Pedaal situatie

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

De volgende situatie doet zich voor.
Tijdens een crash met mijn dirtjumper is de as van mijn pedaal verbogen. Ik heb contact gehad met Reverse Components en zij geven aan dat ze een set nieuwe assen kunnen opsturen voor €46 (inclusief verzendkosten). As alternatief kan ik ook een nieuw setje Escape pedalen met 30% crash replacement korting krijgen a €65 (inclusief verzendkosten)

Escape pedalen: https://www.reverse-components.com/en/products/escape
Gaat om dit setje assen: https://www.pure-bike.co.uk/axles-set-for-escape-pedals

Nu heb ik natuurlijk maar 1 as nodig en de kans dat ik die andere ooit nodig heb is vrij klein. Ik vind €46 op een pedaal te repareren vrij veel, maar aan de andere kant is er nog weinig mis met de pedalen en ik vind het ook fijne pedalen.
Voordeel van een nieuw setje pedalen is wel dat ik dan een andere kleur kan kiezen en voorlopig ook geen lagers oid hoef te vervangen.
Ik neig dus naar een nieuw setje, maar dan blijf ik weer zitten met 2 pedalen waarvan 1 kapot en dat is ook weer wat zonde.

Wat zouden jullie doen?
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Het prijsverschil is inderdaad wat klein (de prijs voor de losse assen erg hoog!), dus ik zou ook voor nieuwe gaan.


En zorgen dat je de volgende keer het andere pedaal krom rijdt, dan heb je alsnog een setje :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Lars TB schreef: wo 2 oktober 2019, 10:00 Het prijsverschil is inderdaad wat klein (de prijs voor de losse assen erg hoog!), dus ik zou ook voor nieuwe gaan.


En zorgen dat je de volgende keer het andere pedaal krom rijdt, dan heb je alsnog een setje :winkie:
Met nieuwe kan ik wel van kleur wisselen. Op even dagen met zwart en op oneven dagen met oranje fietsen :lol:
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Klitse schreef: wo 2 oktober 2019, 09:48 De volgende situatie doet zich voor.
Tijdens een crash met mijn dirtjumper is de as van mijn pedaal verbogen. Ik heb contact gehad met Reverse Components en zij geven aan dat ze een set nieuwe assen kunnen opsturen voor €46 (inclusief verzendkosten). As alternatief kan ik ook een nieuw setje Escape pedalen met 30% crash replacement korting krijgen a €65 (inclusief verzendkosten)

Escape pedalen: https://www.reverse-components.com/en/products/escape
Gaat om dit setje assen: https://www.pure-bike.co.uk/axles-set-for-escape-pedals

Nu heb ik natuurlijk maar 1 as nodig en de kans dat ik die andere ooit nodig heb is vrij klein. Ik vind €46 op een pedaal te repareren vrij veel, maar aan de andere kant is er nog weinig mis met de pedalen en ik vind het ook fijne pedalen.
Voordeel van een nieuw setje pedalen is wel dat ik dan een andere kleur kan kiezen en voorlopig ook geen lagers oid hoef te vervangen.
Ik neig dus naar een nieuw setje, maar dan blijf ik weer zitten met 2 pedalen waarvan 1 kapot en dat is ook weer wat zonde.

Wat zouden jullie doen?
Apart dat je crash replacement krijgt op de pedalen maar niet op de assen :roll: Ik zou daar nog even om vragen, wel zo duurzaam om het te fixen lijkt mij.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

yo-eddy schreef: wo 2 oktober 2019, 10:13 Apart dat je crash replacement krijgt op de pedalen maar niet op de assen :roll: Ik zou daar nog even om vragen, wel zo duurzaam om het te fixen lijkt mij.
Stiekem wil ik natuurlijk graag een ander kleurtje. Dus inmiddels heb ik doorgegeven graag een setje Oranje te ontvangen.

Wel kan ik op een later moment, als de pedalen van mijn andere fiets aan vervanging toe zijn, altijd nog besluiten een set assen aan te schaffen en die pedalen voor die fiets te gaan gebruiken. Weggooien doe ik ze zeker niet.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Klitse schreef: wo 2 oktober 2019, 10:18
yo-eddy schreef: wo 2 oktober 2019, 10:13 Apart dat je crash replacement krijgt op de pedalen maar niet op de assen :roll: Ik zou daar nog even om vragen, wel zo duurzaam om het te fixen lijkt mij.
Stiekem wil ik natuurlijk graag een ander kleurtje. Dus inmiddels heb ik doorgegeven graag een setje Oranje te ontvangen.

Wel kan ik op een later moment, als de pedalen van mijn andere fiets aan vervanging toe zijn, altijd nog besluiten een set assen aan te schaffen en die pedalen voor die fiets te gaan gebruiken. Weggooien doe ik ze zeker niet.
uiteindelik zijn we allemaal hetzelfde :wink: :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je hebt dus je eigen vraag beantwoord :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 2 oktober 2019, 14:38 Je hebt dus je eigen vraag beantwoord :-q
Uiteindelijk wel. Al helpt een zetje soms een beetje. Daarnaast deed de vrouw niet moeilijk over de uitgave dus dan moet je snel op de bestelknop drukken toch? :bier:
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Klitse schreef: wo 2 oktober 2019, 10:02
Met nieuwe kan ik wel van kleur wisselen. Op even dagen met zwart en op oneven dagen met oranje fietsen :lol:
Of links en rechts verschillende kleur.
Plaats reactie