Giro Switchblade Mips ... ervaringen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Zit even te kijken naar iets van een Full face
Iemand ervaring met de Giro Switchblade Mips? Vooral pasvorm vergeleken met Bell/Poc of MET
Heb een hoofdomtrek van 57cm de Bell Super in Medium zit top maar de chinbar voor dat ding zit bij mij erg krap en wat hoog (eierhoofd :winkie: ) .... anyway, hoor het graag,
Of ergens regio Alkmaar waar ik m kan passen in M
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Ik heb een Switchblade als opvolger van m'n Bell Super 2R, beide MIPS...

1) Zonder chinbar zet je hem zo op maar met de cinbar bevestigd heb ik er echt moeite mee (en da's niet omwille van fullface, heb ook nog een TLD D3 welke stukken makkelijker gaat).

2) De chinbar van de Switchblade zit voor mij behoorlijk laag, in ieder geval vergeleken met m'n TLD D3.

3) Ik vind de Switchblade een stuk steviger op m'n hoofd zitten (plaatsing van de fidlock of hoe het ook mag heten, een brede strap met double D sluiting, ...) dan de Bell Super 2R waar ik toch geregeld aan het ***** was met de lengte van de straps naar voren en naar achteren.

4) Goggles komen wat kritischer (als je brede gebruikt) dan met de Bell Super 2R of de TLD D3, maar dat zal ook aan de vorm van mijn hood liggen.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Ervaring met de switchblade heb ik niet, maar wel wat onderzoek naar gedaan en daardoor wel met de Bell Super 3R. :)
Die bevalt prima, maar is, in tegenstelling tot de switchblade, niet DH gecertificeerd.
Maar daardoor heeft ie wel veel meer ventilatie dan de switchblade, iets wat voor mij de doorslag gaf.

Ik heb de keuze gemaakt om voor de Bell te gaan, en als ik daadwerkelijk vind dat ik de bescherming van een DH-gecertificeerde helm nodig heb, dat ik dan een normale fullface haal. Ik zie eigenlijk de meerwaarde van de switchblade zonder chinbar niet. En hij is te duur om alleen met chinbar te gebruiken ;)
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Nieuwe MET Parachute heeft een verwijderbaar kinstuk en is DH gecertificeerd...
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Giro Disciple Mips besteld, te goede deal om nee tegen te zeggen :wink: . Wordt een Bike Park helmpje. Voor op de trails blijf ik bij mijn POC Tectal.
Hopen dat ie een beetje lekker zit...... ga vrijdag weg :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

yo-eddy schreef: di 11 juni 2019, 09:49 Giro Disciple Mips besteld, te goede deal om nee tegen te zeggen :wink: . Wordt een Bike Park helmpje. Voor op de trails blijf ik bij mijn POC Tectal.
Hopen dat ie een beetje lekker zit...... ga vrijdag weg :winkie:
Leuk helmpje!
Waar ga je fietsen?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Mark-V schreef: di 11 juni 2019, 13:48
yo-eddy schreef: di 11 juni 2019, 09:49 Giro Disciple Mips besteld, te goede deal om nee tegen te zeggen :wink: . Wordt een Bike Park helmpje. Voor op de trails blijf ik bij mijn POC Tectal.
Hopen dat ie een beetje lekker zit...... ga vrijdag weg :winkie:
Leuk helmpje!
Waar ga je fietsen?
Livigno 4 a 5 dagen trails en 2 a 3 dagen bike park (Mottolino en Carosello 3000)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie