Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Daar zit ook de twijfel in. Maar ik ben wel erg nieuwsgierig naar die Wolfpacks
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Patrick_V schreef: za 3 april 2021, 21:58 Daar zit ook de twijfel in. Maar ik ben wel erg nieuwsgierig naar die Wolfpacks
Jeetje wat twijfel jij veel in het leven zeg. van fiets tot vork tot banden altijd maar twijfel...
Gewoon een keer doen en dan kijken hoe het bevalt??
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Als je niet te krittisch qua maat bent kunje bij Alieexpres wel je slag slaan: :winkie:
Afbeelding

Bij afname van 200 stuks kunnen ze ook andere maten maken voor je :bier:

En 26 is qua maat misschien wel oldskool (no offense Dice :wink: :D ), maar met een grolschgele band heb je geen bidon meer nodig.
Afbeelding


Persoonlijk maakt de banden kleur mij erg weinig uit en rij ik blij met mijn Trail en Race.
Cross-Race ook gebruikt, maar de Trail bevalt mij voor beter.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Jurf schreef: zo 4 april 2021, 08:56
Persoonlijk maakt de banden kleur mij erg weinig uit en rij ik blij met mijn Trail en Race.
Cross-Race ook gebruikt, maar de Trail bevalt mij voor beter.
Welke verschil merk je?
Ik rijd nu ook Cross-Race en heb de Trail nog liggen. Al rijd ik nog pas sinds kort op wolfpacks, de huidige combi voldoet al prima voor mij.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik ben 95-97kg en als ik in de bocht vol op de voorkant leun en de ondergrond is wat zachter dan slipt de cross wel eens stukjes door voordat hij herpakt waar de Trail gewoon grip houdt.
Geen drama, maar maakt dat voor mij de Trail als Voorband net wat voorspelbaarder is.

Ik heb vroeger hetzelfde gehad met de Maxis Ardent, werkt voo mij heel goed als achterband, maar voor slipte ik ermee weg en gaf het mij minder vertrouwen.
Zal ongetwijfeld een kwestie van techniek zijn.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Ik vind de Maxxis juist weer erg lelijk met alle logo’s die ze erop maken.. Voor mijn Stoic ligt een trail voorband en race achterband klaar. Qua gewicht komen ze trouwens aardig overeen met wat Wolfpack op geeft. Maar hoe ze rijden nog geen idee, haha!
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Jurf schreef: zo 4 april 2021, 09:12 Ik ben 95-97kg en als ik in de bocht vol op de voorkant leun en de ondergrond is wat zachter dan slipt de cross wel eens stukjes door voordat hij herpakt waar de Trail gewoon grip houdt.
Geen drama, maar maakt dat voor mij de Trail als Voorband net wat voorspelbaarder is.

Ik heb vroeger hetzelfde gehad met de Maxis Ardent, werkt voo mij heel goed als achterband, maar voor slipte ik ermee weg en gaf het mij minder vertrouwen.
Zal ongetwijfeld een kwestie van techniek zijn.
Dankje :-q
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Zelfde ervaring met de cross voor, op zanderige/losse ondergrond breekt hij snel uit Maar schiet nooit helemaal weg.
Wel leuk voor als je van two wheel drifts houd.
Trail heb ik nog niet geprobeerd.
Have fun!
Rinse.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Patrick_V schreef: za 3 april 2021, 20:38 Ik vind het jammer dat de wolfpack zo "lelijk" zijn.
Naja.. ik nuanceer het even... zo function over form.....zo basaal... zo onbewerkt kaal.rubberig uit zien.

Ik moet ook nog een XC setje voor erbij maar ik twijfel enorm
Nu heb je enig recht van spreken, want je hebt niet voor een zwarte Canyon gekozen. Maar je peutert dan wel weer de stickers van de velgen. Dan past 'understated' rubber daar zeer goed bij toch? Function over form!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik heb gehoord dat Wolfgang een gele stift in ontwikkeling heeft om aan de vraag van opvallende banden te voldoen.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Lars TB schreef: zo 4 april 2021, 11:50
Patrick_V schreef: za 3 april 2021, 20:38 Ik vind het jammer dat de wolfpack zo "lelijk" zijn.
Naja.. ik nuanceer het even... zo function over form.....zo basaal... zo onbewerkt kaal.rubberig uit zien.

