King of I9 naaf

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

ThaSingleTrackMastah schreef: do 14 november 2019, 20:29 Ik bouw mijn eigen wielen en geef mezelf levenslange garantie :-q
In 25 jaar nog maar weinig garantieclaims gehad :-D
Ook geen crash replacements? :winkie:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ik zou voor Onyx Vester naven gaan als je echt iets moois en speciaals wilt ;)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4285
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Voor dit geld kan je alles kopen en kun je het ook wel lijden als er iets kapot gaat.
Koop iets moois.

Ik zou lekker eens wat wielbouwers afgaan en kijken wat voor jouw gebruik geschikt is en wat je mooi vind.
Vind persoonlijk die sycros silverton carbon ook heel mooi, maar iets minder geschikt voor jouw bike 8)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ik zou ook zeker een wielbouwer iets laten maken, zag bij Wheel-tec laatst een nieuw carbon velgprofiel dat bij imnpact werkt als een bladveer, iets zwaarder dan hun lichtgewicht velgen maar wel extreem goed bestand tegen impact.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
diaseti
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: di 10 juli 2018, 07:41
Mijn mountainbike: Santa Cruz BLUR

asphaltdude schreef: do 14 november 2019, 15:54 +1.
En als je legio interessante opties uitsluit enkel omdat je per se levenslange garantie wilt tuin je wel een beetje in de loss aversion fallacy.
Ik sluit helemaal niks uit, ik zeg alleen dat de levenslange garantie op de onderdelen mij aanspreekt. Ik vind dat wanneer je als fabricant z'n garantie op je product geeft, je ook echt achter je product staat. ( niet dat andere bedrijven dat niet doen) maar het is ook een stukje vertrouwen wat je krijgt.

Ik begreep overigens dat industry nine ook niet bepaald slecht is in de afters sales.

Wat ik me eigenlijk afvraag is, zijn de king naven z'n betere upgrade dat het die 400,- waard is.
diaseti
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: di 10 juli 2018, 07:41
Mijn mountainbike: Santa Cruz BLUR

Cube-Elite schreef: vr 15 november 2019, 13:41 Voor dit geld kan je alles kopen en kun je het ook wel lijden als er iets kapot gaat.
Koop iets moois.

Ik zou lekker eens wat wielbouwers afgaan en kijken wat voor jouw gebruik geschikt is en wat je mooi vind.
Vind persoonlijk die sycros silverton carbon ook heel mooi, maar iets minder geschikt voor jouw bike 8)
Wat is er voor dat geld niet goed aan de reserve wielen van Santa Cruz?

Ik heb inmiddels weer een offerte binnen van een " goede wielbouwer" dit keer met 1 jaar crash replacement 40% prijs reductie en 5 jaar op spaken.

Ik vind dat voor 1450 euro echt een ruk garantie. Als een fabricant mij zonder blikken blozen of zeuren een nieuwe set velgen doet wanneer deze aan gort zijn, dan spreekt mij dat meer aan als z'n regeling.

De reserve wielen zijn dan weliswaar aan de dure kant, maar dat wat je er voor terug krijgt is het in mijn ogen meer dan waard.
diaseti
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: di 10 juli 2018, 07:41
Mijn mountainbike: Santa Cruz BLUR

Lars TB schreef: do 14 november 2019, 15:00 De vraag is wat je aan levenslange garantie hebt.

Nu nog rijdt een groot deel van de fietsen rond met een 142 mm steekas, maar vrijwel alle nieuwe fietsen hebben Boost (148x12). Dat zie ik iets minder snel verdwijnen. Maar ik schat de kans erg groot dat er over 5 jaar echt wel weer een andere standaard de boventoon voert... .

En dan is ook de vraag of de cassettes over 5 jaar nog gaan passen. Of we zelfs nog met cassettes rijden... ?


Kortom, ik zou van levenslange geen punt maken. Voordeel van CK is dan wel dat je ook 20 jaar oud spul nog kunt servicen. Dat moet bij I9 nog bewezen worden.
Wat levenslang garantie betreft, zie de post hier onder mij 😊

Wat boost betreft, daar heb je een punt, maar ook nu rijd er nog een grote gros mensen op 26" wielen.

I9 doet het op dit moment aardig goed, ik was op de torch niet zo bezot maar de hydra is in dat opzicht wel een hele upgrade, heb jij ervaring met i9 naven?

Het prijs verschil is dik 400 euro, wat ik me afvraag is dat het waard want mocht de achternaaf het begeven, koop je voor dat geld sowieso een nieuwe i9 naaf.

#struggles 😜
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Het is eenvoudig, je betaalt gewoon voor je garantie, buiten het feit dat "levenslang" de verwachte levensduur van een velg betreft en niet jouw leven lang ;)
Anyway, sommige mensen willen zich graag tegen alles verzekeren dat is een persoonlijke keuze.

