Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

cheizberd schreef: ma 17 mei 2021, 13:46
Maiko schreef: zo 16 mei 2021, 11:20

Ik twijfel nog, ik rijd altijd met licht lopende banden ralph/ray en nu Rekon Race. En ze moeten op een besteld setje Duke Carbon wielen komen, tov mijn huidige set scheelt het 1 kg als ik de juiste banden kies. En ik ken alle discussies, maar weet uit ervaring dat een hele kg en stijve velgen compleet anders zal rijden. Dus daarbij de juiste wolfpack kiezen maakt alles wel af. Sorry beetje off topic. Maar toch zijn wielen en banden nauw verbonden..
Race/Speed is Wolfpack’s meest directe equivalent van Ralph/Ray.

Ik rij zelf deze combinatie op Duke Lucky Jack 6ters. Het rijdt prima, maar ik hoop dat ik nooit lek rij, want ze zitten zo strak dat ik bang ben dat ik ze langs de route er niet op en af krijg.

Wat dat betreft dus niet de fijnste combinatie. Heb geen ervaring met andere merken op de Dukes.
Thanks! Ik had hiervoor Reynolds Carbon in combinatie met Schwalbe was dat ook bijna onmogelijk om erop te leggen. Dat koste mij ook vaak mijn handen, zo enorm strak...
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

Dutch schreef: ma 17 mei 2021, 12:03 Als je grammen jaagt is mijn aanname dat je dan vooral licht lopende banden wil en minder geeft om zijwaartse grip in technischer bochten.
Mijn keuze bij Wolfpack zal dan een speed achter en race voor zijn. Heb zelf niet met een race voor gereden maar achterop geeft deze op nagenoeg alles behalve losse grond in klimmen voldoende tractie.
Maar als ik nog wel een beetje geef om grip in de bochten? Dan geen speeds gebruiken neem ik aan?
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Hangt van de helling van de trail en de ondergrond af. En natuurlijk je voorkeuren
Zolang als het droog is in NL is de Speed de perfecte achterband, voor mij grip genoeg.

Maar misschien rij je niet in NL, wil je een band voor het hele jaar, of corner je veeeel harder. YMMV

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Maiko schreef: di 18 mei 2021, 22:20
Dutch schreef: ma 17 mei 2021, 12:03 Als je grammen jaagt is mijn aanname dat je dan vooral licht lopende banden wil en minder geeft om zijwaartse grip in technischer bochten.
Mijn keuze bij Wolfpack zal dan een speed achter en race voor zijn. Heb zelf niet met een race voor gereden maar achterop geeft deze op nagenoeg alles behalve losse grond in klimmen voldoende tractie.
Maar als ik nog wel een beetje geef om grip in de bochten? Dan geen speeds gebruiken neem ik aan?
Ik kan niet bevestigen nog ontkennen wat Heckler hierboven omschrijft aangezien ik zelf niet met de speed achter maar met de race achter rij.
De race heeft enkel op de zeer stijle stukken met of natte toplaag of erg droge toplaag heel af en toe last van een 1/5 slag doortrappen.
Voor mij is dat acceptabel. Maar minder zou ik onprettig vinden (wissel niet graag)

Op de vooras heb ik dus niet met de race gereden (tot mijn spijt) de cross vind ik zeer prettig en licht rollen tot het moment dat het hard gaat, bochtig is en technisch wordt, dan vind ik hem wat snel semi voorspelbaar glijden.

De trail ook gereden om bovenstaande te voorkomen en die geeft in die bochten meer zekerheid, maar ga je over de grens is deze ineens weg. En bij nader inzien loopt het toch echt zwaarder dan de cross, en dan zag ik dat ik op dezelfde stukken dus toch nagenoeg even snel ben enkel voelt het anders.

