Highroller + of minion DHR/DHF + ?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

Heb net een nieuwe bike gekocht waar een setje Maxxis Crossmark en Minion DHF op zit. Was van plan deze meteen te vervangen door de Fast Traks waar ik gewoonlijk mee rijd, maar omdat ze al tubeless waren gemaakt door de fietsenmaker heb ik ze eerst maar laten zitten. Heb er nu een paar ritjes mee gemaakt en moet zeggen dat de rolweerstand best meevalt en de grip van de Minion is natuurlijk gigantisch.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik heb de Rekon + op een plusbike 2.8 pas tubeless gemaakt. Dat maakte bij mij een wereld van verschil in hoe de band aanvoelde. Nu zat er ook een hele kleine binnenband in (verkoper had me verteld dat ze tubeless waren, maar er bleek alleen latex in de binnenband te zitten ☺️)

Dus resumerend zou ik dat toch eens proberen. Rijeigenschappen van een band kunnen best anders gaan voelen als ze tubeless zijn.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

hanjovdberg schreef: vr 5 juli 2019, 00:16 Ik heb de Rekon + op een plusbike 2.8 pas tubeless gemaakt. Dat maakte bij mij een wereld van verschil in hoe de band aanvoelde. Nu zat er ook een hele kleine binnenband in (verkoper had me verteld dat ze tubeless waren, maar er bleek alleen latex in de binnenband te zitten ☺️)

Dus resumerend zou ik dat toch eens proberen. Rijeigenschappen van een band kunnen best anders gaan voelen als ze tubeless zijn.
Die mening deel ik zeker. Ze zijn al tubeless. Heb ze op advies teruggebracht van 1,2 naar 1,0 bar. Eens kijken hoe dat zich verder ontwikkeld. Bedankt in elk geval! heb jij trouwens de 3C of dual compound?
Omdraaien kan altijd nog!
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

JMA1992 schreef: vr 5 juli 2019, 09:11
hanjovdberg schreef: vr 5 juli 2019, 00:16 Ik heb de Rekon + op een plusbike 2.8 pas tubeless gemaakt. Dat maakte bij mij een wereld van verschil in hoe de band aanvoelde. Nu zat er ook een hele kleine binnenband in (verkoper had me verteld dat ze tubeless waren, maar er bleek alleen latex in de binnenband te zitten ☺️)

Dus resumerend zou ik dat toch eens proberen. Rijeigenschappen van een band kunnen best anders gaan voelen als ze tubeless zijn.
Die mening deel ik zeker. Ze zijn al tubeless. Heb ze op advies teruggebracht van 1,2 naar 1,0 bar. Eens kijken hoe dat zich verder ontwikkeld. Bedankt in elk geval! heb jij trouwens de 3C of dual compound?
edit : Lekker amateuristisch van die verkoper trouwens!! :lol:
Omdraaien kan altijd nog!
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik heb de rekon+ exo (begreep dat dit de DC versie is)

Via MP overgekocht waren zo aan die persoon verkocht. Neem hem niks kwalijk wschl zelf niet eens geweten.

Merkte het zelf wel aan het rijgedrag.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

hanjovdberg schreef: vr 5 juli 2019, 11:03 Ik heb de rekon+ exo (begreep dat dit de DC versie is)

Via MP overgekocht waren zo aan die persoon verkocht. Neem hem niks kwalijk wschl zelf niet eens geweten.

Merkte het zelf wel aan het rijgedrag.
Dat klopt ja. dat is dual compound. Oh haha, nou weer wat wijzer geworden dan. Op welke druk rij je die, welke velgbreedte en wat weeg je? Ik ga zoals gezegd naar 1 bar met i40mm en 80 kg fully loaded.
Omdraaien kan altijd nog!
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

75 kg

Nu 1.0 maar moet nog beetje experimenteren. Heb velgbreedte 40mm. Raceface ARC40
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

hanjovdberg schreef: vr 5 juli 2019, 14:20 75 kg

Nu 1.0 maar moet nog beetje experimenteren. Heb velgbreedte 40mm. Raceface ARC40
Dan zitten we echt in hetzelfde schuitje. Hou me op de hoogte als je wilt, dan doe ik dat ook :-D
Omdraaien kan altijd nog!
Ramonn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 16 juni 2019, 13:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 CC en een SC Heckler 9 C

in heb ook de 2.8 op 40mm met 75 kg. Rij nu voor 1.0 en achter 1.1. Dit lijkt me aardig te kloppen. Ik lees graag jullie ervaring, misschien kan het nog beter.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Dat is tof. Gewoon een 3e.

Vinden jullie ook niet dat de band wat plat valt op de 40mm velgen?
Omdraaien kan altijd nog!
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik heb een Rocket Ron achter en die ligt mooier rond idd. Vind de banden ook wat stugger dan de RR. Maar ik rijd afwisselend op mijn racefully (morgen marathon) dus rijdt er niet dagelijks op. Gaat wel mee naar de Ardennen dus daar kan ik ook mooi zaken testen.

Andere wielset die erbij hoort zijn de 29+ sunringle met Chupacabra banden. Die rollen in deze omstandigheden (droog/mul) het best vind ik.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

hanjovdberg schreef: vr 5 juli 2019, 20:18 Ik heb een Rocket Ron achter en die ligt mooier rond idd. Vind de banden ook wat stugger dan de RR. Maar ik rijd afwisselend op mijn racefully (morgen marathon) dus rijdt er niet dagelijks op. Gaat wel mee naar de Ardennen dus daar kan ik ook mooi zaken testen.

Andere wielset die erbij hoort zijn de 29+ sunringle met Chupacabra banden. Die rollen in deze omstandigheden (droog/mul) het best vind ik.
Bontrager maakt idd mooie banden. Toevallig Trek Stache? Zwaar trappen hoor, 29+. Heb een weekje een stache gehad met zelfde specs as die jij noemt, maar dat is echt stampen. haha.
Ik ga binnenkort eens de wild-am proberen van michelin. Vind hem er erg mooi uit zien en valt mooi rond. Iets wat ik bij de Rekon+ niet zo goed terug zie ( bij de ikon+ gek genoeg dan weer wel ).
Omdraaien kan altijd nog!
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Klopt idd. Heb een trek Stache 7 (de paarse variant). Wielset 27,5 die er nu inzit zijn extra setje. Vind de 29+ best okay rollen hoor. Ben ook deels wel een krachtrijder.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

hanjovdberg schreef: za 6 juli 2019, 21:57 Klopt idd. Heb een trek Stache 7 (de paarse variant). Wielset 27,5 die er nu inzit zijn extra setje. Vind de 29+ best okay rollen hoor. Ben ook deels wel een krachtrijder.
Dat zal wel moeten dan ja. Degene van wie ik hem had die stoempt op dat ding ook iedereen voor bij. Met een 36 blad er op :o
Omdraaien kan altijd nog!
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Ik heb na al jullie tips zojuist de nobby nic weer gemonteerd. Het ziet er eigenlijk niet eens zo gek uit.. Ik ga hem zaterdag gebruiken als ik naar limburg ga. Hij valt ook lekker mooi rond. Beter dan de Rekon+ ondanks dat ze op de schuifmaat nagenoeg net zo breed valt. Hij lijkt wel veel groter door de grovere nop. De Ikon ligt nog steeds achter.

Ik denk dat ik van de winter de michelin WILD AM achter op gooi. Ben echt reuze benieuwd naar dát bandje :-q
Omdraaien kan altijd nog!
Plaats reactie