Ja, ik ken mensen die I9 hebben kapot gereden, maar ook die KING hebben gesloopt (mijzelf incluis). Mooi hip spul maar heus niet beter dan een goede DT naaf, wel veel mooier en exclusiever. HOPE zit daar weer beetje tussen.

Mij nadvies voor jouw budget heb ik hierboven gegeven, ik ben een 100+ rijder die niet kinderachtig rijdt. Dat zou ik kopen, maar garanties krijg je niet van mij (buiten de garantie dat ik er goed over nagedacht heb en al een tijdje meedraai in het MTB wereldje).
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

nielsvo schreef: vr 15 november 2019, 00:16
ThaSingleTrackMastah schreef: do 14 november 2019, 20:29 Ik bouw mijn eigen wielen en geef mezelf levenslange garantie :-q
In 25 jaar nog maar weinig garantieclaims gehad :-D
Ook geen crash replacements? :winkie:
Ja, een Ryde velg plat gereden, 3 shimano vrijlopen laten ontploffen en een slx naaf dubbel gevouwen.
En niet te vergeten tientallen Sapim spaken. Het uitstapje naar Sapim was van korte duur. Vrij snel weer terug naar DT.

Voor onze TS zou ik zeggen, koop iets moois en exclusiefs.
Geld speelt blijkbaar geen rol, dus da's makkelijk shoppen.
En natuurlijk een mooie SYS.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Oh wacht, ook nog wat Novatec naven en uitgescheurde Mavic velgen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

diaseti schreef: vr 15 november 2019, 17:04 ...
Ik vind dat voor 1450 euro echt een ruk garantie. Als een fabricant mij zonder blikken blozen of zeuren een nieuwe set velgen doet wanneer deze aan gort zijn, dan spreekt mij dat meer aan als z'n regeling.
...
Kun je voorstellen wat een fabrikant er aan verdient! :wink:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
diaseti
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: di 10 juli 2018, 07:41
Mijn mountainbike: Santa Cruz BLUR

Lars TB schreef: vr 15 november 2019, 19:22
diaseti schreef: vr 15 november 2019, 17:04 ...
Ik vind dat voor 1450 euro echt een ruk garantie. Als een fabricant mij zonder blikken blozen of zeuren een nieuwe set velgen doet wanneer deze aan gort zijn, dan spreekt mij dat meer aan als z'n regeling.
...
Kun je voorstellen wat een fabrikant er aan verdient! :wink:
Kwaliteit mag best wat kosten.

We gaan een beetje off topic atm 😜
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

diaseti schreef: vr 15 november 2019, 17:09 Het prijs verschil is dik 400 euro, wat ik me afvraag is dat het waard want mocht de achternaaf het begeven, koop je voor dat geld sowieso een nieuwe i9 naaf.
De vraag is dus, koop je een €400,- betere naaf of koop je €400,- betere "garantie" :winkie:

Verder is vraag of je bij een I9 wel de meerwaarde vindt t.o.v. bv Hope ..... uiteindelijk koop je een hele dure en mooie wielset omdat je dat leuk vind, niet omdat je het "nodig" hebt. Wil je risicoloos dan heb je voor €500,- een setje HOPE met alu DT velgen, daar ga je minstens net zo lang mee doen.

On Topic, al zet je mij tegen de muur met de keuze King of I9 is mijn keuze altijd King (maar gelukkig heb ik zelf meer keuzes)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik heb self SC wielen met i9 naven.
Het is mijn 1ste wielset die na een jaar intensief gebruik nog heel is.
Ze zijn alleen 1x nagezien na een gebroken spaak. (Onder garantie)
De naven doen wat ze moeten doen, alleen lopen de lagers niet supersoepel meer.
Ik had zelf liever Hope gehad, maar deze zijn mijn insziens ook gewoon goed, grijpen lekker snel aan, en klinken nog anders ook.


Wielen van wheeltec zijn de slechtste die ik ooit heb gehad.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

tiewrap schreef: za 16 november 2019, 09:42 Ik heb self SC wielen met i9 naven.
Het is mijn 1ste wielset die na een jaar intensief gebruik nog heel is.
Ze zijn alleen 1x nagezien na een gebroken spaak. (Onder garantie)
De naven doen wat ze moeten doen, alleen lopen de lagers niet supersoepel meer.
Ik had zelf liever Hope gehad, maar deze zijn mijn insziens ook gewoon goed, grijpen lekker snel aan, en klinken nog anders ook.
Dus je beste set tot nu heeft een gebroken spaak en gare lagers na een jaar ..... veel kilometers, ruige rijstijl?
tiewrap schreef: za 16 november 2019, 09:42 Wielen van wheeltec zijn de slechtste die ik ooit heb gehad.
Wat was er mis?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie