Vervanging voor Reverb Dropper

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
Dunc@n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: di 10 september 2013, 09:09
Mijn mountainbike: GT Sensor Expert; Koga Beachracer; Giant Defy

JMA1992 schreef: do 25 juli 2019, 09:09
Ertje schreef: do 25 juli 2019, 04:28 Bestel nou maar gewoon een OneUp droppertje :wink: , misschien niet de meest perfecte maar wel relatief goedkoop voor wat je krijgt, en simpel te onderhouden (voorzover dat nodig is).
Ik denk dat ik een Xfusion mechanische dropper bestel bij bike suspension. Of kan jij me nog ompraten voor vanmiddag 16:00 uur? :D
Ik heb zowel een Xfusion dropper als een OneUp. Er is niks mis met de Xfusion, doet wat hij moet doen. Wllicht een beetje zwaar en de bewegingen zijn wat traager (gedempt). De OneUp reageerd sneller en het hele gevoel is wat scherper. Voelt ook qualitatief wat beter, al werkt de XFusion ook probleemloos. Het is meer het gevoel. De Duimschakelaar van de OneUp vindt ik pretiger.

Belangrijkste reden waarom ik de OneUp aanraad is de lagere stack waardoor je bij de zelfde inbouwmaat een grotere drop kunt kiezen. Ik heb mijn 125mm Reverb (om bekende redenen) vervangen door een 150mm OneUp. Het is op papier een klein verschil, maar voor je gevoel maakt het best veel uit.

PS Ik heb 5 MTB's in de familie. 3 waren voorzien van een Reverb. De andere twee hebben respectivelijk een Specialized en een TranzX dropper, deze lijken qua uiterlijk erg op de Xfusion, dus het zou me niet verbazen als dit gewoon de zelfde zijn . Inmiddels heb ik twee Reveb's vervangen, één voor de XFusion en de andere dus voor een OneUp. Alle Reverb's zijn al meerde keren weg geweest voor service, maar de verticale speling blijft terugkeren. Totaal onbetrouwbaar product dus. Nu besloten ze direct te vervangen als het probleem zich weer voordoet. Ik heb er nog één te gaan dus, dit gaat tzt waarscheinlijk ook een OneUp worden. Reverb komt er bij mij niet meer in.
Serieuze Wielerliefhebber zonder Ambitie
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Dunc@n schreef: do 25 juli 2019, 09:32
JMA1992 schreef: do 25 juli 2019, 09:09

Ik denk dat ik een Xfusion mechanische dropper bestel bij bike suspension. Of kan jij me nog ompraten voor vanmiddag 16:00 uur? :D
Ik heb zowel een Xfusion dropper als een OneUp. Er is niks mis met de Xfusion, doet wat hij moet doen. Wllicht een beetje zwaar en de bewegingen zijn wat traager (gedempt). De OneUp reageerd sneller en het hele gevoel is wat scherper. Voelt ook qualitatief wat beter, al werkt de XFusion ook probleemloos. Het is meer het gevoel. De Duimschakelaar van de OneUp vindt ik pretiger.

Belangrijkste reden waarom ik de OneUp aanraad is de lagere stack waardoor je bij de zelfde inbouwmaat een grotere drop kunt kiezen. Ik heb mijn 125mm Reverb (om bekende redenen) vervangen door een 150mm OneUp. Het is op papier een klein verschil, maar voor je gevoel maakt het best veel uit.

PS Ik heb 5 MTB's in de familie. 3 waren voorzien van een Reverb. De andere twee hebben respectivelijk een Specialized en een TranzX dropper, deze lijken qua uiterlijk erg op de Xfusion, dus het zou me niet verbazen als dit gewoon de zelfde zijn . Inmiddels heb ik twee Reveb's vervangen, één voor de XFusion en de andere dus voor een OneUp. Alle Reverb's zijn al meerde keren weg geweest voor service, maar de verticale speling blijft terugkeren. Totaal onbetrouwbaar product dus. Nu besloten ze direct te vervangen als het probleem zich weer voordoet. Ik heb er nog één te gaan dus, dit gaat tzt waarscheinlijk ook een OneUp worden. Reverb komt er bij mij niet meer in.

Bedankt! Ik kies ook een beetje uit gemakzucht voor X-fusion. Mijn voorvork+demper is in onderhoud bij bike suspension. Als die weg zijn kan ik toch niet fietsen, dus gelijk die x fusion erbij en weg. Ik heb laatste tijd meerdere mechanische droppers gezien en die doen zeker niet onder voor mijn reverb ( al ligt de lat wel laag ). Ik merk wel dat ik met hydrauliek wat meer response krijg. Wat meer gevoel ipv enkel een kabeltje opspannen.

Ik moet zeggen dat ik momenteel ook naar wat minder dure spullen kijk omdat ik er steeds meer achter kom dat ik de meeste van die dure spullen het (extra) geld eigenlijk niet zo waard vind. Ik weet niet wat een one-up met bleedkit kost. De X-fusion die ik wil hebben kost €239 en daarbij weet ik dat de service van BikeSuspension gewoon goed is. Dat vind ik dan weer wel een paar euro meer waard ten opzichte van internetprijzen.

en +1 voor je verhaal over de reverb. Die gaat de deur alleen nog maar uit.
Omdraaien kan altijd nog!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Wellicht is de Crankbrothers Highline nog een optie? 3 jaar garantie en een geniale remote.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Met mechanisch bedoel je de bediening van de pen? De X-Fusion werkt binnenin ook gewoon met een cartridge.
Echt mechanisch zijn de Gravity Dropper en E13.

Kan me wel voorstellen dat je de X-Fusion kiest in verband met mogelijke service door Bikesuspension.
Een sterk punt van de OneUp vind ik de mogelijkheid om de drop aan te passen als de pen net iets te lang voor je frame is. Gewoon een meegeleverde plastic shim inkorten tot de gewenste lengte, erin stoppen en hij is precies die 1,23cm korter waardoor hij eerst niet paste :-q

Dat geeft wel de mogelijkheid om de meeste drop voor je frame te kiezen.
Een BikeYoke bouwt ook relatief laag, maar zit wel in een andere prijsklasse...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

De snelheid waarmee een Reverb omhoog kan.komen en het gemak waarmee je dat kan afstellen om bijv. hoogte te compenseren is wel makkelijker dan de meeste andere pennen...

Ook niet gevoelig voor aantrekken van de zadelpen waar je sommige anderen gewoon een compromis moet zoeken...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Helaas te laat vrees ik, ben nu bent wakker.. :lol:
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

JMA1992 schreef: do 25 juli 2019, 09:09
Ertje schreef: do 25 juli 2019, 04:28 Bestel nou maar gewoon een OneUp droppertje :wink: , misschien niet de meest perfecte maar wel relatief goedkoop voor wat je krijgt, en simpel te onderhouden (voorzover dat nodig is).
Ik denk dat ik een Xfusion mechanische dropper bestel bij bike suspension. Of kan jij me nog ompraten voor vanmiddag 16:00 uur? :D
Helaas te laat vrees ik, ben nu bent wakker.. :lol:
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Ertje schreef: do 25 juli 2019, 17:38
JMA1992 schreef: do 25 juli 2019, 09:09

Ik denk dat ik een Xfusion mechanische dropper bestel bij bike suspension. Of kan jij me nog ompraten voor vanmiddag 16:00 uur? :D
Helaas te laat vrees ik, ben nu bent wakker.. :lol:
hahahaha. Jep. :D
Omdraaien kan altijd nog!
Plaats reactie