Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

aurelius schreef: do 9 juli 2020, 22:23 Ik vergeleek zelf de FK 2,35 en de Cross 2,25 met elkaar, die ik beiden in huis heb. De FK valt smal uit. Dan is het 735 gr vs 670gr, al wat meer.
De FK is zwaarder, rolt zwaarder, klaart modder wat beter, heeft ietsje meer bochtengrip voor.
Dus dan icm de Cross: de Cross achter, FK voor.

Mijn voorkeur heeft momenteel overigens de combi Cross - Race in 2,25”. Wil ze graag nog in 2,4” proberen.
Ah, oke. Ik gebruik ze beiden als voorband, icm de Race 2.4 of een Rekon 2.25 (met de FK)
En dat laatste klopt idd: de FK doet het beter in de bocht, helemaal op harde ondergrond met losse rommel. De Cross mist (denk ik) de wat hogere zijnoppen tov de FK.
tiewrap schreef: do 9 juli 2020, 22:40 Is er al een degelijk Alpensetje beschikbaar ? (In 29 en 2.3 ofzo)
Het heeft even tijd gekost, maar de DHF/DHR zijn bijna slicks.
Ik krijg van het weekend (heb ze dus nog niet gezien of gereden) een setje Trail/Enduro in 29x2.4, volgens mij is dat wel wat voor je.
Laatst gewijzigd door TenZNL op do 9 juli 2020, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

aurelius schreef: do 9 juli 2020, 22:23 Ik vergeleek zelf de FK 2,35 en de Cross 2,25 met elkaar, die ik beiden in huis heb. De FK valt smal uit. Dan is het 735 gr vs 670gr, al wat meer.
De FK is zwaarder, rolt zwaarder, klaart modder wat beter, heeft ietsje meer bochtengrip voor.
Dus dan icm de Cross: de Cross achter, FK voor.

Mijn voorkeur heeft momenteel overigens de combi Cross - Race in 2,25”. Wil ze graag nog in 2,4” proberen.
Kan ik volgende keer wel meenemen
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Lars is er al mee bezig :-q !
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

FK word hier met de cross vergeleken
Maar hij is meer vergelijkbaar met de trail

Trail iets zwaarder maar ook breder
Weet alleen nog nog niet hoe de trail 2.4 het in de modder doet
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Klopt. En in de vergelijking Trail - FK heeft de Trail nog veel meer grip. De Trail weegt een tik meer, maar dat speelt bij deze trail banden veel minder een rol natuurlijk, loopt ook zwaarder. Maar als je de Trail inzet op, uhhhh… een trail… daar gaat geen FK of NoNi of Mountain King oid daar overheen qua grip voor. Zeer vertrouwenwekkend.

Wat bijzonder is aan de Cross is dat 'ie eigenlijk niet vergelijkbaar is met een FK of NoNi, maar dat 'ie toch bijna net zo'n goede grip heeft, zeker in Nl. Daarom ga je 'm toch vergelijken met een NoNi of FK achtige. En hij weegt wat minder, rolt wat lichter. Dus voor technischere marathons, t/m lichte trails nog prima geschikt.

Kenmerkt de Wolpack's: erg goede (nat)grip, tov vergelijkbare banden van een ander merk. Zal 'm in de compound zitten en het profiel, maar de noppen van de Wolpacks zijn vaker ook wat hoger tov de vergelijkbare band van de concurrent.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Maar heeft hier al iemand ervaring met de clearance van de 2.4 trail vs FK
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

HB_Eagle schreef: vr 10 juli 2020, 08:42 Maar heeft hier al iemand ervaring met de clearance van de 2.4 trail vs FK
De mudclearance, bedoel je?
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

TenZNL schreef: vr 10 juli 2020, 09:03
HB_Eagle schreef: vr 10 juli 2020, 08:42 Maar heeft hier al iemand ervaring met de clearance van de 2.4 trail vs FK
De mudclearance, bedoel je?
Yep
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Lars TB schreef: za 15 februari 2020, 22:11 Overigens heb ik een Maxxis Forekaster besteld, om die eindelijk eens te kunnen proberen, voordat iemand gaat klagen dat ik volledig bevooroordeeld ben :wink:
Heb je dat ding nou al eens getest?
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Ik ga zondag maar eens wat testen.
Aangezien ik nu een mooie RAD15 set op me fiets heb zitten konden de wolfpack's natuurlijk niet uitb;lijven.

