Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

De Race heeft zeker niet schrikbarend meer grip dan de Speed. Hooguit als het iets vochtig wordt ga je verschil merken, maar droog maakt weinig uit.En dan maakt 2.25 of 2.4 ook niet zo heel veel verschil. Als je echt grip wil, dan zou je naar een Cross aan de voorkant moeten gaan, daar ligt de limiet wel wat verder.


Maar dit is een kwestie van langzaam meer dingen gaan proberen en zelf de ervaring op doen wat werkt. Wat voor jou werkt en wat waar werkt. Ik maak dus een verschilletje tussen Schoorl en de UHR, terwijl jij nog aan het wennen bent aan je nieuwe fiets, die vele malen meer verschil maakt. Maar in dat opzicht is het al interessant te merken wat het verschil is tussen je huidige banden en een setje Speeds. Je gaat het zeker voelen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 479
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

Vandaag de speed en race getest op den treek en de weg. En woensdag montferland.

Samenvatting. Top banden.

Woensdag twee rondjes montferland gedaan. En ze lopen prima alleen had ik de eerste ronde redelijk wat problemen in de bochten van de singletrails en afdalingen. Druk op 1.4bar wat voor mij normaal is. Na wat onderzoek bleek voor de rebound op de een of andere manier verdraaid te zijn? 4 klikjes erbij en wat een grip! Vol naar beneden! Petje af voor de leuke afdalingen daar.

Vandaag stuk over de weg. Redelijk wat rol geluid maar geen moment het gevoel gehad dat ze zwaar liepen. Vergelijkbaar met ray/Ralph denk ik.

Den treek wat modder en zand allemaal geen enkel probleem.
Daarna nog even over austerlitz naar het Beaufort huis. Hier gingen we wat harder en ik merkte dat voor wat begon te schuiven. Ondertussen is de trail daar los over hard, dat heeft er zeker mee te maken. Waarschijnlijk rijd ik daar liever ook met een speed voor.
Beaufort naar de traay. Ook wat harder. Geen moment in de problemen ook op de wortels geven ze bij sprongetjes geen kik. De zijwanden zijn echt beter.

Wolfpack:Ja
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

MTBarc schreef: vr 20 maart 2020, 19:15 Daarna nog even over austerlitz naar het Beaufort huis. Hier gingen we wat harder en ik merkte dat voor wat begon te schuiven. Ondertussen is de trail daar los over hard, dat heeft er zeker mee te maken. Waarschijnlijk rijd ik daar liever ook met een speed voor.
Ja lekker dan, nu ga ik weer twijfelen. :~

Hoezo liever de speed voor? Geeft de race niet iets meer grip?
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 479
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

Ik ben raar daarin. Als er van die kleine steentjes en zand los liggen op de uhr Trails, rij ik het liefst met thunder burts of vergelijkbaar. Zo weinig mogelijk profiel. Ben sowieso raar, want banden met ”te” veel grip, happen bij mij, en dat vind ik niet fijn (de ray deed dat, moest iets anders insturen, ben benieuwd of Lars dat kan verklaren).

Race voor en speed achter kan je je geen buil aan vallen volgens mij.
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Svebby
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: ma 9 maart 2020, 18:20
Mijn mountainbike: Cube LTD Race '16 - Canyon Neuron CF 9.0 '20

Lars TB schreef: vr 20 maart 2020, 18:18 De Race heeft zeker niet schrikbarend meer grip dan de Speed. Hooguit als het iets vochtig wordt ga je verschil merken, maar droog maakt weinig uit.En dan maakt 2.25 of 2.4 ook niet zo heel veel verschil. Als je echt grip wil, dan zou je naar een Cross aan de voorkant moeten gaan, daar ligt de limiet wel wat verder.


Maar dit is een kwestie van langzaam meer dingen gaan proberen en zelf de ervaring op doen wat werkt. Wat voor jou werkt en wat waar werkt. Ik maak dus een verschilletje tussen Schoorl en de UHR, terwijl jij nog aan het wennen bent aan je nieuwe fiets, die vele malen meer verschil maakt. Maar in dat opzicht is het al interessant te merken wat het verschil is tussen je huidige banden en een setje Speeds. Je gaat het zeker voelen!
Thanks! De eerste rit was op de standaard meegeleverde sloffen (Maxxis Forekaster's) en grip-wise prima in orde. Nu is dat ook wat ze moeten doen en als ik voornamelijk Dijkgatbosroute en GMA zou rijden dan liet ik ze eronder zitten denk ik, zeker tijdens najaar/winter. Maar die rondjes zijn veel te kort (en weinig uitdagend) om regelmatig te herhalen dus deze overkill-band voor Schoorl/PWN ga ik toch vervangen.

