Helm met afneembaar kinstuk.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik ben op zoek naar een helm met afneembaar kinstuk.
Eigenlijk geen idee of het überhaupt wat is, dus ook geen idee van eisen.

Enigste eis is dat het zonder kinstuk gewoon een nette trailhelm is.

Nu de Urge Gringo besteld maar die valt wat tegen, vooral doordat de bandjes onder je kin gewoon zeer fragiel zijn.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

En wat is de vraag?

Ik heb even Bell Super 2R en Giro Switchblade. Qua bandjes en sluiting (fullface niveau) wint de Giro voor mij. Of dat nog een nette trailhelm is zonder ???
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

tiewrap schreef: vr 4 oktober 2019, 06:14 Ik ben op zoek naar een helm met afneembaar kinstuk.
Eigenlijk geen idee of het überhaupt wat is, dus ook geen idee van eisen.

Enigste eis is dat het zonder kinstuk gewoon een nette trailhelm is.

Nu de Urge Gringo besteld maar die valt wat tegen, vooral doordat de bandjes onder je kin gewoon zeer fragiel zijn.
Er is hier recent al een hoop over gesproken, maar ik heb zelf de Bell Super 3R gehad. Werkte prima, ook heel goed als trailhelm te gebruiken, maar niet officieel downhill certified.
De Super 3R+ schijnt dat nu wel te hebben, en dan is het in mijn ogen de beste die je kunt kiezen.

De tegenhanger van Giro, de Switchblade is wel downhill certified, maar dat is net een FF helm zonder kinstuk. M.a.w. de padding e.d. is veel dichter, veel warmer, terwijl bij de Bell je heel veel ventilatie hebt.

Uiteindelijk heb ik er voor gekozen (voor de 3R+ uit was) om de 3R weg te doen en gebruik te maken van een AM+mips van Giro, en daarnaast een Carbon FF helm te kopen.
Over die laatste ben ik ook heel tevreden, maar die is wel duidelijk warmer dan de 3R, terwijl die laatste echt de top-line is van dat merk en exact dezelfde is als waar Loic Bruni zijn wedstrijden mee rijdt (Fox Rampage Pro Carbon).

De 3R+ is een stuk goedkoper en wellicht voor de meeste doeleinden voldoende.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

tiewrap schreef: vr 4 oktober 2019, 06:14 Nu de Urge Gringo besteld maar die valt wat tegen, vooral doordat de bandjes onder je kin gewoon zeer fragiel zijn.
Ja, die bandjes zijn wat aan de dunne kant en worden zeiknat van het zweten en het is ff pielen om ze goed af te stellen. Verder geen klachten over de Urge, hij zit bij mij zelfs beter dan m`n TLD A1 (die ook qua verluchting niet aan de Urge kan tippen)
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Oké, even wachten met terug sturen dus ?
Goede ventilatie is ook best belangrijk eigenlijk...
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

tiewrap schreef: vr 4 oktober 2019, 10:39 Oké, even wachten met terug sturen dus ?
Goede ventilatie is ook best belangrijk eigenlijk...
Tja, om de ventilatie te testen moet je ermee rijden en dan kan je `m natuurlijk niet meer terug sturen...Maar goed, elk hoofd is anders en als jij `m niet fijn vind, moet je `m retour sturen.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

@Tiewrap, je moet even bedenken of je het kinstuk vaak gaat demonteren. Ik heb een Bell Super 2R, en rijd wel eens zonder kinstuk, in NL. In de bergen rijd ik ook berg op met kinstuk, simpelweg omdat het mij niet in de weg zit.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Dat weet je toch pas na het geprobeerd te hebben ?

Ik ga eerst de Urge wel proberen.
Dank voor de tips iig :-q
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Crasstest
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 20:02
Mijn mountainbike: Canyon; Strive, Nerve, Stiched, Dude, Exceed

Onlangs zelf de nieuwe Mett parachute MCR gekocht (in de limited zwart met oranje en blauw om perfect te matchen met mn gelijkkleurige canyon strive ;) ).

Nog geen kans gehad om uit echt te proberen maar hij zit wel fijn voor zover ik merkte
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Crasstest schreef: za 5 oktober 2019, 15:27 Onlangs zelf de nieuwe Mett parachute MCR gekocht (in de limited zwart met oranje en blauw om perfect te matchen met mn gelijkkleurige canyon strive ;) ).

Nog geen kans gehad om uit echt te proberen maar hij zit wel fijn voor zover ik merkte
Binnenkort Crashtest? :o

:winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Vandaag bij mij toevallig ook zo'n Urge binnengekomen.
Hoewel toevallig, ik had 'm eergisteren wel zelf besteld :D

Ik zat al langer met het idee in m'n hoofd een helm met afneembaar kinstuk te kopen en toen ik pasgeleden die van TenZNL in het echt zag vond ik het wel een erg mooie helm... en hij leek me ook heel aardig te passen...

Maar aan die bandjes valt mij weinig bijzonders op, die zijn toch niet heel anders dan bij de meeste andere helmen? Alleen als je de helm met kinbeugel eraan op zet is het wat friemelen om de bandjes weer goed op hun plek onder je kin te krijgen. Maar wie weet is dat ook alleen maar even wennen.
Erg vaak zal ik de kinbeugel niet gebruiken, veruit de meeste ritten zullen zonder zijn.

Hij zit me iig erg lekker, eerste ritje ermee is ook al achter de rug en dat gaf een prima indruk :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Crasstest
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 20:02
Mijn mountainbike: Canyon; Strive, Nerve, Stiched, Dude, Exceed

ThaSingleTrackMastah schreef: za 5 oktober 2019, 17:14
Crasstest schreef: za 5 oktober 2019, 15:27 Onlangs zelf de nieuwe Mett parachute MCR gekocht (in de limited zwart met oranje en blauw om perfect te matchen met mn gelijkkleurige canyon strive ;) ).

Nog geen kans gehad om uit echt te proberen maar hij zit wel fijn voor zover ik merkte
Binnenkort Crashtest? :o

:winkie:
Zeldzaam kijkje in de folklore van mijn nickname; dat is namelijk wel hoe +-9jarige ik dacht dat je Crashtest spelde toen hij een runescape account wilde ;)
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

kermit schreef: za 5 oktober 2019, 17:39 Vandaag bij mij toevallig ook zo'n Urge binnengekomen.
Hoewel toevallig, ik had 'm eergisteren wel zelf besteld :D
Mental note to self:
Do not use the Urge when riding with Kermit to avoid ANWBcouple-looks...
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Is goed, zet ik de POC op als ik met jou rijd :-D

Maar valt mee hoor, ik heb een andere kleur als jij.
Midden boven versus links onder ;-)

Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

:winkie:

Edit:
ik zie het al, jij hebt een Gringo de la Pampa en die van mij is een de la Sierra (bij jou ontbreekt het gaasstuk)
Plaats reactie