Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Maiko schreef: do 13 mei 2021, 10:13 Ergens voelt dit topic een beetje als een ‘pump’.. door de vele aandacht aan Wolfpack rijdt straks het hele forum er op. Nu is het eerder gebeurt met schwalbe hier, ik krijg het gevoel dat ik niet mee kan komen als ik niet over stap! Ik wil ook!
Don`t believe the hype, it`s a sequel :winkie:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Maiko schreef: do 13 mei 2021, 10:13 Ergens voelt dit topic een beetje als een ‘pump’.. door de vele aandacht aan Wolfpack rijdt straks het hele forum er op. Nu is het eerder gebeurt met schwalbe hier, ik krijg het gevoel dat ik niet mee kan komen als ik niet over stap! Ik wil ook!
Dat was omdat die Schwalbe banden op een bepaald punt echt boven de meeste andere banden uitstaken, op een manier dat het voor vrijwel iedereen merkbaar was. En voor iedereen voordeel opleverde.

Wolfpack maakt weer zo een stap, dus waarom zou je daar niet van profiteren?


(nu was Schwalbe toentertijd niet de enige met super banden, Michelin maakte ook heel goede/betere banden, maar daar was de verkrijgbaarheid slecht van. En de prijs een stuk hoger. Nu zijn er nog steeds banden die niet onderdoen voor WP, dan denk ik vooral aan Vittoria en Specialized. Er is nu dus wat meer keuze.)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 478
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

Maiko schreef: do 13 mei 2021, 10:13 Ergens voelt dit topic een beetje als een ‘pump’.. door de vele aandacht aan Wolfpack rijdt straks het hele forum er op. Nu is het eerder gebeurt met schwalbe hier, ik krijg het gevoel dat ik niet mee kan komen als ik niet over stap! Ik wil ook!
Klopt, gevoel heb ik ook. Maar moet zeggen dat ze het waarmaken.
Dus zeker een pump maar als de forumleden die hier posten negatieve berichten zouden hebben dan komen die ook zeker hier terecht.
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Niet negatief, wel een beetje kritisch dan, of noem het 'wensen':
Stel, de Cross 2,4" als voorband zou een tik meer bochtgrip hebben gehad op de limiet bij 'loose over hard', dan was ' ie helemaal perfect geweest voor mijn gebruik dan (ben nog geen perfecte banden tegengekomen overigens, een band is natuurlijk altijd een compromis! Vorige generatie NoNi zat aardig in de buurt als stevige XC/Trail light band, net als een Forekaster (relatief wat meer rolweerstand), en de relatief lichte Cross (tik minder grip voor, je moet 'm iets bewuster rijden). De Cross is iets meer XC-gericht dan de vorige generatie NoNi en FK.
Stel, de Race 2,4" als achterband zou een tik meer slijtvast zijn, idem. De noppen achter beginnen nu wel snel te slijten, tractie/remgrip steil bergaf wordt wat minder. Steil bergop in modder wordt het ook wat meer behelpen. Zal dus binnenkort evt vervangen moeten gaan worden. Geen drama, want WP's zijn relatief goed geprijsd. Op gemiddelde Nl'se parcoursen zal eea geen issue zijn, daar zul je de limiet van deze bandjes zo snel niet bereiken.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Ook ik heb de grens van de Cross proefondervindelijk gevonden.
Afgelopen zondag behoorlijk hard onderuit gegaan in de Rhenense wokkel. Dat is een stukje dat ik eigenlijk blind kan rijden en ik was dus ook volkomen verrast door de frontwheel wash out.
Het bodemonderzoek was van korte duur en ik ben er met alleen schaafwonden vanaf gekomen.
Achteraf denk ik dat ik de banden met teveel druk heb gereden. Ik had ze in de koude schuur tot 1.5 a 1.6 gezet dat is normaal bij mijn 95+ kilo rijklaar gewicht in orde. Het was echter best warm en bij terugkomst waren de banden hard. Niet gemeten maar beduidend harder dan waar ik mee vertrok.
Gisteren weer even geweest en met zachtere banden geen probleem maar het gaat toch in je kop zitten zo'n maffe schuiver.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Dutch schreef: ma 10 mei 2021, 20:46 Maar die is toch nog steeds favo, zelfs boven de Trail. Wel de grip, net niet de rolweerstand.
Helaas niet meer nieuw te vinden....
En oud niet te sealen... :o :lol:
Waar woke is, is vuur
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