Ik moet ook nog een XC setje voor erbij maar ik twijfel enorm
Nu heb je enig recht van spreken, want je hebt niet voor een zwarte Canyon gekozen. Maar je peutert dan wel weer de stickers van de velgen. Dan past 'understated' rubber daar zeer goed bij toch? Function over form!
Wat is er mis met een zwarte canyon meneer Lars :evil:
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Heckler40 schreef: vr 2 april 2021, 13:15 Voor harde zanderige ondergrond gebruik ik de Speed achter, ben nog nooit grip tekort gekomen en rolt geweldig.
In de winter had ik de Race achter voor natte omstandigheden, maar zodra het even kan de Speed terug gezet.

Enjoy!!
Waarom zou je voor NL’se winters van Speed naar Race, dus grover gaan?
De grip op die zanderige “knikkerbanen”;) wordt toch alleen maar beter als het wat vochtiger is, of rij je op plaatsen met veel wortel(klimmen) enz?
Of zit het hem in het lossen van prut?


Hier heeft de Cross een tijd achterop gelegen met een Vitorria liner erin, overkill en dus meer dan prima grip in terrein bij de landsgrenzen, bij korte steile klimmen slipte het geen enkele keer door. Helaas op een wat spannender stuk trail (Karlshoher dh) reed ik een gat in de rand van het loopvlak, stom toeval misschien maar daarna toch de Rekon er weer om gelegd, de exo zijwang voelt tussen duim en wijsvinger bijna dubbel zo dik aan, dus meer vertrouwen in.

Verder nog altijd groot fan van de Trail, naar mijn idee is er geen band in die gewichts en prijsklasse die deze gaat overtreffen qua grip en betrouwbaarheid.. voor mij dé Nederland-voorband in droog en nat!
Er is in dit topic al vaker over gesproken, maar een uitvoering met iets steviger karkas zou vooral een band als de Trail net wat meer allround -en mij blij maken :-D
'BUILT not Bought '
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Herman de Biker schreef: zo 4 april 2021, 14:35Waarom zou je voor NL’se winters van Speed naar Race, dus grover gaan?
De grip op die zanderige “knikkerbanen”;) wordt toch alleen maar beter als het wat vochtiger is, of rij je op plaatsen met veel wortel(klimmen) enz?
Of zit het hem in het lossen van prut?
Ik zou willen dat we zulke zanderige knikkerbanen hadden in Drenthe 8) . Het is vooral net iets zekerder in de natte periodes, minder slip. En met 2.25 tegen 2.4 voor de Speed snijdt het iets beter in de blub. Het was ook deels heel opportunistisch, de Speeds zaten op een wielset in een andere Bike en de Race Cross combi lagen klaar dus gemonteerd op de nieuwe wielen. Fijne set, maar de Speed 2.4 is op droge Drentse tracks echt DE band.

Ik heb nu op de Highlander de Race Trail combinatie in 2.4 daar ben ik benieuwd naar.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Filthy Phil schreef: za 3 april 2021, 20:13 En dat ze zo smal uitvallen had ik ook niet verwacht. Maar als iedereen ze eenvoudig tubeless krijgt zal het probeer ergens bij mij moeten liggen. Wordt vervolgd.


Ik heb een setje Trail in 2.4 besteld bij Lars en die om mijn Ryde Edge velgen met 28mm binnenbreedte gelegd, ze waren niet veel smaller dan de Enduro in 2.6 op mijn DT Swiss FR560.
Jamis Diablo schreef: za 3 april 2021, 20:32 Als je de Rockrazer een fijne band vindt en voldoet voor waar je rijdt is de Enduro achter behoorlijk overkill. Die gooi ik er alleen op voor een bikepark.
Probeer eens Trail voor en Cross achter, en bestel voor het proberen eens een Race mee.
Tja die Enduro’s heb ik als setje gekocht hierop het forum. En ze staan wel dik op de Orange :winkie:.

Maar zoals hierboven staat heb ik een setje Trail in 2.4 besteld. Mijn OCD ook weer rustig, immers 2 dezelfde banden. :D
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Heckler40 schreef: zo 4 april 2021, 14:57 Ik zou willen dat we zulke zanderige knikkerbanen hadden in Drenthe 8) . Het is vooral net iets zekerder in de natte periodes, minder slip. En met 2.25 tegen 2.4 voor de Speed snijdt het iets beter in de blub. Het was ook deels heel opportunistisch, de Speeds zaten op een wielset in een andere Bike en de Race Cross combi lagen klaar dus gemonteerd op de nieuwe wielen. Fijne set, maar de Speed 2.4 is op droge Drentse tracks echt DE band.

Ik heb nu op de Highlander de Race Trail combinatie in 2.4 daar ben ik benieuwd naar.

Enjoy!!
Helder! En Race - Trail daar zul je best vrienden mee worden vermoed ik :-q
'BUILT not Bought '
Plaats reactie