Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Denk ik ook.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Vandaag de Wolfpack Speed op het achterwiel gemonteerd, maar jemig...wat een rotkarwei was dat zeg! Ondanks de nodige zeepsop lukte het met veel kracht maar net om de band over de velgrand te krijgen.
Een Continental Crossking ging al moeilijk op de velg, maar dit was nog een stukje moeilijker.
Hebben jullie hier ook ervaring mee of zou het toch aan de velg (Ryde Trace 25) liggen?

Gelijk daarna ook maar even een rondje op de lokale polderroute gereden en dat beviel erg goed!
Meer dan voldoende grip (zelf op de glibberige polderklei) en merkbaar minder rolweerstand dan de Crossking Protection die er eerst op zat. Een blijvertje dus. En als de band er net zo moeilijk af gaat als erop zit ie er zeker nog lang op. :-D
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

awinkel schreef: wo 14 april 2021, 21:58 Vandaag de Wolfpack Speed op het achterwiel gemonteerd, maar jemig...wat een rotkarwei was dat zeg! Ondanks de nodige zeepsop lukte het met veel kracht maar net om de band over de velgrand te krijgen.
Een Continental Crossking ging al moeilijk op de velg, maar dit was nog een stukje moeilijker.
Hebben jullie hier ook ervaring mee of zou het toch aan de velg (Ryde Trace 25) liggen?
Nee, heb diverse wielsets (Hunt, NoTubes en sinds kort ook RAD15) en alle WP`s gaan er met de hand op (en ik wissel regelmatig). Maar ik heb genoeg verhalen over de Ryde`s gelezen om te weten dat die icm sommige bandenmerken een behoorlijke worstelpartij kunnen geven. En (als ik het goed herinner) zijn de Trace asymmetrisch dus 1 kant gaat sowieso moeilijker dan de andere kant.
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Net vanavond voor het eerst een Wolfpack om een nieuwe E13 velg gelegd. Ging met de hand, met wat zeepsop geplopt ruim voor de 4 bar op de handpomp. Soepel gaan banden sinds alles tubeless is nooit meer (die goeie ouwe tijd;-)) maar het was geen worsteling.
Royka
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: vr 29 december 2017, 23:13
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 2023

awinkel schreef: wo 14 april 2021, 21:58 Vandaag de Wolfpack Speed op het achterwiel gemonteerd, maar jemig...wat een rotkarwei was dat zeg! Ondanks de nodige zeepsop lukte het met veel kracht maar net om de band over de velgrand te krijgen.
Een Continental Crossking ging al moeilijk op de velg, maar dit was nog een stukje moeilijker.
Hebben jullie hier ook ervaring mee of zou het toch aan de velg (Ryde Trace 25) liggen?

Gelijk daarna ook maar even een rondje op de lokale polderroute gereden en dat beviel erg goed!
Meer dan voldoende grip (zelf op de glibberige polderklei) en merkbaar minder rolweerstand dan de Crossking Protection die er eerst op zat. Een blijvertje dus. En als de band er net zo moeilijk af gaat als erop zit ie er zeker nog lang op. :-D
Herkenbaar, vorige week mijn Trail en Race op de set van een maat gelegd. Jezus christus, hij mag ze er zelf afhalen...

Op mijn XM481 komen ze met de hand op en af. Die Duster velgen van hem daarintegen. Had echt het vermoeden dat mijn bandenlichters het gingen begeven :lol:
Canyon Neuron 2023
Nukeproof Digger Factory
Bird Aether 9
Bird Zero 29
Trek Fuel EX 8
Bird Zero TR
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Fluitje van een cent op mijn Wheeltec velgen. Het was voor het eerst echt een plezier om bandjes te wisselen. Binnen 5 minuten een andere set erop (en met de handpomp).

En gisteravond bij een maat van me op 9th wielen ook een eitje
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

DT 1250 25mm... nog nooit zo makkelijk bandjes verwisseld en tubeless gemaakt als met WP’s!
(Tire insert erin frommelen daarentegen :(( ... maar dat ligt niet aan de WP’s).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dan ligt het duidelijk aan de Ryde Trace velgen.
Dat is inderdaad een asymmetrische velg, maar daar had ik met het monteren van de banden al rekening meegehouden.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik heb nog wel lopen worstelen met de Cross 2.4 op RAD15 30mm Ozone. Maar meer omdat ze juist níet wilden ploppen. Zelfs niet met TyreBooster.

Maar ja, dan doe je er een binnenband in, pomp je die op, plopt-ie zo, biba eruit en dan ben je op de helft. Toen was het zo gepiept.

Speeds op Ryde Edge30 gingen daarentegen met de fietspomp zonder probleem.

Volgende keer ga ik gewoon even bij bouwpakket langs die echt wel graag z'n compressortje aanzet.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

Cross en Race 2.25 op RAD15 Ozone30 met de vingertoppen, eitje :-q
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

awinkel schreef: do 15 april 2021, 07:32 Dan ligt het duidelijk aan de Ryde Trace velgen.
Dat is inderdaad een asymmetrische velg, maar daar had ik met het monteren van de banden al rekening meegehouden.
Bij die Trace serie ligt de bodem eigenlijk net een tikje te hoog voor het mooie.


En inmiddels worden banden wel behoorlijk maat-nauwkeurig gemaakt, maar ze zijn ook iets krapper dan voorheen, juist om makkelijk tubeless te kunnen maken met de meeste moderne velgen. In de tijd van de Trace was de maat-nauwkeurigheid bij banden ver te zoeken... .

Schwalbe heeft het liefst dat velgfabrikanten zich aan ETRTO houden, de maatvoering die zorgt dat banden en velgen op elkaar passen. Maar dan heeft een bandenfabrikant 2,5 mm speling op de passing, zowel nog boven als naar beneden!! (En kun je als velgfabrikant geen 30 mm velg maken die lichter is dan 800 gram!! Mavic heeft die norm nog herschreven toen het al te laat was, maar geen fabrikant die daar ooit nog naar gekeken heeft. De meeste bandenfabrikanten weten nu dat ze precies midden op de marge moeten produceren en opeens kunnen ze dat (bijna) allemaal. En daar kun je je dan als velgfabrikant weer mooi op richten.)

De Wolfpacks komen uit dezelfde fabriek als onder andere ook Vittoria en bij al die merken valt op hoe makkelijk ze op vrijwel alle velgen ze te monteren zijn. En als het je ding is: ook tubeless te maken zijn.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ik rijd al een tijdje met een WP trail 2,25" en heb vandaag eens een 2,4" exemplaar gemonteerd en een rondje Bergschenhoek gedaan dat er inspirerend bij ligt.

Wat opvalt, de druk moet vrij laag zijn om een gevoel van grip vooraan te krijgen (lager dan t 2,25" exemplaar). Met die lage druk en een vers gemonteerde band kreeg ik deze wat raar ogende latex lekkage, na 2 enthousiaste rondjes Bergschenhoek. Verder ga ik wel vrienden worden met deze band, de WP enduro die er afgelopen winter onder lag mag denk ik verkocht, meer grip dan dit vraagt een zwaarder karkas :)

Afbeelding
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 478
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

Ik wil Wolfpack thunder Burts. Kan iemand dat regelen. 😇
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

MTBarc schreef: vr 16 april 2021, 19:09 Ik wil Wolfpack thunder Burts. Kan iemand dat regelen. 😇
Ja dit!

LarsTB kan je dat nogmaals bij Wolfgang melden?
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Dus een Speed met een Trail zijnop?
Hmm.. interessant.
Plaats reactie