Lars TB schreef: do 13 mei 2021, 10:27
Maiko schreef: do 13 mei 2021, 10:13 Ergens voelt dit topic een beetje als een ‘pump’.. door de vele aandacht aan Wolfpack rijdt straks het hele forum er op. Nu is het eerder gebeurt met schwalbe hier, ik krijg het gevoel dat ik niet mee kan komen als ik niet over stap! Ik wil ook!
Dat was omdat die Schwalbe banden op een bepaald punt echt boven de meeste andere banden uitstaken, op een manier dat het voor vrijwel iedereen merkbaar was. En voor iedereen voordeel opleverde.

Wolfpack maakt weer zo een stap, dus waarom zou je daar niet van profiteren?


(nu was Schwalbe toentertijd niet de enige met super banden, Michelin maakte ook heel goede/betere banden, maar daar was de verkrijgbaarheid slecht van. En de prijs een stuk hoger. Nu zijn er nog steeds banden die niet onderdoen voor WP, dan denk ik vooral aan Vittoria en Specialized. Er is nu dus wat meer keuze.)
Zeker, profiteren van iets beters wil ik ook! Ik heb alle types schwalbe ook geprobeerd en ben tot een maand geleden trouw geweest aan t merk. Op mijn nieuwe fiets zitten Maxxis banden en die zijn prima. Maar zekerniet perfect. Zodra mijn nieuwe wielen ook geleverd worden ga ik de Wolfpack banden zeker proberen.

Wat ik soms lastig vind aan product discussies is het verschil in kennis van iedereen, je kunt pas echt goed oordelen over de toegevoegde waarde van banden, tubeless, lichte wielen als je heel veel producten hebt geprobeerd. Dat is financieel lastig, dus misschien na corona maar de mountainbike.nl testdag intoduceren, kunnen we alle fietsen en oplossingen van elkaar proberen. Ik vermoed dat dit forum alle merken en configuraties in huis heeft! ;)
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Maiko schreef: do 13 mei 2021, 13:46 Wat ik soms lastig vind aan product discussies is het verschil in kennis van iedereen, je kunt pas echt goed oordelen over de toegevoegde waarde van banden, tubeless, lichte wielen als je heel veel producten hebt geprobeerd. Dat is financieel lastig, dus misschien na corona maar de mountainbike.nl testdag introduceren, kunnen we alle fietsen en oplossingen van elkaar proberen. Ik vermoed dat dit forum alle merken en configuraties in huis heeft! ;)
Probleem van 1 testdag is dat je producten maar heel kort probeert en ook nog eens in een onbekendere omgeving. En als het dan gaat om fietsen van forumleden, dan ga je daar zeker niet al teveel aan sleutelen. Om de zithouding beter te krijgen, om de vering goed te krijgen. Hooguit de bandenspanning een beetje aan te passen.

En de laatste paar weken ben ik vooral in Nijmegen (weer) met banden aan het spelen geweest. En 1 van de belangrijkste conclusies is dat de ondergrond de grootste factor is. En die was vorige maand daar erg droog en hard aan het worden. 'Sticky' banden werkten op dat moment het beste. Maar die rollen dan ook weer merkbaar zwaarder. De regen van de afgelopen 2 weken heeft de situatie weer helemaal omgegooid. Vorige week wat een WP Race of een Schwalbe Racing Ralph opeens weer de perfecte band omdat de ondergrond weer goede grip gaf en je ook met semislicks weer vol door de bocht kon. Nu met 3 dagen een soort van droogte heb je voor alweer een agressievere band nodig, bijvoorbeeld de WP Cross.


