Extra stevige banden?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Yeah Steel
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: ma 4 januari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: Epic SWORKS 2023, Santa Cruz Hightower LT

Ben zelf ook een XXL rijder, 1m98 alleen geen zwaargewicht, bij mij stopt het bij 87,5 kg oid.

Rollen tegengaan in de bochten, kan je gewoon niet om bredere velgen heen, of een hogere druk. De band doet misschien iets daarin maar niet veel. Ik heb 25 mm interne breedte (de nieuwe Rovals) en rij op 1,5 Bar met Thunderburt snake skin. Zero problemen. Ga ik lichter dan gaat het wel fout...

Maxxis is denk ik inderdaad een sterkere band, maar ook weer zwaarder. Maar dat laatste zal niet veel uitmaken bij je vriend schat ik in.

Al die noppen banden moet je ver weg van blijven in NL joh, ik heb op mijn trail fiets Magic Mary en Hans Dampf... fietst voor geen meter, lijkt wel of de handrem er continu opstaat, biedt erg weinig extra hier afgezien van 500 gr per band en 100% extra rolweerstand.

=> 30 mm velg intern, Maxxis Ikon in de stevigste uitvoering zou ik doen
MTBArnhem
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Yeah Steel schreef: wo 19 juni 2019, 21:56 Rollen tegengaan in de bochten, kan je gewoon niet om bredere velgen heen, of een hogere druk. De band doet misschien iets daarin maar niet veel. Ik heb 25 mm interne breedte (de nieuwe Rovals) en rij op 1,5 Bar met Thunderburt snake skin. Zero problemen. Ga ik lichter dan gaat het wel fout...
Of je pomp is kapot... .


Maar met zo een band haal je ook geen bochtensnelheden. Inderdaad ook een goede oplossing :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Hij heeft de Ikons besteld. Die heeft zijn broertje op de fiets en daarmee gaat het schijnbaar goed.
(zijn broertje is ook eentje die graag met keiharde banden rijd, dus dat zal hoogstwaarschijnlijk helpen).

We gaan het aanzien.
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

maxxis schreef:The Ikon is for true racers looking for a true lightweight race tire
Nuff said
Give me little bits of / more than I can take
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

ak-77 schreef: do 20 juni 2019, 22:26
maxxis schreef:The Ikon is for true racers looking for a true lightweight race tire
Nuff said
Want dat zegt Maxxis? Zware mensen hebben meer noppen nodig?
Je weet dat de Ikon er zelfs in DD casing is? 1KG voor 29 * 2.35, die vouw je echt niet dubbel in de bocht.

Ik ben wel benieuwd welke versie van de Ikon hij heeft besteld :) Ik heb er al aan het begin van dit topic over geroepen maar Karin heeft nooit aangegeven welke Racing Ralphs er op lagen en nu ook niet welke Ikon's. Als het 120tpi 3C Max Speed zonder EXO en TR is weet ik zeker dat ze net zo hard doorvouwen als de huidige banden :lol:
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Zware mensen hebben geen noppen nodig, dat zeg ik niet. Maar lichte dunne banden hebben ze ook niet echt veel aan . Ik ga er vanuit dat het geen DD versie is die hij heeft besteld. Die bestaat wel in theorie maar je ziet m zelden in de winkels. Maar als het exo is valt het nog mee misschien, die is wel vrij courant.
Give me little bits of / more than I can take
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

ak-77 schreef: do 20 juni 2019, 23:25 Zware mensen hebben geen noppen nodig, dat zeg ik niet. Maar lichte dunne banden hebben ze ook niet echt veel aan . Ik ga er vanuit dat het geen DD versie is die hij heeft besteld. Die bestaat wel in theorie maar je ziet m zelden in de winkels. Maar als het exo is valt het nog mee misschien, die is wel vrij courant.
Ik wil alleen maar zeggen: je bron is Maxxis marketing. Het is zo dat Ikon al in de lichtste uitvoering relatief zwaar is voor het type band en dat er een hoop verstevigde versies van zijn. Maar je hebt ook een punt want ik gok dat hij niet de DD heeft besteld...

Conclusie is wel dat er niet bijster veel goeie opties zijn voor de zwaardere rijder.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Ik baseer me niet op de marketing, ik ken de band, zei het nog niet uit eigen ervaring want ik het is mijn type niet. Ik was eigenlijk naar de maxxis site gegaan omdat ik wilde zeggen: met een bandje van xx gram ga je waarschijnlijk je probleem niet oplossen, en ik wilde even het getal invullen. Toen zag ik die quote en toen dacht ik: ja, true lightweight race tire, dat zegt al genoeg.
Overigens vind ik 530 g voor een 29x2.2 niet relatief zwaar hoor. Maar mijn vergelijking is bijv Vittoria Mezcal, snel rollende xc band, 690 in de lichte versie maar dan zit er tenminste echt rubber op je zijwand. Dat zou mijn tip aan TS geweest zijn, maar dan in TNT versie.
Give me little bits of / more than I can take
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

De ralphjes waren bij mijn weten de snakeskin.

De Icons zijn Maxxis Ikon EXO 3C MaxxSpeed TLR.

Dus geen Skinwall en met Exo.

De maxxis bandne zitten ook op de fiets van zijn broertje en die leent hij wel eens.
Daarop rijd hij schijnbaar lekker, dus we gaan het aanzien.
En anders pik ik ze in voor op de reserveset. Ze schijnen iets beter tegen modder te kunnen dan de RaYRal.


(hij moet wel een beetje motivatie houden om iets aan het echte probleem te doen hè :winkie: )
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

KarinMTB schreef: vr 21 juni 2019, 10:27 (hij moet wel een beetje motivatie houden om iets aan het echte probleem te doen hè :winkie: )
Houd hem scherp! :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

KarinMTB schreef: vr 21 juni 2019, 10:27 De Icons zijn Maxxis Ikon EXO 3C MaxxSpeed TLR.
Dat komt wel goed...
Waar woke is, is vuur
Plaats reactie