Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

bouwpakket schreef: di 25 augustus 2020, 12:49
awinkel schreef: di 25 augustus 2020, 12:42 Dat zou in principe toch dik genoeg moeten zijn...
De vele lekke banden zijn toch wel opvallend.
Niet als je weet waar ze rijden. Dit is Zuid-Limburg. Dus scherpe stenen richting de voerstreek en daarnaast wordt de meidoorn weer gesnoeid. Bijna altijd als ik met ze mee ga rijdt er wel iemand lek. En het maakt niet uit wat voor banden. Zoals ik het nu las 8x lek, waarvan 3x met Wolfpack.
Idd, het terrein waar TenZNL z'n lekke band op liep had dit soort trails erin liggen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Lars TB schreef: di 25 augustus 2020, 12:31 Karkas is xc-achtig, Trail is wel wat dikker. Het zit ergens tussen de lichte en de 'protection' karkassen van Schwalbe en Conti in, net als de Vittoria banden. Wel een tikje meer richting 'protection'.
Oke, thnx. Dus de Cross is prima als achterband voor een trailritje zolang er niet teveel scherpe stenen voorkomen?

Hij klom iig een stuk beter dan de HD terwijl het qua grip goed te doen was.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jefro98 schreef: di 25 augustus 2020, 14:36 Idd, het terrein waar TenZNL z'n lekke band op liep had dit soort trails erin liggen.

Afbeelding
Dat zijn wel heel scherpe stenen. Ik heb recentelijk in Wales en Schotland stenen gereden, maar die waren wat ronder (op de aangelegde routes!). Per ongeluk op 1.3 bar (voor het comfort) en op 11 fietsdagen geen lekke band. 1x wel de band voelen doorslaan, maar dat was op een ronde steen en liep voor band en velg goed af. Goed, meeste ritten met een fractie dikkere Trail, maar een rit of 4 met de Race 2.4.

Dus welk type steen scheelt dus ook nog
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

bouwpakket schreef: di 25 augustus 2020, 12:49
awinkel schreef: di 25 augustus 2020, 12:42 Dat zou in principe toch dik genoeg moeten zijn...
De vele lekke banden zijn toch wel opvallend.
Niet als je weet waar ze rijden. Dit is Zuid-Limburg. Dus scherpe stenen richting de voerstreek en daarnaast wordt de meidoorn weer gesnoeid. Bijna altijd als ik met ze mee ga rijdt er wel iemand lek. En het maakt niet uit wat voor banden. Zoals ik het nu las 8x lek, waarvan 3x met Wolfpack.
Yep, dat waren wij.
Wilde pas wat later de 2,4” reviewen, maar bij deze dan de toelichting.

5 man, en 4 ervan reden in totaal 8x lek, allemaal door scherpe (vuur)steen, geen meidoorn deze keer.
1 reed met skinwall NoNi’s zonder verstevigde wangen lek.
Andere 3 hadden net nieuwe Wolfpack Cross en Race 2,4”.
De 2,25” hadden we eerder ook al geprobeerd, bevielen hier erg goed, en daarmee eigenlijk zelden/nooit lek. Zelf slechts 1x de Race moeten pluggen, op een vuur-stenige afdaling.

En deze rit bijna iedereen dus lek op WP’s in 2,4”. Alledrie ongeveer 70kg rijders, allemaal op 25mm velgen, 2 marathonfully’s, 1HT. Bandendrukken: zelf 1,4-1,5 psi, maatjes idem tot 1,7 bar max.

Door de regen lag er opvallend veel losse vuursteen overal (zand spoelt weg) en we reden Vijlenerbos. Dus: lange klimmen, lange afdalingen, heel veel steen. En als je die afdalingen op hoge snelheid rijdt, rijd je onder deze omstandigheden makkelijk lek. Met alle lichtere XC-banden.

In Nijmegen afgelopen week bv geen centje pijn op dat harde zand met deze lekkere Cross-Race 2,4” combi.
Maar Zuid L is ‘a different cookie‘ wat betreft onvriendelijke ondergrond en veel hogere maximale snelheden bergaf.

Mijn Race achter dus lek, sneetje werd door de latex gedicht. Cross voor lekke zijwang en lek tpv velgrand, makkelijk gedicht met 2 pluggen.
Maat met lekke zijwang Race achter, simpele plug.
Andere maat lek en ook geplugd.

De 2,4”’ combi is volumineuzer, rijdt wat ‘balonneriger’. Ze voelen wat minder speels en levendig, ze zijn maar ietsje zwaarder. En behalve nog meer grip leveren ze vooral nog meer comfort, zeker voor mijn maat op zijn HT. Lekbestendigheid: dat is dus nog een vraagtekentje sinds deze rit.

Ik dacht met al dat lekrijden zelf: pech, toeval. Pas als die 2,4”’s opvallend vaak lek blijven rijden, ga ik eventueel gewoon weer terug naar de 2,25” combi. Die reed ook heerlijk, was wat direkter, met iets meer feedback. Lichtvoetiger, met nog steeds genoeg XC-grip, en in dezelfde stenen niet vaker lek dan met NoNi’s bijvoorbeeld.

