Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Kan iemand mij vertellen waarom er zo'n fascinatie met Wolfpack banden is? 100+ pagina's aan discussie. Zijn ze heel goed of heel slecht? Of juist daar tussenin (vandaar de discussie!). Zit te denken aan een nieuwe set maar Wolfpack heb ik nog nooit van gehoord of gezien op de trails.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Dutch schreef: wo 14 juli 2021, 21:40
RoySmit schreef: wo 14 juli 2021, 17:53 Je mag wel effe op mij afgeven @Lars :tong :tong
Ik ervaar namelijk precies hetzelfde als TenZNL.
Ik vind de cross vooral in deze tijd van het jaar niet fijn helemaal niet fijn zelfs.
De Trail ligt er nu ook standaard op bij mij omdat ik daar veel meer vertrouwen in heb.
En zodra het weer wat minder stoffig is is de cross wel weer fijn? Zo heb ik de cross ervaren. Begon ermee in oktober. Prima, toen werd de ondergrond droger.. en de cross minder voorspelbaar. Helaas vind ik de trail toch echt merkbaar zwaarder lopen op de hardere stoffige routes. Dus nu een Michelin voorop die voorspelbaarheid brengt tegen niet geheel de rolweerstand van de Trail.

@Lars, tegen KOM tijden? Heb je nu strava? Werd eens tijd voor wat vergelijkingsmateriaal, heb vast nog geen bel nodig :bier:
Beetje late reactie sorry dutch.

Dit jaar erg weinig gefietst maar indd als het natter is is de cross voor mij! let op voor mij beter te vertrouwen. nu met het droge vind ik het helemaal niks.
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

mfacey schreef: vr 16 juli 2021, 18:34 Kan iemand mij vertellen waarom er zo'n fascinatie met Wolfpack banden is? 100+ pagina's aan discussie. Zijn ze heel goed of heel slecht? Of juist daar tussenin (vandaar de discussie!). Zit te denken aan een nieuwe set maar Wolfpack heb ik nog nooit van gehoord of gezien op de trails.
Tja waar rook is... :lol:

Rij er nu bijna een jaar mee en bevallen prima.
Tubeless maken is een ook eitje. Gewicht is aan de lage kant. Dus als je een paar nieuwe banden zoekt, probeer ze eens.
www.wolfpack-tires.com
Laatst gewijzigd door _Chris op za 17 juli 2021, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
#OpaRijdtEenIZZO
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

mfacey schreef: vr 16 juli 2021, 18:34 Wolfpack heb ik nog nooit van gehoord of gezien op de trails.
Op een zekere mtb-meeting laatst bij Groesbeek waren de WP-tjes in de meerderheid. :bier:

Ik herken me overigens wel in de reviews over de Cross. Op vochtige en harde trails voelt ie zich thuis. Afgelopen winter heerlijk mee gefietst, en niet alleen knikkerbanen. Hij zit er bij mij in deze natte periode nog steeds voor op. (2.25, achter de Race 2.25)
Maar inderdaad, op droge stoffige trails ben ik ‘m 2x kwijtgeraakt. 1x hersteld, 1x hard op m’n snufferd.) En ik ben geen KOM-hunter, hè? De oplossing is simpel, de race gaat weer naar voren en de speed terug naar achter. Voor in de zomer een prima (NL) setup. :-q
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Op de droge trails ben ik de Trail ook 2x kwijt geraakt, beide keren in aangelegde kombochten
Cozmo
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 23 juli 2003, 17:59

Waar kan je deze banden bestellen? Google levert nou niet echt een duidelijke hit en via de officiële website is het alleen levering in DE als het goed is.

Ben op zoek naar een Speed en Race in de maat 27,5x2.4
At 140 mph you have no friends
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Bij elan in Nijmegen, waalbanddijk zoveel
Thegreatgaitie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 18 december 2019, 12:52

Cozmo schreef: za 17 juli 2021, 22:26 Waar kan je deze banden bestellen? Google levert nou niet echt een duidelijke hit en via de officiële website is het alleen levering in DE als het goed is.

Ben op zoek naar een Speed en Race in de maat 27,5x2.4
Ik heb ze via de officiële website besteld. Bedrag even overmaken via de bank. Goed op de hoogte gehouden via mail, banden waren met een weekje in huis. Geen probleem dus!
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Kan ook en dan #flut in omschrijving zetten, doneren ze tot zondag het bedrag naar de slachtoffers van de overstromingen
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Ik heb recent ook 3 banden besteld bij wolfpack-tires.com. Verzendkosten €4,99 en je kunt betalen via PayPal, creditcard of bankoverschrijving.
Mijn banden werden dezelfde dag nog verstuurd, en een dag of 2-3 later thuis bezorgd.
Succes
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Dutch schreef: zo 18 juli 2021, 07:40 Kan ook en dan #flut in omschrijving zetten, doneren ze tot zondag het bedrag naar de slachtoffers van de overstromingen
Ik dacht even dat je bedoelde als je de cross besteld dat je er dan #flut bij moet zetten :tong :tong .

Maar mooi dat ze dat doen! kunnen ze wel gebruiken want heftig is het wel al die overstromingen
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Ik ga ook maar eens een setje WP banden gebruiken/testen.

Ben totaal niet bekend met dit merk... Maar voor de UHR routes... 2x Speed voldoende ? Of beter 2x Race ? Of Race voor, Speed achter ?

Na 20 jaar MTB/XC zit het met mijn techniek wel snor en Strava staat altijd aan.
Gebruikersavatar
rebyte
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 418
Lid geworden op: di 25 november 2014, 09:43
Mijn mountainbike: Alkmaar

Stunning schreef: zo 18 juli 2021, 22:44 Ik ga ook maar eens een setje WP banden gebruiken/testen.

Ben totaal niet bekend met dit merk... Maar voor de UHR routes... 2x Speed voldoende ? Of beter 2x Race ? Of Race voor, Speed achter ?

Na 20 jaar MTB/XC zit het met mijn techniek wel snor en Strava staat altijd aan.
Zelf voor Schoorl/PWN met 2x Speed begonnen. Nu een Race voor, is in mijn ogen net wat voorspelbaarder in het snellere bochtenwerk.
Santa Cruz! What else? Alu racebakkie van Canyon en YT gravelbike :bier:
Arjan76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: di 13 november 2018, 13:48

Ik heb ook 2x speed geprobeerd, maar toch weer terug naar race voor en speed achter ; dit is een goede combi voor de Nederlandse routes.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Dank, dat vermoeden had ik al. Ga ik een Race/Speed combi bestellen, ik ben heel errug benieuwd !
Plaats reactie