Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Ik leef ondertussen volgens een nieuw kalenderprincipe; b.W. en a.W.

Voor en achter staat nu op 1.5 bar, heb nog niet echt trails gedaan. Gewicht met uitrusting is 93kg. Maatje 27,5 en 30 mm velgen. Dus bandenspanning is nog wat zoeken. In mijn Maxxis 2.6 en 2.5 had ik wel wat lager.
Laatst gewijzigd door hitchhikerzguide op vr 5 juni 2020, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik denk dat je al redelijk goed zit hoor!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Als ik mijn banden op 1.2/1.3 zet raak ik bij wat boomwortels op snelheid binnen de kortste keren de velg, ook met zware banden als de maxxis dhf en dhr. Bovendien gaan de wangen wegknikken wat Lars ook al aangaf. Op 1.5 bar kan het raken van de velg ook nog makkelijk gebeuren, maar dan gaat het al lang zo hard niet meer. Als je er van houd om ook op de ruigere stukjes gas te geven moet je ver uit de buurt blijven van een dergelijke bandendruk.

Bovendien word het loopvlak van de band te plat, waardoor je onnodig zwaar op de zijnoppen rijd. Dit hangt natuurlijk nauw samen met velgdiameter en bandenmaat, maar zeker bij 2.25 bandjes op 25-30mm velgen speelt dit zeker mee.
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Van de week bij Winterberg mijn druk verlaagd van 1.5 naar 1.2bar terwijl ik 95kg weeg. Dat dan wel met DHF banden op 35mm intern, dus misschien heb ik daarmee wel meer dempend volume als jij met 25mm intern :wink: .
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Lage drukken rijden kan dus ook op stevige trails, ik heb de Winterberg filmpjes van JD bekeken en dat is toch ander terrein dan bij ons in Drenthe. 8)

Over die drukken, ik lees ze op een Topeak pomp met een volle schaal die tot 75 Psi of 5 bar gaat. Ik heb niet de illusie dat de meter in dat bereik absoluut correct is, maar de ervaring dat het consequent is, en dat werkt voor mij.

En wat nou als mijn pomp er 1 tiende naar beneden naast zit en iemand anders zijn pomp 1 tiende naar boven. Dat is niet ondenkbaar en dan is mijn 1,3 gelijk aan zijn 1,5 en rijden we allebei happy rond met 1,4. YMMV

Maar wat de rijder ervaart bij wat voor druk dan ook is persoonlijk, net als je dezelfde Bike soms anders beleeft. Ik denk dat ik redelijk tolerant ben voor de eerste effecten van (te) lage druk. Ik heb ervaring hoe daar mee om te gaan, en ben bereid dat te doen voor de voordelen van de lagere druk. En de Wolfpack’s lenen zich daar dan weer goed voor.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Buchie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 7 juli 2010, 20:36
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 2019
Contacteer:

Wat is ongeveer de levertijd van de banden als je ze via wolfpack-tires.com besteld?

Op de site kan ik het niet vinden... Nu is mijn Duits ook niet al te best 😁.
Een keutel in den morgen, is een dag zonder zorgen...
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Indien op voorraad, een paar dagen.
Buchie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 7 juli 2010, 20:36
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 2019
Contacteer:

Elvander schreef: zo 7 juni 2020, 10:52 Indien op voorraad, een paar dagen.
Dan vermoed ik dat ze niet op voorraad zijn 😅

Bedankt!
Een keutel in den morgen, is een dag zonder zorgen...
i-toon
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: za 28 augustus 2004, 15:00
Mijn mountainbike: wordt vooral gebruikt in de Maasduinen

Buchie schreef: zo 7 juni 2020, 10:42 Wat is ongeveer de levertijd van de banden als je ze via wolfpack-tires.com besteld?

