Highroller + of minion DHR/DHF + ?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3253
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Heb op een fiets ook wild am voor, en force am achter.
1ste indruk is ook dat het nog wel eens wat kan wezen.
Rijdt nu meestal dhf/dhr maar dat loopt niet echt licht.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

tiewrap schreef: ma 8 juli 2019, 14:24 Heb op een fiets ook wild am voor, en force am achter.
1ste indruk is ook dat het nog wel eens wat kan wezen.
Rijdt nu meestal dhf/dhr maar dat loopt niet echt licht.
Ik ben benieuwd! Hou me maar op de hoogte. Ik heb een aantal reviews gelezen waar mensen verbaasd waren over de kwaliteit die je kunt krijgen voor relatief weinig geld. Ik wil precies dezelfde combi gaan rijden als de test in de winter slaagt. Heb je misschien een foto van je force achterband?
Omdraaien kan altijd nog!
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3253
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Ramonn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 16 juni 2019, 13:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 CC en een SC Heckler 9 C

JMA1992 schreef: vr 5 juli 2019, 16:35 Dat is tof. Gewoon een 3e.

Vinden jullie ook niet dat de band wat plat valt op de 40mm velgen?
Na afgelopen weekend denk ik dat jullie mijn mening niet moeten meewegen.

Ik heb zondag Leersum en Amerongen gereden. Erg fijn. Was lekker aan het fietsen en voor mijn doen de snelheid er goed in. Kon menig groepje in identiek lycra bijhouden en voorbij. Tot ik iemand tegenkwam waarbij ik naar boven echt moest doortrappen om hem bij te houden op zijn cannondale scalpel si. Maar ik dacht straks naar beneden kan ik met meer veerweg en mijn plusbanden fluitend in zijn spoor blijven. Niets bleek minder waar. Hij reed zo bij me weg. Enorme egodeuk dus. Mijn techniek is niet wat ik dacht/hoopte.

Tot ik halverwege de rit even mijn banaantje ging eten en bij de stop er achter kwam dat mijn demper en vork beide gelockt stonden.

Misschien had ik hem in open stand wel makkelijk bij kunnen houden? Geen idee. Maar duidelijk is dat ik niet sensitief genoeg ben om te kunnen oordelen over de kwaliteit van banden en de perfecte druk.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Ramonn schreef: ma 8 juli 2019, 20:41
JMA1992 schreef: vr 5 juli 2019, 16:35 Dat is tof. Gewoon een 3e.

Vinden jullie ook niet dat de band wat plat valt op de 40mm velgen?
Na afgelopen weekend denk ik dat jullie mijn mening niet moeten meewegen.

Ik heb zondag Leersum en Amerongen gereden. Erg fijn. Was lekker aan het fietsen en voor mijn doen de snelheid er goed in. Kon menig groepje in identiek lycra bijhouden en voorbij. Tot ik iemand tegenkwam waarbij ik naar boven echt moest doortrappen om hem bij te houden op zijn cannondale scalpel si. Maar ik dacht straks naar beneden kan ik met meer veerweg en mijn plusbanden fluitend in zijn spoor blijven. Niets bleek minder waar. Hij reed zo bij me weg. Enorme egodeuk dus. Mijn techniek is niet wat ik dacht/hoopte.

Tot ik halverwege de rit even mijn banaantje ging eten en bij de stop er achter kwam dat mijn demper en vork beide gelockt stonden.

Misschien had ik hem in open stand wel makkelijk bij kunnen houden? Geen idee. Maar duidelijk is dat ik niet sensitief genoeg ben om te kunnen oordelen over de kwaliteit van banden en de perfecte druk.

Mwa, ik denk niet dat je je oordeel moet vellen op 1 persoon die je niet bij kon houden. Heb je het wel leuk gehad? Want daar gaat het om.. er zijn mensen die ik niet bij kan houden, ook niet op 29x2,20 maar ik heb er nu op mijn plusbike wel meer plezier in. Er zijn ook mensen die ik he-le-maal zoek rij op de korte technische stukken maar die me later op het rechte weer inhalen.
Omdraaien kan altijd nog!
Ramonn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 16 juni 2019, 13:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 CC en een SC Heckler 9 C

[/quote]


Mwa, ik denk niet dat je je oordeel moet vellen op 1 persoon die je niet bij kon houden. Heb je het wel leuk gehad? Want daar gaat het om.. er zijn mensen die ik niet bij kan houden, ook niet op 29x2,20 maar ik heb er nu op mijn plusbike wel meer plezier in. Er zijn ook mensen die ik he-le-maal zoek rij op de korte technische stukken maar die me later op het rechte weer inhalen.
[/quote]
Ik heb het prima naar mijn zin gehad! Mijn verhaal had een beetje een knipoog. Het ging me er vooral om dat ik 20km op mijn fiets kan zitten zonder door te hebben dat ik mijn vering gelockt heb.