Voor een Cross 2.4 en achter een Race 2.4.

Zal mijn bevindingen delen volgende week.

Al kan niemand er wat mee want volgens mij merk ik geen reet verschil ik doe gewoon mee met de hype :winkie: :winkie:
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

RoySmit schreef: vr 10 juli 2020, 15:10 Ik ga zondag maar eens wat testen.
Aangezien ik nu een mooie RAD15 set op me fiets heb zitten konden de wolfpack's natuurlijk niet uitb;lijven.

Voor een Cross 2.4 en achter een Race 2.4.

Zal mijn bevindingen delen volgende week.

Al kan niemand er wat mee want volgens mij merk ik geen reet verschil ik doe gewoon mee met de hype :winkie: :winkie:
Jij wil gewoon niet uit de toon vallen bij de andere boys ;)

De kans is klein natuurlijk met zulke fantastische prestaties :lol: maar heeft iemand toevallig een Trail en/of Enduro 29x2.4 over?
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Demoniac schreef: ma 13 juli 2020, 20:02 De kans is klein natuurlijk met zulke fantastische prestaties :lol: maar heeft iemand toevallig een Trail en/of Enduro 29x2.4 over?
Wolfgang heeft er een stuk of 100 in laten vliegen, dat zijn de enige die er momenteel zijn. Container komt later deze maand aan. Kans is dus klein dat ze nu al 'over' zijn... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Demoniac schreef: ma 13 juli 2020, 20:02
RoySmit schreef: vr 10 juli 2020, 15:10 Ik ga zondag maar eens wat testen.
Aangezien ik nu een mooie RAD15 set op me fiets heb zitten konden de wolfpack's natuurlijk niet uitb;lijven.

Voor een Cross 2.4 en achter een Race 2.4.

Zal mijn bevindingen delen volgende week.

Al kan niemand er wat mee want volgens mij merk ik geen reet verschil ik doe gewoon mee met de hype :winkie: :winkie:
Jij wil gewoon niet uit de toon vallen bij de andere boys ;)

De kans is klein natuurlijk met zulke fantastische prestaties :lol: maar heeft iemand toevallig een Trail en/of Enduro 29x2.4 over?
ssssttttt. ..

Maar de 1e rit zat een hoop tegen.
De grip qas ik wel over te spreken vergeleken met me cross kings hiervoor.
Snakerun zelfde tijd gereden als me pr. voor me gevoel zat er nog meer in dus ja lijkt me goed te passen dit.

Morgen avond naar amerongen maar eens op harrie kijken hoe het daar gaat...

Wordt vervolgd
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Demoniac schreef: ma 13 juli 2020, 20:02 De kans is klein natuurlijk met zulke fantastische prestaties :lol: maar heeft iemand toevallig een Trail en/of Enduro 29x2.4 over?
Sorry, ik heb ze allebei maar niet over :winkie:
Gisteren de Trail in 29x2.4 voorop getest, doet onopvallend goed z`n werk. Rolt een tikkie zwaarder dan de Cross maar geeft veel meer vertrouwen in snelle en losse bochten. Die mag voorlopig even blijven zitten :-q
Denk dat de Trail achter en de Enduro voorop ook wel een geschikte combi is voor de bekende Duitse en Belgische spots (al weet ik niet hoe het met de lekbestendigheid/stevigheid van het karkas zit)
Gebruikersavatar
Jouke74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 489
Lid geworden op: di 21 oktober 2014, 21:23
Mijn mountainbike: Giant XTC advanced

Ik heb nu 27.5 trail voor - en achterop. Een klein beetje overkill voor wat ik rij, maar op het losse gravel doet de Trail voorop het werkelijk geweldig. Met de Trail achterop geen enkel slipje meer gehad, tenzij ik het gewicht heel erg naar voren leg. Iets meer rolweerstand natuurlijk. Verder ook geen issues met remmen of met bochten achter.

De eigenlijke test is of de trail achter het langer uithoudt dan de Ron speedgrip, die heel snel het meeste van zijn centrale noppenlaag kwijt was in deze laatste twee maanden. Daarover later meer.

Nadeel van de Trail 2.25 tov de Noni 2.35 voorop is dat in los zand hij toch wat eerder gaat glijden. Voordeel van de Trail als je hem voelt gaan glijden, dan heb je nog ruim de tijd om te corrigeren. Bij de Noni lag ik dan al op de grond.
Plaats reactie