(Wat ik mezelf afvroeg: 2,4” op 25mm velg, meer ballonvorm, zijwangen wat meer uitpuilend, daardoor meer kans op lek in steen?).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

aurelius schreef: di 25 augustus 2020, 22:35 (Wat ik mezelf afvroeg: 2,4” op 25mm velg, meer ballonvorm, zijwangen wat meer uitpuilend, daardoor meer kans op lek in steen?).
Dat zou kunnen maar bij mij zat het gaatje echt in het midden van het loopvlak (180gr tov het ventiel).
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

aurelius schreef: di 25 augustus 2020, 22:35 Ik dacht met al dat lekrijden zelf: pech, toeval. Pas als die 2,4”’s opvallend vaak lek blijven rijden, ga ik eventueel gewoon weer terug naar de 2,25” combi. Die reed ook heerlijk, was wat direkter, met iets meer feedback. Lichtvoetiger, met nog steeds genoeg XC-grip, en in dezelfde stenen niet vaker lek dan met NoNi’s bijvoorbeeld.

(Wat ik mezelf afvroeg: 2,4” op 25mm velg, meer ballonvorm, zijwangen wat meer uitpuilend, daardoor meer kans op lek in steen?).
Ik heb ook 25 mm velgen en rij momenteel ook 2.25" WP's. (Race/Speed)
Voor mij prima, wat je zegt: Directer, minder balonnerig. Lage druk, minder wegrollen. Dat was wel zo op de Conti MK 2,4 die er eerst op lag.

Ik ga nog wel een Cross testen, dan gaat de Race naar achter.
regenhond
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 1 oktober 2008, 20:18
Mijn mountainbike: ‘22 Stumpjumper en ‘21 Chisel

Dag allemaal, ik ben hier lange tijd niet actief geweest maar sinds anderhalf jaar fiets ik weer, met veel plezier, en lees ik ook weer regelmatig mee op dit forum. Ben weer begonnen op een tweedehands HT maar vorig jaar heb ik een mooie Specialized fully aangeschaft, een Stumpjumper ST. De standaard banden (Butcher/Purgatory) had ik al vervangen voor een set Ground Control 2.3/Fast Track 2.3 GRID maar echt veel vertrouwen gaf me dat niet. Lange tijd dacht ik dat het aan mijn skills lag, op losse ondergrond lag ik er regelmatig naast. Vooral de voorband kon me nogal eens verrassen.

Na me weer eens wat verdiept te hebben in banden ging ik er vanuit dat de verschillen in banden tegenwoordig niet zo groot meer zouden zijn. Toch wilde ik het wel proberen en naar aanleiding van dit draadje heb ik besloten een set WP Cross en Race te bestellen, beide 2.4 breed.

Wat ben ik blij dat ik dit gedaan heb!! De set Cross/Race geeft mij zoveel meer zekerheid en fietsplezier! Op dezelfde druk als de Specialized banden (1.4/1.6) heb ik meer grip en ze breken veel gelijkmatiger uit. Heb al meerdere glijmomenten meegemaakt waarbij ik zonder stress de boel makkelijk recht kon trekken. Daarnaast bleken ze erg makkelijk tubeless te maken en waren zijn ze vanaf dag 1 praktisch luchtdicht, waar ik de Specialized banden voor elke rit weer op spanning moest brengen.

Meest opvallend vind ik de rolweerstand, die is gevoelsmatig niet toegenomen terwijl de banden breder zijn en vooral de Race achterband toch ook echt een stuk grover is qua profiel dan Fast Trak. Sinds deze banden er op liggen rijd ik vlotter dan ooit. Vooral op technische stukken is het verschil erg groot. Groter dan ik voor mogelijk hield. De zijwanden van de WP banden zijn wel iets dunner/slapper maar verklaart vermoedelijk ook het lagere gewicht. Ik ga er dus vanuit dat de WP banden iets minder lekbestendig zijn maar tot op heden (+/- 400 km) heb ik er nog geen lek gereden. Ik fiets vooral in Oost-Brabant en Groesbeek/Nijmegen.

Conclusie: Wat een fijne banden en wat een groot verschil kunnen banden toch maken :-q Voor luitjes die nog op Specialized banden rijden zeker een aanrader om eens te proberen!
RPG
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 8 november 2015, 17:25
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0 2016

HB_Eagle schreef: di 25 augustus 2020, 09:30
RPG schreef: di 18 augustus 2020, 18:59

Heb je nog geen update gehad over de levering? Mijn order is reeds afgegeven bij DHL.
hé hé.. er schijnt schot in te zitten
DHL heeft m inmiddels

Heb je de jouwe al binnen?
Ja ik had ze met een paar dagen binnen en een paar keer mee gereden.
In vergelijk met de MK2 lopen ze echt een stuk lichter.
Merk dat de Trail veel grip heeft en ik kan de fiets nu platter de bocht door gooien dan voorheen.
De race is een lichtlopende band met iets minder grip dan de MK2, wordt af en toe een beetje licht in de bocht.
Maar niets wat je niet kunt opvangen.
Ben er tot nu toe erg over te spreken.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4130
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Donderdag een rondje Amerongen/Hoge Ginkel gedaan op de Race/Speed combo, ca 1.8bar, 29x2.4.
Het was erg nat, maar nog niet heel slikkerig. De banden gaven toch wel erg veel vertrouwen, ook op wortels. Een wereld van verschil tegen de Ardent Race/Ikon combo die ik voorheen reed.
Gebruikersavatar
Ikke001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 406
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 17:36

Na jaren met Schwalbe Racing Ralph en Rocket Ron te hebben gereden rij ik nu nu vier maanden met 27.5x2.4 speed en race tubeless. Een paar dingen vallen me op.