Nu heb ik hem nog maar een maand en het is mijn eerste fully. Maar dan nog.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Ramonn schreef: ma 8 juli 2019, 21:11

Mwa, ik denk niet dat je je oordeel moet vellen op 1 persoon die je niet bij kon houden. Heb je het wel leuk gehad? Want daar gaat het om.. er zijn mensen die ik niet bij kan houden, ook niet op 29x2,20 maar ik heb er nu op mijn plusbike wel meer plezier in. Er zijn ook mensen die ik he-le-maal zoek rij op de korte technische stukken maar die me later op het rechte weer inhalen.
[/quote]
Ik heb het prima naar mijn zin gehad! Mijn verhaal had een beetje een knipoog. Het ging me er vooral om dat ik 20km op mijn fiets kan zitten zonder door te hebben dat ik mijn vering gelockt heb.

Nu heb ik hem nog maar een maand en het is mijn eerste fully. Maar dan nog.
[/quote]

Hahaha ja dat is wel mooi ja. Ik heb dat ook eens gehad aan de voorkant. Sprong later wel de compressie unit kapot omdat ie dus op slot stond.. welke fiets heb je nu dan? ( of heb ik daar overheen gelezen? 😀)
Omdraaien kan altijd nog!
Ramonn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 16 juni 2019, 13:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 CC en een SC Heckler 9 C

Nu heb ik hem nog maar een maand en het is mijn eerste fully. Maar dan nog.
[/quote]

Hahaha ja dat is wel mooi ja. Ik heb dat ook eens gehad aan de voorkant. Sprong later wel de compressie unit kapot omdat ie dus op slot stond.. welke fiets heb je nu dan? ( of heb ik daar overheen gelezen? 😀)
[/quote]

Ik had een focus black forest. Maar wilde graag wat stevigers. En ik wilde graag zelf een fiets bouwen. Na lang zoeken en lezen voor de santa Cruz tallboy gekozen. Alleen een los frame is duur en ik heb een overjarig model gevonden voor ietsje minder duur. En de onderdelen die over zijn daar maak ik iets anders van. Zo rij ik dus nu tijdelijk op de plusbanden tot de wielen af zijn

Het is dus een santa Cruz tallboy, straks met sc reserve 29 inch 27mm wielen met onyx naaf. Hope remmen, balhoofd en voo
Ramonn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 16 juni 2019, 13:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 CC en een SC Heckler 9 C

Hope remmen, balhoofd en stem. Sram xx1 axs, fox 34. Allemaal mooie spulletjes.

Genieten.

Van begin tot eind is het leuk en stress verlagend. En ik leer er veel van.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Ramonn schreef: ma 8 juli 2019, 21:37 Hope remmen, balhoofd en stem. Sram xx1 axs, fox 34. Allemaal mooie spulletjes.

Genieten.

Van begin tot eind is het leuk en stress verlagend. En ik leer er veel van.
Keurig hoor! Dat klinkt goed 😃 Prachtig merk, Santa Cruz! Veel plezier er mee.
Omdraaien kan altijd nog!
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Ik ben aan het kijken voor een 29er set voor in mijn plus bike. Op deze manier kan ik toch mijn bandenfetish een beetje verzadigen en wordt mijn fiets wat allrounder. ( N+1 is nog niet echt een optie :lol: ) Dan wordt het wel een 29er met 2 x 150 mm veerweg. Ik ben wel benieuwd hoe dat gaat rijden.. Voor mijn gevoel zijn de 29ers echt hoepels vergeleken met mijn plus wielen. Als zijn die 28,2 inch ofzo als je ze op meet :D
Omdraaien kan altijd nog!
Plaats reactie