@Jan the Man gaf aan de 2.4 te verwachten in april dus ik ga gewoon nog heel even mijn gemak houden en bestel liefst dan straks de Race/Speed 2.4 combi. Daar kan ik op Schoorl best mee uit de voeten en begin bij de eerste regen en afvallende blaadjes op de rest van de parcours dicht bij huis ook niet meteen te glijden. Daarbij, als ik goed kijk is de WP Race al een stuk subtieler dan de Tough Tom dus ga ik al minder weerstand ondervinden.

Uiteindelijk wil ik tubeless gaan rijden maar dan is het niet handig om nog in de experimentele fase te zitten...lijkt mij.
Repetition is the mother of all skill
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

MTBarc schreef: vr 20 maart 2020, 19:59 ..., ben benieuwd of Lars dat kan verklaren).
Dat kan ik wel: jij bent raar! :winkie:

Kan me er wel iets bij voorstellen, ook wat je zegt van de Speed en Race. De Ray is ook een erg lekker bandje. Met de Race heeft die gemeen dat hij weer direct grip lijkt te vinden op het moment dat die gaat glijden. Dat geeft mij een soort van vertrouwen dat je makkelijk naar de grens toe kunt rijden. Ga je er net iets overheen, dan valt de boel nog te redden. Maar een band die voorspelbaar blijft glijden is ook wat voor te zeggen. Alleen geeft dat een hoop mensen geen vertrouwen. Je moet dan wel zeker weten dat het bij glijden blijft en dat de band niet opeens helemaal weg is. Nu gaat Marc aardig hard door de bocht, dus ik ben wel vrij zeker dat Marc de grenzen wel weet te vinden. En dat hij dus weet wat voor hem op die grens goed werkt. De Speed glijdt inderdaad net wat langer door op het moment dat 'ie gaat glijden. Het moment van glijden ligt vrijwel op gelijk niveau met de Race, dus de grip verschilt verder niet veel.

De 2.4 Race moet ik wat dat betreft nog proberen. Wie weet hapt die net zo als de Race, wie weet glijdt hij net zo als de 2.25, ligt de grens alleen iets verder. Of wie weet geeft 'ie alleen iets meer comfort. Ik zal hem ook aan Marc geven.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

"De 2.4 Race moet ik wat dat betreft nog proberen. Wie weet hapt die net zo als de Race, wie weet glijdt hij net zo als de 2.25, ligt de grens alleen iets verder. Of wie weet geeft 'ie alleen iets meer comfort".

Die snap ik niet helemaal. Maar ga je nu echt heel veel merken van 2.25 vs 2.4? In principe heb je het over 0,15” oftewel 3,8 mm.
Verder denk ik ook, van wat ik zo lees, dat de Speed en Race veel dichter bij elkaar liggen dan de Race en Cross. Dus als je meer grip wilt, lijkt het er op dat je beter de Cross kunt nemen.
Ik denk dat ik lekker door blijf rijden op mijn 2,25 Speed en Race. Waarbij ik ook aan een ander aspect denk: mijn velgen zijn lekker licht en dan zou het zonde zijn daar zwaardere banden op te leggen.
Dan zou ik eerder een 27,5 wielset kopen met een interne velgbreedte van minimaal 30 en daar dan 2.6 bandjes op gooien! :bier:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Jan F.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 25 juni 2018, 17:47
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy

balboa schreef: vr 20 maart 2020, 14:15
Ad58 schreef: vr 20 maart 2020, 00:05 Is ook mijn ervaring! Ik rijd de WP Race/Speed ook op lagere druk dan ik gewend was. Maar het rijdt wèl heerlijk!
Heb de cross/race 2.25 combi. Op welke bandenspanning zou ik deze zetten? Weeg zo'n 92kg. Had bij m'n 27.5+ 2.8 wielen voor 1.1 en achter 1.3.

De race staat op de website als 2.2, maar op de band zelf staat 2.25 :)

Wielen lieten zich overigens heel makkelijk tubeless maken...zelfs nadat ik eerst de race - inclusief latex - op m'n voorwiel had gedaan ipv de cross :winkie:
Ik gebruik ook de cross/race combi en heb deze op ca 1,3 bar. Als ik boven de 1,5 bar ga vind ik de grip afnemen.
Zitten op 23 mm (inwendig) velgen

Groet, Jan
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Svebby schreef: vr 20 maart 2020, 18:06
Lars TB schreef: vr 20 maart 2020, 16:46
Nu zou ik voor Schoorl gewoon voor en achter Speed 2.4 pakken.

