Welk Remsysteem als Upgrade voor de standaard Shimano SLX M7000??

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: di 20 augustus 2019, 00:30
Lars TB schreef: di 20 augustus 2019, 00:17

Er zijn krachtigere remmen. Of tenminste remmen waarbij je minder hard hoeft te knijpen voor een gelijke remkracht. Maar de Hope's missen niet veel in remkracht, alleen is het gevoel heel anders dan de directe Magura's of Shimano's.


Mijn reden om met Hope te blijven rijden (naast de werking) is dat die dingen ook na 6 jaar niets aan gedaan te hebben het meestal nog steeds probleemloos doen.

En dat ze na een dagje/weekje Bikepark het ook nog gewoon doen. En niet na een halve dag ontlucht moeten worden. Of anders gaan remmen.


Het rare is dat je dat laatste bij de Saint en ZEE remmen eigenlijk ook nooit hoort, maar bij XT en SLX hebben velen er wel last van :~
Is niet raar, zit hem in de seals rond de pistons.
Shimano staat bekend om wat meer clearance, dus de pistons gaan wat verder heen en weer.
De seals moeten voor deze teruggaande beweging zorgen en hebben daar wel ff tijd voor nodig.
Rem je binnen die tijd nog een keer, dan pomp je de rem op, het drukpunt verandert.
Blijkbaar gaat dat terug komen bij de 4-pots iets sneller dan bij de 2.
Tevens ligt het aan de manier van remmen.
Veel kort knijpen of langere tijd ingeknepen houden.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

marcelfacd schreef: ma 19 augustus 2019, 22:37
ThaSingleTrackMastah schreef: ma 19 augustus 2019, 21:49
Ja natuurlijk. En die krijgt hij erbij? :winkie:

Maar met een setje Saints blijft er weinig te wensen over, lijkt mij.
OP kijkt naar alle merken zon beetje dus zal zich niet echt druk maken over een klembandje meer of minder lijkt mij 8) :lol:
Mooi setje, maar als we heel eerlijk zijn, dan is z'n probleem al opgelost als hij deze voor zijn voorrem koopt.
Dan kunnen zijn hendel en shifter gewoon blijven zitten :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
MW89
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: di 16 juli 2019, 16:41

Bedankt allemaal voor de reacties, ik denk dat ik voor losse rem klauwen ga voor en achter en dan minimaal Shimano Zee, of het wordt een complete Hope set.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De Zee heeft resin blokjes, dat zijn niet de blokken die je wilt hebben.
Je wilt Metal met koelvinnen, zoals in de Saint.
En de meerprijs vd Saint remklauw is precies de prijs van zo'n setje blokken ;)
En de Zee is de komende 6 weken niet leverbaar...
Dus je wilt Saint remklauwen.
(of Hope)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16704
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Als je een complete remset koopt ipv losse calipers kun je je huidige set verkopen, je zou eens kunnen inschatten wat dat onder de streep kost. Wel iets meer denk ik, maar dan heb je ook alles nieuw...

Omdat je voor de meeste remkracht genereert zie je soms dat er voor een vierzuiger caliper en achter een tweezuiger gebruikt wordt. Prima qua remwerking, maar ik prefereer toch ook achter een vierzuiger rem.

Dit puur omdat je achterrem in mijn ervaring meer voor de kiezen krijgt qua hitte verwerking (in de echte bergen dan, in NL natuurlijk geen issue) en een vierzuiger heeft nu eenmaal net wat meer reserves. Bijkomend voordeel is dat je geen verschillende blokken nodig hebt voor beide remmen.

Saint/Zee remt als een anker, daar kun je amper mee fout gaan.
Zelf heb ik de XT vierzuigers en daar ben ik ook dik tevreden mee.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
MW89
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: di 16 juli 2019, 16:41

TenZNL schreef: ma 19 augustus 2019, 16:50 SLX 4piston: https://www.bike24.com/1.php?content=8; ... 482;page=2

Bike24 verkoopt ook de XT (€80) en de MT420 (€37) 4pots klauwen. Een losse ZEEklauw kan je bij Bike-Discount krijgen maar staat momenteel op 6 weken levertijd.
Welke banjoboutjes moet ik pakken?? En kan ik die ook bij bike24 bestellen
Dankjewel alvast
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Volgens mij moet je deze hebben: https://www.bike24.com/1.php?content=8; ... 6%5D=15876

En voor de volgende keer: filteren op brakes>diskbrakes>bolts>shimano :wink:
MW89
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: di 16 juli 2019, 16:41

TenZNL schreef: di 20 augustus 2019, 17:59 Volgens mij moet je deze hebben: https://www.bike24.com/1.php?content=8; ... 6%5D=15876

En voor de volgende keer: filteren op brakes>diskbrakes>bolts>shimano :wink:

Bedankt voor je snelle reactie, 😁
Zover was ik zelf ook al gekomen Haha maar ik zie nergens vermeld dat het ook geschikt is voor de BR7120
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Zelfde boutje als hierboven door TSTM is gepost. Ik meen dat ik die destijds ook voor m`n M8020 had besteld, shimano is the new lego :winkie:
MW89
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: di 16 juli 2019, 16:41

TenZNL schreef: di 20 augustus 2019, 18:08 Zelfde boutje als hierboven door TSTM is gepost. Ik meen dat ik die destijds ook voor m`n M8020 had besteld, shimano is the new lego :winkie:
Top :-q
Lets play
Buchie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 7 juli 2010, 20:36
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 2019
Contacteer:

Mocht je een andere remset aanschaffen dan heb ik interesse in je slx m7000 remset.

Groet, Marc
Een keutel in den morgen, is een dag zonder zorgen...
Plaats reactie