"Lekker belangrijk dit gezeur over banden, ga toch lekker fietsen", zullen sommigen denken. Maar de routes bij Nijmegen zijn juist zo leuk omdat er veel bochten en bochtencombinaties in zitten, waar je behoorlijk kunt profiteren van goede grip van de banden. Maar als je bijvoorbeeld de rode route vanaf het Fletcher hotel pakt, het stuk vlak voor het Afrika museum, dat loopt licht glooiend naar beneden. Als je daar met een semislick even goed aanzet houd je een behoorlijke snelheid en is het hele stuk een soort achtbaan. Maar rijd je daar met bijvoorbeeld een WP Trail, dan moet je bij blijven trappen om de snelheid er in te houden. Hier heb ik gemerkt dat de staat van de ondergrond op dat rollen niet zo heel veel invloed heeft, de banden des temeer!

Dus je kunt banden blijven wisselen om optimaal te kunnen raggen. Of je sluit ergens een compromis. Nu is het met banden overigens niet zo heel onbetaalbaar om wat verschillende te proberen. Hooguit als ze echt niet bevallen, dan doe je er niets meer mee en moet je ze met een beetje verlies zien te slijten. Op dat punt is het forum wel handig: of om ze kwijt te raken, of om het advies te krijgen wat enigszins wel werkt.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Maiko schreef: do 13 mei 2021, 10:13 Ergens voelt dit topic een beetje als een ‘pump’.. door de vele aandacht aan Wolfpack rijdt straks het hele forum er op. Nu is het eerder gebeurt met schwalbe hier, ik krijg het gevoel dat ik niet mee kan komen als ik niet over stap! Ik wil ook!
Ik was ook jarenlang op de Schwalbes onderweg maar de laatste paar updates waren precies niet wat ik zocht en de Wolfpacks zijn voelbaar fijner en op Strava sneller. Voor mij.

En het is natuurlijk een heel kleine speler, een beetje pump heeft zijn functie anders haalt ie het misschien niet. Ik zie nog te weinig Wolfpack banden in de vergelijkende testen bij de grote websites bijvoorbeeld. En in Duitsland verkopen traditioneel vooral de “Testsieger” maar dat een merk als Cotic ze nu voor de eerste montage selecteert is goed nieuws.

Enjoy!!
Laatst gewijzigd door Heckler40 op do 13 mei 2021, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

Lars TB schreef: do 13 mei 2021, 14:51
Maiko schreef: do 13 mei 2021, 13:46 Wat ik soms lastig vind aan product discussies is het verschil in kennis van iedereen, je kunt pas echt goed oordelen over de toegevoegde waarde van banden, tubeless, lichte wielen als je heel veel producten hebt geprobeerd. Dat is financieel lastig, dus misschien na corona maar de mountainbike.nl testdag introduceren, kunnen we alle fietsen en oplossingen van elkaar proberen. Ik vermoed dat dit forum alle merken en configuraties in huis heeft! ;)
Probleem van 1 testdag is dat je producten maar heel kort probeert en ook nog eens in een onbekendere omgeving. En als het dan gaat om fietsen van forumleden, dan ga je daar zeker niet al teveel aan sleutelen. Om de zithouding beter te krijgen, om de vering goed te krijgen. Hooguit de bandenspanning een beetje aan te passen.

En de laatste paar weken ben ik vooral in Nijmegen (weer) met banden aan het spelen geweest. En 1 van de belangrijkste conclusies is dat de ondergrond de grootste factor is. En die was vorige maand daar erg droog en hard aan het worden. 'Sticky' banden werkten op dat moment het beste. Maar die rollen dan ook weer merkbaar zwaarder. De regen van de afgelopen 2 weken heeft de situatie weer helemaal omgegooid. Vorige week wat een WP Race of een Schwalbe Racing Ralph opeens weer de perfecte band omdat de ondergrond weer goede grip gaf en je ook met semislicks weer vol door de bocht kon. Nu met 3 dagen een soort van droogte heb je voor alweer een agressievere band nodig, bijvoorbeeld de WP Cross.


