooide professor. Heb een uur met hem staan lullen op de Eurobike.

Ik denk dat zijn wielrenbanden stiekem misschien nog wel interessanter zijn. Rijden in het pro peloton al een paar teams mee.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Die staan ook hoog op mijn verlanglijst, zagen er erg goed uit.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

terecht bij wat ik zo van collega's heb gehoord. Zitten echt een paar wielrensnobs bij en ze waren unaniem eens dat het echt een hele fijne band is, vooral die cotton versie.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8040
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

odp schreef: do 4 april 2019, 09:49
suravida schreef: do 4 april 2019, 08:52 Bike-comp heeft ze nu trouwens voor echt heel weinig geld in de aanbieding: https://www.bike-components.de/de/WOLFP ... et-p70883/
bike-components stopt met Wolfpack, dus sla je slag, gaan niet snel nog een keer voor die prijzen te vinden zijn.
Inside informatie, altijd interessant :tong

Trail is grover dan NoNi, en gelijk aan MKII? Of meer gelijk aan TK?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Gravelmarc schreef: do 4 april 2019, 09:29
Jamis Diablo schreef: wo 3 april 2019, 20:13 Is de verkoop alleen online of gaat het ook via dealers?
Nochtans zie ik ze alleen online bij BC en hun eigen webshop.
En de RACE lijkt al helemaal lastig leverbaar. Daar zou ik interesse in hebben maar wordt door BC niet geleverd en via Wolfpack 2-4 wk levertijd
Bij Elan ligt een hele stapel op voorraad, dus jouw dealer moet ze ook gewoon kunnen krijgen. Ik was er gisteren (woensdag) en de Race mtb was ruim op voorraad.

suravida schreef: do 4 april 2019, 08:52 Bike-comp heeft ze nu trouwens voor echt heel weinig geld in de aanbieding: https://www.bike-components.de/de/WOLFP ... et-p70883/
Werd ik gisteren ook op gewezen bij Elan. Die banden komen uit de eerste serie en bij een andere fabrikant vandaan. De huidige worden bij Vittoria gemaakt (blijkbaar geen geheim!)(wel met eigen compound!), de vorige maker stopte omdat Specialized met een proces dreigde... .
De nieuwe zijn anders, vooral lichter (meer dan 50 gram!) en de vorm van de noppen verschilt en het compound is nog iets beter (aldus Wolfpack).
En hij had gehoopt dat BC juist wat reclame zou maken, en BC dus juist andersom... . Verkocht dus niet echt goed (ook omdat hij Specialized af moest wimpelen). Dus dumpt BC hun laatste paar banden voor vrijwel niets...
Jurriaan schreef: do 4 april 2019, 18:21 Inside informatie, altijd interessant :tong
Zo leer je nog eens wat als je bij de importeur binnen stapt!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jurriaan schreef: do 4 april 2019, 18:21 Trail is grover dan NoNi, en gelijk aan MKII? Of meer gelijk aan TK?
Pffft, lastig te zeggen. Kleinere noppen ipv van die grote blokken van de NoNi, in dat opzicht meer als de Conti's. Alleen meer grip.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik heb gisteren bij Lars een Trail en Race 29ers opgehaald bij Lars die een setje van Elan voor me had meegenomen waarvoor nogmaals grote dank! :-q
Toch wel erg nieuwsgierig meteen op mijn Nerve 29er (25mm velgen) gemonteerd ter vervanging van de NoNI 2.35 voor en RoRo2.25 achter en een Rondje zandvoort mee gedaan, en vanmorgen weer :D

Eerste conclusie:
De banden zien er licht en zelfs "simpel"/ zonder poespas uit, maar tubeless maken was een eitje en fietsen een feestje.

Ik had dus voorheen een Knobbelige Nic en een Ron-Raket op mijn Nerve, en naar Zandvoort toe (+/-11km) merk je op de weg al dat je minder rolweerstand hebt.
Eerst dacht, ik hee zacht windje mee, maar op de terugweg had ik dat ook :roll: :D
Ik heb geen foto,s van de oude set, maar de trail lijkt iets minder hoge nop te hebben als de Noni, maar wel iets dichter op elkaar en het profiel is wat ronder. Achter met de Race vs RoRo hetzelfde, iets minder hoog profiel, maar dichter op elkaar en een rondere band.
Op het parcours van Zandvoort merkte ik dat het ook makkelijk door rolde op alles behalve de extreem zanderige stukken, maar daar verlies ik ook vaart met NoNi en RoRo. Wel ben ik in het mulle de trail gevoelsmatig wat eerder kwijt als de NoNi.

Op alle andere stukken reed de band lekkerder. Omdat lekker ook maar een vaag begrip is: ik hield makkelijker vaart en had gevoelsmatig meer grip en de band gaf mij veel vertrouwen waar de achterkant met de race gewoon zijn ding deed.
Ik zal de eerste zijn dat er veel snellere en betere fietsers zijn, maar ik vond het verschil verrassend.
Wat ik met de knobbelige Nic wel eens heb is dat als ik de fiets niet genoeg kantel de zijnoppen wat wat grip verliezen en onzeker aanvoelen alsof de zijnoppen de druk niet aankunnen.
Dat zal alles met de rijder te maken hebben, maar de bochten waar ik daarmee wel eens loop te klooien had ik nu volle grip en controle waardoor ik het rondje daarna sneller erin ging als normaal en weer probleemloos. Met de Nic of een Ardent ben ik er daar met die snelheden eerder uit gevlogen. Nogmaals techniek zal zeker een grote rol spelen, maar je kunt er in ieder geval uit concluderen dat het in ieder geval een goede bandensetje is voor een matige rijder dat makkelijk rolt.
Wat voor mij een leerpuntje was, is dat ik dacht ik meer hoekige schouders lekkerder vond als ronde, maar met deze band ben ik op mijn thuisrondje echt beter af en had zoals de banden nu voelen misschien zelfs de Cross wel kunnen nemen ipv de trail waar ik echt van veel grip voor hou.

Ik ben er blij mee :D
Afbeelding

Voor de trail:
Afbeelding
Afbeelding

Achter de Race:
Afbeelding
Afbeelding

Zodra ze bredere 27.5 banden hebben gaat er een setje op mijn Remedy!
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Na al meer goeds over deze banden gelezen te hebben gelijk van de BC actie gebruik gemaakt en een setje Trails besteld.
36,= incl. verzenden is natuurlijk een buiten kansje.
Ik wil de Trails op m'n Hightower gaan proberen waar nu nog dikke Minion DHR2 winter rubbers onder liggen. :-D
Verschil zou noemenswaardig moeten zijn en ik zal net als Jurf tzt ook een verslagje schrijven hier.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Nice, goede foto's! Die race oogt nog best breed op de foto. Kan natuurlijk vertekend beeld zijn, heb je toevallig gemeten?
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ze zijn alweer duurder geworden bij BC....
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Plaats reactie