karkas 120 TPI vs 180 TPI

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Om even terug te komen..

Ik heb inmiddels een baron 2.6 voor en een crossking 2.6 achter. Legendarisch gewoon. Zeker op die i40mm. Deze jongen is helemaal blij met zijn als nieuw aanvoelend speelgoed :bier: :-q :-D
Omdraaien kan altijd nog!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

JMA1992 schreef: zo 1 september 2019, 17:58 Om even terug te komen..

Ik heb inmiddels een baron 2.6 voor en een crossking 2.6 achter. Legendarisch gewoon. Zeker op die i40mm. Deze jongen is helemaal blij met zijn als nieuw aanvoelend speelgoed :bier: :-q :-D
En hoeveel TPI zijn die?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 2 september 2019, 11:18
JMA1992 schreef: zo 1 september 2019, 17:58 Om even terug te komen..

Ik heb inmiddels een baron 2.6 voor en een crossking 2.6 achter. Legendarisch gewoon. Zeker op die i40mm. Deze jongen is helemaal blij met zijn als nieuw aanvoelend speelgoed :bier: :-q :-D
En hoeveel TPI zijn die?
De voorband is 240. Achter is dacht ik 180
Omdraaien kan altijd nog!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Niet te flauw.
Veel plezier ermee en laat ook nog even weten of ze aan de verwachtingen voldoen
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Bedankt!

Het is een iets afwijkende vergelijking omdat ik ook van 2,8 naar 2,6 ben gegaan maar de baron zit super stijf om de velg heen. Echt een hele stijve band met bijzonder veel grip. Dikke wangen en rijd hem dan ook op 0,9 bar. Je voelt al een flink verschil als je ze beide in je hand houd.

Achter is ook gewoon goed, daar ga ik deze week mee verder om de ideale druk mee te zoeken. Ik kan daar nog wel een stuk meer uit halen maar de focus heeft even op de voorband gelegen.
Omdraaien kan altijd nog!
Plaats reactie