Ofwel, zowel cross als trail worden hier weer vervangen en nu is er een all time (helaas niet meer nieuw leverbaar) favorietje onderweg. :lol:
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Herkenbaar verhaal.
En wat is dan dat favorietje?!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dus eigenlijk is er geen goed Wolfpack bandje voor op de voorkant? :-)
Ik rij momenteel met een Continental Crossking op de voorkant en de Wolfpack Speed op de achterkant.
Dit bevalt tot nu toe uitstekend. De Speed heeft voor achter verrassend veel grip.
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

awinkel schreef: wo 19 mei 2021, 10:10 Dus eigenlijk is er geen goed Wolfpack bandje voor op de voorkant? :-)
Ik rij momenteel met een Continental Crossking op de voorkant en de Wolfpack Speed op de achterkant.
Dit bevalt tot nu toe uitstekend. De Speed heeft voor achter verrassend veel grip.
Trail
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

RoySmit schreef: di 18 mei 2021, 21:20
Jurf schreef: ma 17 mei 2021, 16:40 Dat is ook mijn oplossing.
In NL Trail en Race op de Ripmo. Zomers misschien een cross als het allemaal erg droog en hard is.
Voor het echte MTBen een 2e wielset met banden met flinke noppen en DH casing.
in mijn optiek kun je beter de trail voorop laten als het allemaal hard en droog is. die doet het dan beter als een cross voorop. Maar he das mijn bescheiden mening en ervaring
Vorige zomer met keiharde kurkdroge trails vond ik dat met de Cross voor fijner als de trail. De hogere trail noppen konden zich nergens diep in vastbijten en de kleinere cross nopjes waren toen top.
Zo zie je maar weer dat smaken qua banden behoorlijk kunnen verschillen.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

aurelius schreef: di 18 mei 2021, 23:47 Herkenbaar verhaal.
En wat is dan dat favorietje?!
Was niet de bedoeling on cryptisch te zijn,
Michelin Wild Grip'R Advanced is onderweg helaas max 2.25 maar valt redelijk ruim. Net tikje smaller dan de 2.4 WP Race
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Mijn WP Race 2,4" is zodanig versleten dat ik hem na 9 mnd gereden te hebben ga vervangen. Ik rijd 'm met de Cross 2,4" voor. Die ziet er nog goed uit, zelfs de kleine spleetjes in de noppen zijn nog zichtbaar. De Race achter is over het loopvlak flink afgevlakt, zeker geen spleetjes meer in de noppen te zien. Op steile technische nattere klimmen begint ' ie nu door te slippen, steil bergaf ook minder remgrip.
Nieuwe besteld, want hij bevalt achter zeer goed!
Rijd nu weer even een 2,35" Ikon achter. Ook goede grip, maar de Race loopt een tik lichter en drift leuker, is ook lichter. De Ikon is wel veel slijtvaster, ook een lekker allroundertje (er wel een scheurtje in gereden op de Camerigafdaling op een scherpe vuursteen, gebeurt daar wel vaker).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
TheZ.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: do 18 februari 2021, 18:38
Mijn mountainbike: YT Izzo

aurelius schreef: zo 23 mei 2021, 15:12 Mijn WP Race 2,4" is zodanig versleten dat ik hem na 9 mnd gereden te hebben ga vervangen. Ik rijd 'm met de Cross 2,4" voor. Die ziet er nog goed uit, zelfs de kleine spleetjes in de noppen zijn nog zichtbaar. De Race achter is over het loopvlak flink afgevlakt, zeker geen spleetjes meer in de noppen te zien.
Same here, al rijd ik momenteel met de Trail voorop, die ook amper slijtage vertoont. Hoeveel KM heb ong. met de Race gereden? Heb er nu 1500 km opzitten met dit setje (waarvan 1000 km normale NB trails voornamelijk). Zeg niet dat de Race achterop al helemaal op is, maar ben wel benieuwd hoeveel er van over is na een paar ritjes Zuid-Limburg/België komende maanden...
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ik schat dat ik er 4800 minus wat racefiets-km's en minus wat ritjes met andere fietsen mee gereden heb. Tgv de lockdown vooral Zuid Limburgse km's, wat minder Blg. Km of 4000?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Idem hier, geen "sipes" meer te bekennen en diverse noppen redelijk afgevlakt. Alles bij elkaar ook ergens tussen de 4 à 5K.
Ik dacht al dat het aan mij lag maar blijkbaar slijt de Race best hard (is vnl op de UHR en Brabantse zandgrond gereden)
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Ik rij nu met de originele banden die bij mijn XC-fullys geleverd zijn (Maxxis Aspen (A) en Ikon (V)).