Voor de meeste andere - lees: minder zand - parcoursen is de 2.2 uitvoering van Race + Speed meer dan voldoende. Dus een beetje naar eigen inschatting.
Nu heb ik jaren op voor Tough Tom 2.25 en achter Rapid Rob 2.25 (en te hoge spanning) rondgereden. En de TT was voornamelijk prima als het natter/modderiger (vooral Dijkgatbos) was. Onder gemiddelde omstandigheden zoals die voor Schoorl gelden wellicht wat te ruig. Andere kan van de medaille: ik weet niet echt beter :lol:

Zijn die 2.4 Speed's dan niet al een hele stap voor mij en ga ik op bijv. UHR echt merken dat ik daar beter met 2.25 had willen rijden? Of is dit er een in de categorie: wat je niet hebt gehad ga je niet missen? M.a.w. ga ik "last" hebben van de 2.4 Speed's op andere parcours dan Schoorl doordat de Race flink meer grip geeft die ook nodig is om lekker door te kunnen rijden?
Grip zat met de 2.4 speeds voor en achter op de NL rondjes, ook als het wat natter is. Bij veel modder zal de grip minder zijn, maar dan moet je ook niet fietsen, niks aan :wink:
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

was ik eindelijk zover dat ik een keer wolfpacks wilde proberen, beide maten die ik wilde proberen niet op voorraad........
Bird Aeris 9 blurple
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 479
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

novaterra schreef: za 21 maart 2020, 17:49 was ik eindelijk zover dat ik een keer wolfpacks wilde proberen, beide maten die ik wilde proberen niet op voorraad........
Tja ze lopen hard hè
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 692
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Vandaag voor het eerst de combi cross/race geprobeerd op de route van Den Treek. Wat een andere fiets heb ik 8) Ten eerste scheelt het ongeveer een kilo ten opzichte van de 27.5+ set met 2.8 Maxxis Minion/Rekon banden (beide sets tubeless). Met name accelereren gaat een stuk sneller, al zal dat niet direct aan de banden liggen, maar meer aan het gewicht wat ik kwijt ben.

Wat ik wel merk is dat ik met de Maxxis banden langer grip had in bochten. Soms zelfs iets te veel en dan ging je bijna haaks door de bocht, wat dan ook niet helemaal de bedoeling was.... Ten opzichte van de vorige keer waren de tracks wel op meer plekken met mul zand. Paar keer bijna onderuit gegaan door een wegglijdend voorwiel op plekken met mulller zand.

Met name op de wat hardere delen en de rechte stukken merkte ik enorm verschil. Had de achterband op 1.4 staan, maar een paar keer voelde ik deze wel doorzakken en of wat dubbelklappen. Misschien de volgende keer iets meer er in. De voorband had ik op 1.3, maar dat zou nog wat minder kunnen voor m'n gevoel.

Al met al erg tevreden en op veruit de meeste stukken zichtbaar (strava elevate waarbij je mooi de verschillen tov de vorige pr kunt zien) Nu gaat het me absoluut niet om de snelle tijden en meer om het plezier, maar de eerste kennismaking roept om meer.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

ook een vergelijk natuurlijk, van dikke 2.8 minions naar xc bandjes
Bird Aeris 9 blurple
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 692
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

novaterra schreef: za 21 maart 2020, 18:58 ook een vergelijk natuurlijk, van dikke 2.8 minions naar xc bandjes
Appels met peren, maar wel een vergelijk :wink:
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Ik merk ook dat de race 2,25 in grind/zand/los spul op harde ondergrond bochten grip verliest, maar wel controleerbaar. Ik weeg 62kg, rij(nog) met binnenbanden met druk van 1,6/1,8.

Ik vind het glijden in de bochten wel wat hebben en ik denk ook niet dat er een band is die daar grip blijft houden. Een band met meer profiel wil ik sowieso niet.
Hebben banden met meer profiel meer grip in bochten waar de ondergrond hand is met een laagje grind etc erop?

Mijn huidige bandenset: ( twee weken geleden deze review geschreven)

Achter : vittoria meczal tnt 2,25. Hij rolt heerlijk licht en heeft meer dan genoeg grip op de klimmetjes van UHR. Of ik nou sta of zittend klim de grip is er eigenlijk altijd. klimmetjes met mulzand vind die wat minder fijn. Afentoe voel ik hem glijden als ik een bocht heel strak/aggresief neem. Klimmen en modder is wat uitdagender doordat de band steeds slipt, een gratis extra krachttraining.

Voor: wolfpack race 2,25 Pas 3 keer een rondje mee gereden, maar wow! Hiervoor had ik: bontrager xr2 comp. De wolfpack en de meczal zijn een top combi, rollen lekker snel en voor heb ik genoeg grip.
Ik heb al een paar pr's en daar hoefde ik niks voor te doen. Zelfs op een 'rustig rondje' had ik zomaar een hoop pr's. Ik durf de bochten sneller te nemen en het rolt heerlijk snel.
Harry slinger zit ik nu steeds op 1:01 met de wolfpack, helaas lukt het me maar niet op m'n record te verbreken, maar met de wolfpack gaat dat in de toekomst zeer zeker gebeuren.
Plaats reactie