Lastig Fork-rake/Off-set, carbon voorvork vraagje

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Vision
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: wo 27 augustus 2014, 09:52

Lars TB schreef: do 10 oktober 2019, 16:36 Met je velgen is nog wel wat winst te halen. 22 mm intern is wat aan de smalle kant. Ga je naar 25 mm velgen (lijkt niet veel extra, maar verschil is werkelijk merkbaar!), dan kun je daadwerkelijk met lagere bandenspanning rijden. Nu is 1.6 bar iets aan de lage kant vind ik. Je band zou nu wat eerder gaan rollen. Bij een velg van 25 mm (of nog beter: 28 mm of zo) gebeurt dat ook minder.
Klopt wat je schrijft, enkel deze velgen zijn net een jaartje jong, dus die ga ik voorlopig nog niet vervangen. Moet zeggen dat conform mijn ervaring ik met deze, Vittoria banden best met een wat lagere druk kan rijden, lager dan bv met mijn, Conti Race King's vreemd genoeg mss want het gaat hier ook nog om de, protection versie en die hebben volgens mij behoorlijk stugge zijwanden. Anyways bredere velgen zowel, intern als extern zijn natuurlijk altijd beter.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

De Vittorio's hebben een stabieler karkas, dus dat heb je goed gemerkt :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Vision
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: wo 27 augustus 2014, 09:52

Lars TB schreef: do 10 oktober 2019, 20:48 De Vittorio's hebben een stabieler karkas, dus dat heb je goed gemerkt :-q
Thanks man ! Dit wist ik nog niet dat, Vittoria's een stabielere karkas, dan die Conti's.
Plaats reactie