Helm met afneembaar kinstuk.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

kermit schreef: za 5 oktober 2019, 18:48 Is goed, zet ik de POC op als ik met jou rijd :-D

Maar valt mee hoor, ik heb een andere kleur als jij.
Midden boven versus links onder ;-)

Afbeelding
TenZNL schreef: za 5 oktober 2019, 18:55 :winkie:

Edit:
ik zie het al, jij hebt een Gringo de la Pampa en die van mij is een de la Sierra (bij jou ontbreekt het gaasstuk)
En? Hoe bevallen ze pakweg een jaar later? Ik las in wat reviews dat de bouwkwaliteit niet totaal over de top was.
Is zo'n ding geschikt om een bikepark in te gaan? (daar hij niet gecertificeerd is)
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Tis geen DH-helm idd maar voor hetgeen waarvoor ik `m gekocht heb was hij goed genoeg. Ben er laatst nog mee op m`n plaat gegaan in een bikeparkje in Kleve en de chinbar deed meer dan prima z`n werk. Voor het niet zo gnarly spul voldoet hij prima en hij is makkelijk als je op vakantie ofzo geen ruimte hebt voor 2 helmen.

Sinds kort heb ik ook een IXS Trigger FF en die is wel uit 1 stuk (met gecertificeerde chinbar)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

De mijne is nog niet gebruikt, in de zin dat er mee gevallen is ;-)
Wat kan ik er over zeggen... hij zit lekker (bij mij iig), de kwaliteit lijkt mij niet wezenlijk minder of beter dan de meeste andere helmen die ik heb/had (en dat zijn er best veel). Al kan ik geen uitspraken doen over de kinbeugel, als je die dagelijks vijf keer (de)monteert slijt e.e.a. wel wat harder dan bij mij.

Mijn idee, een prima ding als je af en toe met een full-face wilt rijden. Ben je van plan vrij frequent een bikepark in te duiken zou ik eerder kiezen voor een echte full-face erbij, daar zijn ook steeds meer modellen met flinke ventilatie in te krijgen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Heb ook zo'n ding. Dag voor mijn vakantie besteld, zodat ik geen helm hoefde te huren daar. Omdat er geen 2 helmen in de auto pasten ( :oops: ) gekozen voor deze. Als full-face voldeed 'ie voor mij prima. Misschien niet de meest robuuste helm, maar voor mijn manier van gebruik veilig zat, en lekker veel ventilatie (ik heb er zo eentje zonder gaas), zeker in vergelijking met de budget "gewone" full face helmen. Als trail-helm (dus zonder kinstuk) vond ik het maar een lomp ding en zat 'ie lang niet zo lekker als mijn POC tectal.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Haha, ik begin de laatste tijd juist vaker deze Urge op te zetten en de Tectal in de kast te laten... :D
De Tectal is wel wat "lichter" qua draaggevoel, met de Urge heb ik het gevoel meer helm op te hebben (heb het dus over gebruik zonder kinstuk).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

De Urge zonder kinnebak zit lekkerder en is beter geventileerd dan m`n TLD A1 :oops:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Maar zo'n Troy Lee A1 is ook echt een warme helm, ik vond hem erg lekker zitten qua pasvorm maar dat was wel een nadeel.
Een Tectal is veel beter geventileerd, ik moet zeggen dat de Urge het ook prima doet in dat opzicht. Niet opvallend anders dan veel anderen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik heb hem ook omdat ik in het bikepark iets meer bescherming wilde dan mijn A2. Ben zeer zeker geen dedicated downhiller dus voldoet hij voor mij prima. Ik wilde ook een helm die goed ventileert en dat doet de Urge zeker. Mijn TLD A2 ventileert net zo goed.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dice Oldskool schreef: vr 7 augustus 2020, 18:33 Ik heb hem ook omdat ik in het bikepark iets meer bescherming wilde dan mijn A2. Ben zeer zeker geen dedicated downhiller dus voldoet hij voor mij prima. Ik wilde ook een helm die goed ventileert en dat doet de Urge zeker. Mijn TLD A2 ventileert net zo goed.
Ja, de A2 is zeker beter, alleen voor de prijs die ze er op dit moment voor vragen kan je ook een Stage scoren :o
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ja idd, ik sta daar echt van te kijken. Ik heb mijn A2 mips al 2 jaar geleden gekocht bij Wiggle. En die was toen in de opruiming, met nog extra first customer korting door een ander account te maken kwam die op iets van €125.
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Mmmm, misschien toch een keer proberen dus.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Je hebt natuurlijk heel veel helmen met verwijderbaar kinstuk. Voordeel van Urge is dat deze goed betaalbaar is en zeker waar voor je geld biedt. Zelf rij ik nu met de Bell Super DH. Heerlijke helm, maar qua prijs ook een volledig ander segment. Bell heeft overigens op het moment ook wel een aantal redelijk betaalbare modellen.

Daarnaast heb je nog de nodige merken die ze aanbieden.
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Ik heb de Bell Super 3r als standaard helm al enkele jaren. Zet kinstuk op in bikepark of bij uplift rondjes buitenland.

Bezit ook een fullface helm, voelt steviger en zachter aan, maar is ook meteen zo veel warmer, dat ik die niet snel meer draag.
De Bell lucht lekker door. Werkt ook prima met een goggle.

Als ik een nieuwe zou kopen, dan de Air versie, niet de DH versie.
Plaats reactie