- ik heb vaker kleine lekjes in de speed die de latex wel dicht krijgt.
- de speed slijt snel op asvalt, ze zijn al weer aan vervanging toe. De inkepingen zijn al ruim weg op de middelste snoppen en ook die er naast zijn half weg. De middelste noppen zijn schuin weggesleten. De Race ziet je prima uit geen slijtage te zien.
- Zowel voor als achter had ik alleen nog maar een plasje water over. Achter met Stans latex 4 maanden geleden gevult met 100ml en voor met Squirt latex 2 maanden geleden opnieuw gevult met 80ml. Aan de binnenkant van beide banden zit en laagje latex over de hele band en op het loopvlak een dikkere laag.

De Wolfpacks rijden geweldig maar op deze punten heb ik betere ervaring met Schwalbe.
“If you’re not making mistakes, then you’re not doing anything.”
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Over de slijtage, Hoeveel km en hoeveel daarvan op asfalt?

Ik heb nu zo’n 1000+ km op een setje Speed 29*2.4 Voor en achter Ik schat misschien 20% of een kwart daarvan op asfalt verbindings stukken. Bij mij zijn alle inkepingen in de noppen nog zichtbaar, achter natuurlijk iets minder scherp dan voor.

Met het Corona trainings regime liepen de km aardig snel op. Meer als daarvoor.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Royka
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: vr 29 december 2017, 23:13
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 2023

Lars, weet jij misschien wanneer de 29 2.6 versies uitkomen? :tong
Canyon Neuron 2023
Nukeproof Digger Factory
Bird Aether 9
Bird Zero 29
Trek Fuel EX 8
Bird Zero TR
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Royka schreef: zo 6 september 2020, 14:03 Lars, weet jij misschien wanneer de 29 2.6 versies uitkomen? :tong
Ja en nee!

"Ze komen er aan".


Wolfgang communiceert nu niet erg uitgebreid, maar de werkrelatie met zijn fabriek is ook niet echt top. Maar wat ik begrepen heb is er net een container de haven uit en zal het dus 6-8 weken zijn tot de banden er zijn. Welke precies als eerste komen of nu toevallig allemaal: geen idee.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Royka
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: vr 29 december 2017, 23:13
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 2023

Lars TB schreef: zo 6 september 2020, 18:24
Royka schreef: zo 6 september 2020, 14:03 Lars, weet jij misschien wanneer de 29 2.6 versies uitkomen? :tong
Ja en nee!

"Ze komen er aan".


Wolfgang communiceert nu niet erg uitgebreid, maar de werkrelatie met zijn fabriek is ook niet echt top. Maar wat ik begrepen heb is er net een container de haven uit en zal het dus 6-8 weken zijn tot de banden er zijn. Welke precies als eerste komen of nu toevallig allemaal: geen idee.
Ah oke!

Dan wachten we het nog maar even af! Thanks!
Canyon Neuron 2023
Nukeproof Digger Factory
Bird Aether 9
Bird Zero 29
Trek Fuel EX 8
Bird Zero TR
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

Ikke001 schreef: zo 6 september 2020, 12:01 Na jaren met Schwalbe Racing Ralph en Rocket Ron te hebben gereden rij ik nu nu vier maanden met 27.5x2.4 speed en race tubeless. Een paar dingen vallen me op.

- ik heb vaker kleine lekjes in de speed die de latex wel dicht krijgt.
- de speed slijt snel op asvalt, ze zijn al weer aan vervanging toe. De inkepingen zijn al ruim weg op de middelste snoppen en ook die er naast zijn half weg. De middelste noppen zijn schuin weggesleten. De Race ziet je prima uit geen slijtage te zien.
- Zowel voor als achter had ik alleen nog maar een plasje water over. Achter met Stans latex 4 maanden geleden gevult met 100ml en voor met Squirt latex 2 maanden geleden opnieuw gevult met 80ml. Aan de binnenkant van beide banden zit en laagje latex over de hele band en op het loopvlak een dikkere laag.

De Wolfpacks rijden geweldig maar op deze punten heb ik betere ervaring met Schwalbe.
Ik herken dit eerlijk gezegd niet. Ik reed hiervoor ook op Schwalbe, maar de slijtage is ongeveer hetzelfde met de Wolfpack’s , ik rijd ca 30% op asfalt ivm langere verbindings routes..
Plaats reactie