zoektocht naar bottom bracket electric fat bike

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
TransAtlasBike
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 20 augustus 2019, 22:02

Voor een bevriende mountainbiker in Marokko ben ik op zoek naar een speciale bottom bracket voor zijn electrische fatbike (merkloos - van Chinese makelij). Voor hem in Marokko is dat überhaupt niet te vinden en het blijkt hier ook erg lastig.

Het probleem zit hem in de lengte van de trapas; die zou 205 mm moeten zijn voor [...] the electric parts... Zulke lange heb ik nog niet kunnen vinden. Ik zet er wat foto's bij die ik van hem heb ontvangen. Op één foto staat de lange 205 mm versie die hij zoekt naast een 143 mm versie waar hij niets aan heeft. Wie kan ons de goede kant op helpen?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

De trapas op de foto heeft nog een stukje schroefdraad op de beide vierkante uiteinden, waar je een moer opschroeft en zo de crank vastzet.
Meestal is dit niet zo, en zit er in beide uiteinden een gat met schroefdraad waar je een bout inschroeft en zo de crankarmen vastzet.
Waarschijnlijk kunnen de crankarmen van je vriend z'n fiets ook vastgezet worden dmv het door mij genoemde type trapas.
Als dit zo is en de uitstekende draadeinden circa 1cm of misschien nog iets langer zijn, moet je deze dus van de aslengte afhalen en kom je uit op een trapaslengte van circa 180mm.
Dan zou deze trapas misschien kunnen passen in de 177mm versie: https://www.aliexpress.com/item/3269621 ... b201603_52

of deze iets goedkoper nog: https://www.aliexpress.com/item/4000110 ... b201603_52
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
TransAtlasBike
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 20 augustus 2019, 22:02

Bedankt, goed gezien. Ik ga hem vragen e.e.a. na te meten.
Plaats reactie