Jan van dit forum gaat een mooie lichte wielset (27mm intern) voor me bouwen (alvast bedankt Jan :-q ), maar het duurt nog even voordat alle spullen binnen zijn.
Ik ben aan het kijken voor een nieuw setje banden voor deze wielset.

90% van mijn ritjes doe ik vanuit thuis in de zuidelijk Peel regio (zand). Omdat ik graag wat varieer probeer ik regelmatig wat verschillende routes te fietsen hier in de buurt. Die liggen niet allemaal naast de deur, dus er komen de nodige asfalt/gravel/zandpad kilometers bij kijken.

Vorig jaar in deze periode zag ik heel vaak de Speed/Speed combi voorbij komen. De situatie was toen anders. Het was toen een stuk droger dan nu.
Mijn huidige bandencombi voldoet redelijk op de routes waar ik het meeste fiets. Zelfs nu. Als het een halve dag niet geregend heeft dan is het meeste water al weg getrokken en is het zelfs nu geen modderfestijn."

Ik twijfel nu eigenlijk tussen de Speed/Speed combi en de Speed/Race combi (2.4). De meest voorkomende ondergrond is hier zand. Normaal gesproken wel hard, maar bij droogte wordt de bovenlaag hier en daar wel zacht.
De set hoeft niet 100% allround te zijn. Ik ben van plan om wat grovere banden op de mijn huidige alu dtswiss set te leggen. Dus bij een ruigere buitenlandrit, Aurelius-tracks of in een modderperiode kan ik daar op terugvallen.

De track die ik verreweg het vaakste rij is Meijel. Modder is daar zeldzaam (zelfs nu), maar er zijn wel 700 bochten (naar het schijnt; ik heb zelf niet geteld) in alle soorten en maten in die route van 10 kilometer. Sturen is dus ook belangrijk

Als we een paar maanden vooruit denken dan is het aannemelijk dat het weer wat droger gaat zijn dan nu. Welke banden zouden jullie in die wetenschap adviseren?
Een cross (2.25) heb ik van de winter een aantal keer uitgeprobeerd, maar die gaat het niet worden voor mij. Die hapt te veel en is sowieso wat te grof voor de plekken waar ik ermee ga rijden.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik gebruik Speed/Speed 2.4 op 29 mm intern en rijd overwegend op Cadettenkamp/Vrachelen/Dorst. Dus overwegend zandachtige bodems. Over het algemeen ben ik er zeer tevreden over. Alleen bij een harde zandbodem met een dun laagje los zand er over, wil het voorwiel wel eens onverwachts wegklappen en dan helpt er geen moederlievertje meer aan. Is nu twee keer gebeurd. Op natte boomwortels wil het achterwiel wel eens doorslippen bij klimmetjes waar je wat meer kracht zet. In mulle omstandigheden kunnen de banden op zeer lage druk gereden worden en doen het dan uitstekend ook.
Van de winter wilde ik mijn latex vervangen, waarna het op mijn Ryde 29 velgen het niet meer lukte de Speeds te monteren, ook niet met een compressor. Ze wilden niet meer op hun plek poppen. Het vroor toen, dus misschien was het koude rubber de oorzaak. Dus heb ik maar binnenbanden gemonteerd. Hier heb ik nog geen ervaring mee verder
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Plaats reactie