Hem advies /tips voor vervanging Troy Lee A1 helm

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Zoals de titel zegt ; vervanging van de huidige helm .

Waarom ; helm is 4 jaar oud en wil preventief de helm vervangen ivm de weersinvloeden e.d om de garantie te hebben dat het nog wel mijn hoofd blijft beschermen mits binnen de gebruikersvoorwaarde helm .

De A1 bevalt mij prima ,echter enkel alleen in de winter doordat er niet zoveel ventilatie openingen inzitten , in de zomer heb ik toch sneller last dat er te weinig ventilatie inzit , tuurlijk met warmte fietsen heeft ook meer verkoeling noodzakelijk :winkie: .

Wat is een mooi alternatief voor deze helm ?, ik ben wel erg in mijn sas met het model ansicht , en wil geen wielren helm of standaard atb helm .

Twee helmen aanschaffen voor de zomer en winter zie ik niet zitten ....
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 890
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

De nieuwe A1 heeft veel meer ventilatieopeningen. Ik heb zelf een Smith session gekocht laatst en ben daar heel blij mee. :-q
Gebruikersavatar
twinkie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2010, 22:25

zelf in bezit van Bell Sixer is ook een erg fijne helm.
Goede ventilatie en Sweet guide (lijd het zweet van je voorhoofd en bril weg) werkt zeer goed.
En persoonlijk vind ik hem er ook goed uit zien zeker de Fast house editie's.
Bird Aether 9A 2021
YT Industries Jeffsy 27 Cf Pro 2018
Scott Genius 730 2014
Specialized Epic comp 2010
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Gertjanw schreef: zo 30 juni 2019, 11:09 De nieuwe A1 heeft veel meer ventilatieopeningen. Ik heb zelf een Smith session gekocht laatst en ben daar heel blij mee. :-q
Ook hier een verse Smith Session, ik vind hem minder comfortabel dan m'n Met Lupo. Zowel op het voorhoofd als rond de oren vind ik dat er storende randjes inzitten.
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Snelle Buffer schreef: zo 30 juni 2019, 10:56 Wat is een mooi alternatief voor deze helm ?, ik ben wel erg in mijn sas met het model ansicht , en wil geen wielren helm of standaard atb helm .
Advies van een andere A1 gebruiker: koop gewoon een A2. :D
Stamppot with weaksauce!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

POC Tectal, Bell Super of Sixer, Sweet Protection BushWacker zijn helmpjes waar ik goede ervaringen mee heb ...... de keuze is reuze :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Hij moet vooral goed passen natuurlijk.
Kan me voorstellen dat als die A1 lekker zit een andere Troy Lee ook goed zal passen.

Ik vond de pasvorm van de A1 ook echt top maar het is inderdaad een relatief warme helm. Nu een POC Tectal en die zit mij ook prima en is duidelijk luchtiger dan de A1. Maar wat yo-eddy zegt, de keuze is reuze en wij kunnen niet voelen wat voor jou lekker zit...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

eRicW schreef: za 6 juli 2019, 11:02
Snelle Buffer schreef: zo 30 juni 2019, 10:56 Wat is een mooi alternatief voor deze helm ?, ik ben wel erg in mijn sas met het model ansicht , en wil geen wielren helm of standaard atb helm .
Advies van een andere A1 gebruiker: koop gewoon een A2. :D
Advies van een voormalige A1 gebruiker die momenteel A2 op zijn hoofd heeft.

Ga voor de A2. Ventilatie is significant beter, iets dikkere padding en het kinriempje heeft ook een upgrade gehad.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

top! was al aan het gluren naar de A2 :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Mijn hoodomtrek is 56 cm en zit dus aan het uiteinde van de S. Bij de A1 paste die goed maar bij de A2 moest ik wel een M. Komt door het Mips waarschijnlijk dat hij net wat strakker zat.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Toch maar een A2 mips besteld , de maat heb ik maar als leidraad , mijn oude A1, gevolgd , daar zit ook mijn hoofdomtrek net tussen , de geschikte hoofdomtrek .

Ieder bedankt voor de input :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Welke precies?
Plaats reactie