"Lekker belangrijk dit gezeur over banden, ga toch lekker fietsen", zullen sommigen denken. Maar de routes bij Nijmegen zijn juist zo leuk omdat er veel bochten en bochtencombinaties in zitten, waar je behoorlijk kunt profiteren van goede grip van de banden. Maar als je bijvoorbeeld de rode route vanaf het Fletcher hotel pakt, het stuk vlak voor het Afrika museum, dat loopt licht glooiend naar beneden. Als je daar met een semislick even goed aanzet houd je een behoorlijke snelheid en is het hele stuk een soort achtbaan. Maar rijd je daar met bijvoorbeeld een WP Trail, dan moet je bij blijven trappen om de snelheid er in te houden. Hier heb ik gemerkt dat de staat van de ondergrond op dat rollen niet zo heel veel invloed heeft, de banden des temeer!

Dus je kunt banden blijven wisselen om optimaal te kunnen raggen. Of je sluit ergens een compromis. Nu is het met banden overigens niet zo heel onbetaalbaar om wat verschillende te proberen. Hooguit als ze echt niet bevallen, dan doe je er niets meer mee en moet je ze met een beetje verlies zien te slijten. Op dat punt is het forum wel handig: of om ze kwijt te raken, of om het advies te krijgen wat enigszins wel werkt.
Ik geloof dat omstandigheden zeker invloed hebben, maar geloof ook dat ik het fietsen na 26 jaar mtb ervaring zo leuk vind zodat ik graag vrije tijd erin stop. Ik kan gewoon niet de hele dag fietsen, maar wel ermee bezig zijn.. dus ja die wolfpacks komen er ook.. ff 110 paginas teruglezen welke het beste bij mijn xc georienteerde fiets passen...;)
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Lastigste zal nog de keuze voor de voorband zijn. De Race schijnt te happen in de bochten en de Cross heeft meer rolweerstand.
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

awinkel schreef: do 13 mei 2021, 17:14 Lastigste zal nog de keuze voor de voorband zijn. De Race schijnt te happen in de bochten en de Cross heeft meer rolweerstand.
Pasgeleden reed ik hoge vuursche en toen merkte ik op hoge snelheid dat mijn voorband het zachte zand niet de baas was. Het was een heel dun laagje maar ik voelde zo mijn voorband wegglijden. Dus iets meer nop dan mijn Rekon race zou wenselijk zijn..
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Maiko schreef: do 13 mei 2021, 10:13 Ergens voelt dit topic een beetje als een ‘pump’.. door de vele aandacht aan Wolfpack rijdt straks het hele forum er op. Nu is het eerder gebeurt met schwalbe hier, ik krijg het gevoel dat ik niet mee kan komen als ik niet over stap! Ik wil ook!
Het toeval wil dat de man achter WP een ex-Schwalbe is, en ze worden gemaakt bi Vittoria.
Dus met WP heb je een beetje van beide te pakken ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
TheZ.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: do 18 februari 2021, 18:38
Mijn mountainbike: YT Izzo

Rijd nu een tijdje met de Trail voorop en Race achter, beide in 2.4 of 30 mm velgen, vallen redelijk bol/rond nog. Tevreden over de eigenschappen, vooral grip en comfort is top imo. De compound is vrij zacht en slijtage begint bij de Race nu echt zichtbaar te worden, dus ben ff aan het kijken voor een alternatief zomer setje voor komende maanden.
De Trail voorop is voor mn gevoel overkill voor komende maanden. Heb nog een set Minion's voor een zwaardere werk, dus de WP set (of iets anders) is echt voor (zuid)Nederland trails.

De vraag/benieuwd naar ervaringen: win ik qua snelheid veel met een Speed achterop en de Cross voorop? En hoe verhoudt deze set zich t.o.v. bijvoorbeeld Mezcal/Barzo qua snelheid&grip of een vergelijkbaar setje Maxxis?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

TheZ. schreef: do 13 mei 2021, 19:20 De vraag/benieuwd naar ervaringen: win ik qua snelheid veel met een Speed achterop en de Cross voorop? En hoe verhoudt deze set zich t.o.v. bijvoorbeeld Mezcal/Barzo qua snelheid&grip of een vergelijkbaar setje Maxxis?
Speed gaat natuurlijk ook snel slijten. Maar ten opzichte van je huidige banden ga je zeker voelen dat ze lichter rollen. Grip en snelheid ligt op ongeveer het niveau van de Mezcal/Barzo.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie