Matchmaker Shimano Formula

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Ik heb op het forum een mooi setje Formula R1 remmen gekocht maar nu vroeg ik me af of er een set matchmakers op de markt is voor deze remmen in combinatie met Shimano SL-M980-B shifters (XTR i-spec)?

Ik heb nog wel Hope matchmakers liggen maar het 'probleem' is dat de bevestigingsogen van de R1 remhendel diagonaal lopen en dus niet haaks op het stuur dus die combi sluit niet mooi op elkaar aan.

Iemand ervaring of een link naar een webshop waar de juiste matchmakers te krijgen zijn?
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Niet helemaal duidelijk of dit de goede zijn:
https://www.bike-components.de/en/Formu ... -B-p45806/
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Bedankt Lars maar dat zijn niet de goeie.

De bevestigingsogen van dat setje zitten ook recht boven elkaar (wanneer je het zou visualiseren met de wijzers van een klok staan deze op 6 uur).

De bevestigingsogen van de R1 staan op 5 voor half 12 om het zo even uit te drukken.

Mochten ze simpelweg niet leverbaar zijn zoek ik wel een setje klembanden voor de shifters. Dan maar een minder opgeruimd stuur :wink:
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Was het enige dat ik kon vinden. Formula zelf heeft het op hun site verder alleen maar over matchmakers voor SRAM, dus ik vrees dat ze verder niet bestaan... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Dat had ik idd ook gezien. Bij diverse webshops ook allen maar de combi met Sram gevonden.
Ik wacht nog even af of iemand een gouden tip heeft en anders start ik de klemband zoektocht.

Edit: heb op MTBnews.de al een oplossing gevonden. Het kan met de Sram mix master set perfect gemonteerd worden. Klein beetje werk met een vijl maar daarna ziet het er strak uit.
:-q
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Plaats reactie