Manitou markhor vs 30gold

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

mtfuji schreef: za 1 februari 2020, 13:41
Cane Creek heeft in de 40-serie gewoon een ZS56/30 zitten, die zou ik pakken. Minder kans op kraken.
Da's toch hetzelfde als met reducer, of gebruiken ze een cup met een wanddikte van 6mm?
Reducer is een extra ring, werkt normaal gesproken prima, maar kan de kans op kraken verhogen. De crown race van Cane Creek heeft eenvoudig een kleiner gat (30 mm ipv 40 mm) en bestaat uit 1 deel, zit dus rechtstreeks op de vorkbuis vast en daardoor is de kans iets kleiner dat de boel gaat kraken.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

ok duidelijk, dan zit het lager van je fiets vrij diep en de reverse konusring is vrij laag waardoor de cup in het frame waarschijnlijk de voorvork raakt. Als je de Nukeproof set koopt ben je helemaal klaar, daar zit alles bij. Met een beetje mazzel is de Nukeproof reducer konusring al voldoende, want deze is hoger dan de Reverse konusring.
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

bijkerk0318 schreef: za 1 februari 2020, 13:40
Lars TB schreef: za 1 februari 2020, 13:35

Ja, maar dat idee met de reducer ben ik niet helemaal weg van.

Cane Creek heeft in de 40-serie gewoon een ZS56/30 zitten, die zou ik pakken. Minder kans op kraken.
Heb je toevallig een link van die? Als ik die koop heb ik een complete passende set? Dan is het installeren en gaan mrt die banaan?
https://www.canecreek.com/product/forty/

Dan even 'bottom' selecteren (je kunt dus een losse onderste cup (compleet!) kopen) en dan bij 'select' naar onderen scrollen tot je 'ZS56/30' tegenkomt.

Je dealer kan Cane Creek bij Cosmic bestellen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

mtfuji schreef: za 1 februari 2020, 13:51 ok duidelijk, dan zit het lager van je fiets vrij diep en de reverse konusring is vrij laag waardoor de cup in het frame waarschijnlijk de voorvork raakt. Als je de Nukeproof set koopt ben je helemaal klaar, daar zit alles bij. Met een beetje mazzel is de Nukeproof reducer konusring al voldoende, want deze is hoger dan de Reverse konusring.
Dat zou kunnen gebeuren. Ik heb echter genoeg fietsen hier staan waar de kroon ondanks een geïntegreerd onderste balhoofd de onderbuis niet raakt.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Lars TB schreef: za 1 februari 2020, 13:51
bijkerk0318 schreef: za 1 februari 2020, 13:40

Heb je toevallig een link van die? Als ik die koop heb ik een complete passende set? Dan is het installeren en gaan mrt die banaan?
https://www.canecreek.com/product/forty/

Dan even 'bottom' selecteren (je kunt dus een losse onderste cup (compleet!) kopen) en dan bij 'select' naar onderen scrollen tot je 'ZS56/30' tegenkomt.

Je dealer kan Cane Creek bij Cosmic bestellen.
En hier zit al een reducer bij? Om de straight in tappered te krijgen?
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

bijkerk0318 schreef: za 1 februari 2020, 16:02
Lars TB schreef: za 1 februari 2020, 13:51

https://www.canecreek.com/product/forty/

Dan even 'bottom' selecteren (je kunt dus een losse onderste cup (compleet!) kopen) en dan bij 'select' naar onderen scrollen tot je 'ZS56/30' tegenkomt.

Je dealer kan Cane Creek bij Cosmic bestellen.
En hier zit al een reducer bij? Om de straight in tappered te krijgen?
De crownrace is al gereduceerd en past direct op je vork. Zet je er later een andere, tapered vork in, dan hoef je alleen een andere crwonrace van Cane Creek te monteren en past alles ook.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

idem voor de Nukeproof headset, Cane Creek is alleen bijna 3 maal zo duur. Enfin, als de kwaliteit dat dan ook maar is... 8)
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Bedankt 👍
Plaats reactie