Op de site kan ik het niet vinden... Nu is mijn Duits ook niet al te best 😁.
Donderdag 28/4 besteld, woensdag 3/5 binnen met DHL (met lang Pinksterweekend ertussen)
Buchie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 7 juli 2010, 20:36
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 2019
Contacteer:



Donderdag 28/4 besteld, woensdag 3/5 binnen met DHL (met lang Pinksterweekend ertussen)
Ik heb een cross/race set 31 Mei besteld... Helaas nog niks gehoord op het mailtje "Vielen Dank für deinen Auftrag! Wir haben deine Bestellung #**** erhalten und werden sie umgehend bearbeiten." na.
Een keutel in den morgen, is een dag zonder zorgen...
i-toon
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: za 28 augustus 2004, 15:00
Mijn mountainbike: wordt vooral gebruikt in de Maasduinen

Buchie schreef: zo 7 juni 2020, 19:47


Donderdag 28/4 besteld, woensdag 3/5 binnen met DHL (met lang Pinksterweekend ertussen)
Ik heb een cross/race set 31 Mei besteld... Helaas nog niks gehoord op het mailtje "Vielen Dank für deinen Auftrag! Wir haben deine Bestellung #**** erhalten und werden sie umgehend bearbeiten." na.
Dit was speed/speed in 2.25.
Laatst gewijzigd door i-toon op zo 7 juni 2020, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Bij mijn weten zijn de meeste 2.4 banden (op de Speed na) al weer op. Container is onderweg en komt eind juni aan (2 weken vertraging blijkbaar).
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Buchie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 7 juli 2010, 20:36
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 2019
Contacteer:

Lars TB schreef: zo 7 juni 2020, 19:57 Bij mijn weten zijn de meeste 2.4 banden (op de Speed na) al weer op. Container is onderweg en komt eind juni aan (2 weken vertraging blijkbaar).
Ik heb inderdaad 2.4 besteld, dus dat zou de reden kunnen zijn. Nog even geduld hebben dus 😬.
Een keutel in den morgen, is een dag zonder zorgen...
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Ik vermaak me prima met de Wolfpack race voor👌 ik weeg 62kg, fiets 12/13kg en rij met latex binnenband met een druk van 1,4 /1,5. Achter heb ik meczal xc trail op dezelfde druk, maar vind die een beetje stug. Zal de speed soepeler zijn? En daardoor iets meer comfort geven?

Off- topic
En voor de mensen die tubeless aanraden: Tubeless ga ik niet doen, al geprobeerd, vind het maar niks. Of nouja, ik had het gevoel dat het meer comfort gaf. Maar slecht voor milieu, alles komt onder de zooi te zitten en banden waren steeds leeg na een dag. (Er zat schijnbaar een gat in mijn achterband) Binnenband geeft mij een fijner gevoel omdat je dan minder snel je velg beschadigd.


Fictief:
Je fietst lekker in het bos, verontwaardigd kijk je naar een berg afval inc chemische spullen wat iemand gedumpt heeft. Terwijl je kijkt rij je lek, althans latex vult het gat. Ondertussen is er wat latex in het bos terecht gekomen. Even later rij je weer lek. Dit keer is het gat te groot en loopt de band leeg met een hoop geluid van spuitend latex en lucht. Gelukkig heb je een binnenband mee! Je haalt de band los waardoor er wat latex van de band afkomt, pleurt het overgebleven latex in het bos, wantja waar laat je het anders? Je kan het in de band laten, maar tijdens het aanbrengen van een binnenband is niet knoeien knap lastig. Een voorbijganger kijkt verontwaardigd naar hoe jij (chemische) afval dumpt in het mooie bos.

Ach, misschien dat ik het in de toekomst maar weer eens ga proberen, maar voorlopig niet.
Laatst gewijzigd door bijkerk0318 op do 11 juni 2020, 07:00, 1 keer totaal gewijzigd.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ai Ai Ai man wat doe jij toch allemaal in het bos om zo vaak lek te rijden :winkie: :winkie: en wat zie je allemaal :~ ennuh van kijken naar afval krijg je toch niet een lekke band :lol:

Als ik mijn latex bij moet vullen is het omdat het is opgedroogd 8)
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie