Banden keuze stress ;) Vittoria Mezcal of de Peyote

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Vision
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: wo 27 augustus 2014, 09:52

Rij nu zelf inmiddels met een, Barzo (2.35) voor TNT versie en een, Mezcal (2.25) achter ook een TNT versie voor een leuk prijsje over kunnen nemen, ik vind de Barzo echt een topband geeft veel vertrouwen nu met dit weertype, samen maken zij een hele fijne combi.
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

Snelle Buffer schreef: di 22 oktober 2019, 09:33 Op los zand rij ik ook regelmatig , en kom qua druk voorzijde niet hoger dan 1.9 bar , maar "happen" heb ik zo niet ervaren , misschien techniek, misschien geo ,misschien de zitpositie op de bike :~ , wie zal het zeggen . :roll:

:)
In zandstroken is techniek toch wel belangrijker dan het verschil tussen gemiddelde XC banden. Soms zie je bij toertochten of op zomerse tracks wel eens mensen een zandstrook induiken alsof ze in een duikboot zitten :o staand alsof ze een berg beklimmen net zo goed, dan slingeren ze links en rechts op zo'n strook om uiteindelijk af te moeten stappen.

Als het over strandracen gaat is het een andere verhaal natuurlijk qua bandenkeuze.

Ik ken je niet maar je (goede) techniek zal toch wel bepalend zijn voor het feit dat jij het happen niet zo ervaart.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Gewoon op die Mezcals blijven rijden en zorgen dat je niet valt.
Waar woke is, is vuur
Plaats reactie