Tacx crashpad

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Na in vrij korte tijd 2 achterderailleurs en 1 derailleurpad te hebben "verspeeld" 😏
was ik er wel een beetje klaar mee.
Zo'n beschermbeugel was vroeger best cool maar dat kan tegenwoordig niet meer vind ik...
Maar nu kwam ik dit tegen, niet zo lomp als een beugel maar hopenlijk wel net zo effectief. Iemand ervaring met dit product ?

https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... vxpW2VvRx2
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik betwijfel of dit gaat helpen.
Zo'n beugel hielp ook niet, alleen in de fietsenstalling.

Vertel eens wat er ongeveer is gebeurd, want wellicht is er wel iets anders aan te doen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

1e keer gewoon op straat, vol op m'n plaat waarbij de derailleur de stoeprand ws heeft geraakt...kooi vervormd en pad ingescheurd. 2e keer weggegleden in het bos, en stomp van een boom geraakt. In beide gevallen ketting op zwaarder verzet dus derailleur op bijna uiterste stand naar buiten toe.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Tja, bij een val op straat zou zo'n dopje wellicht de derailleur van de grond hebben gehouden.
In het bos zeker niet.
Zo'n ouderwetse beugel had op straat wellicht ook geholpen. Wellicht.

Niet vallen en in krappe situaties terug schakelen om de derailleur binnenboord te houden zijn in de praktijk denk ik net zo effectief.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Aangezien ik toch wel de nodige km's op straat maak ( op weg naar het bos uiteraard ) en het ook niet de hele wereld kost zojuist zo'n dopje besteld. Met een beetje geluk :winkie: hoef ik geen hier geen "mijn frame is totall los maar dankzij dit dopje is mijn derailleur nog heel" ervaringen te delen..😋
Plaats reactie