Thermo ondershirt, Brynje?

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Plaats reactie
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Nu het weer wat kouder is buiten begint de kledingkeuze weer op te spelen.
Op de racefiets is het wel redelijk uit te kiezen voor mij, echter op de mtb blijf ik met verkeerde keuzes rondhangen.
Doordat de activiteit intensiever is zweet ik meer en ben ik al snel te warm gekleed.

Ik heb een aantal jaar een Craft thermo shirt (lange mouwen) maar dat ding wordt al snel nat wanneer de inspanning omhoog gaat.
Hier erger ik mij iedere keer weer aan, dus toch maar op zoek naar een ander merk.

Ik kwam hier op het forum Brynje tegen, dit wil ik wel een kans geven, alleen is de verkrijgbaarheid nogal ruk in Nederland.
Iemand die een betrouwbare shop in NL weet waar ik het "super thermo shirt" kan bestellen?
En hoe is de maatvoering?
Ik heb normaal maat S maar ik zie dat er ook een XS is.
Ik heb liever wat strakker dan te los.

Bij Futurumshop zie ik ook shirts van Odlo, wat is jullie ervaring daarmee?
Qua reviews doen ze het wel aardig en zijn niet zo duur.
Linkje:
https://www.futurumshop.nl/odlo-active- ... eren.phtml

Alvast bedankt voor de tips :-q
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Odlo is Noors en vooral bekend van thermowear en baselayers voor hiking en andere outdoor activiteiten. Is goed spul, al weet ik niet hoe goed hun fiets-ondershirts zijn.
Zelf heb ik heb nog steeds een setje (broek en shirt) zware kwaliteit merino, ooit (2013) gekocht voor een Arctische vakantie en -30 was best daarmee best uit te houden. De broek gebruik ik nog wel eens bij buitenwerk en het shirt een paar keer gebruikt met fietsen bij matige tot strenge vorst (boven de -5gr is dat ding zelfs met een dunne windbreaker te warm)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Brynje is briljant! Een van mijn favoriete kledingstukken. Ook gewoon op de site van Brynje zelf te bestellen. Valt nauw aangesloten, dus je hoeft zeker geen maat kleiner te bestellen.

https://www.brynje-shop.com/en/sportswe ... 0300-p6950
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Yep wat Aurelius zegt; super goed spul en goedkoopste om rechtstreeks op hun eigen site te bestellen.
De sokken zijn ook erg fijn!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Hier ook een Brynje-fan ;-)
Niet te vergelijken met de lange Craft die ik ook heb, daar voel ik me altijd nat in na wat inspanning waar de Brynje bijna droog van je lijf komt na de rit. Ook de Odlo (kort) die ik heb is minder fijn. Net als de Ultima, X-Bionic, Decathlon...
In de winter draag ik alleen Brynje als onderlaag.

Denk dat je er geen miskoop aan kunt doen, en de maatvoering is inderdaad "normaal".
Correctie, valt vrij ruim :oops:
Waar ik (1.70m) normaal een M heb (en van Italiaanse merken vaak zelfs L) past een Brynje in S precies goed (= goed aansluitend).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

aurelius schreef: vr 6 december 2019, 00:00 Brynje is briljant! Een van mijn favoriete kledingstukken. Ook gewoon op de site van Brynje zelf te bestellen. Valt nauw aangesloten, dus je hoeft zeker geen maat kleiner te bestellen.

https://www.brynje-shop.com/en/sportswe ... 0300-p6950
ook daar in de shop besteld, maar bij mij was de maatvoering juist de andere kant op..
ik heb een XL long sleeve besteld, geschikt voor 1.82-1.87, wat goed zou moeten zijn voor mijn 1.87 en 76 KG toch? Maar het shirt is echt serieus (te) lang (onderkant komt tot over mijn kont en mouwen zijn ook te lang) en zit niet strak. Ik heb ze nog een mailtje gestuurd, maar nooit reactie op gehad.. dat vind ik dan wel weer jammer.

Ik lees overigens andere comments dat ze wel een tight fit hebben... misschien heb ik een verkeerd gelabelde maat gekregen, want mijn shirt zou ook passen voor iemand van 1.95 en 100 KG.

De werking overigens super, dus daarvoor hoef je het niet te laten.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Prulleman schreef: vr 6 december 2019, 11:45
aurelius schreef: vr 6 december 2019, 00:00 Brynje is briljant! Een van mijn favoriete kledingstukken. Ook gewoon op de site van Brynje zelf te bestellen. Valt nauw aangesloten, dus je hoeft zeker geen maat kleiner te bestellen.

https://www.brynje-shop.com/en/sportswe ... 0300-p6950
ook daar in de shop besteld, maar bij mij was de maatvoering juist de andere kant op..
ik heb een XL long sleeve besteld, geschikt voor 1.82-1.87, wat goed zou moeten zijn voor mijn 1.87 en 76 KG toch? Maar het shirt is echt serieus (te) lang (onderkant komt tot over mijn kont en mouwen zijn ook te lang) en zit niet strak. Ik heb ze nog een mailtje gestuurd, maar nooit reactie op gehad.. dat vind ik dan wel weer jammer.

Ik lees overigens andere comments dat ze wel een tight fit hebben... misschien heb ik een verkeerd gelabelde maat gekregen, want mijn shirt zou ook passen voor iemand van 1.95 en 100 KG.

De werking overigens super, dus daarvoor hoef je het niet te laten.
Ik ben 1.98 en 100kg ..... dus als je 'm niet gebruikt wil ik 'm wel overnemen ;)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Prulleman schreef: vr 6 december 2019, 11:45
ook daar in de shop besteld, maar bij mij was de maatvoering juist de andere kant op..
ik heb een XL long sleeve besteld, geschikt voor 1.82-1.87, wat goed zou moeten zijn voor mijn 1.87 en 76 KG toch? Maar het shirt is echt serieus (te) lang (onderkant komt tot over mijn kont en mouwen zijn ook te lang) en zit niet strak. Ik heb ze nog een mailtje gestuurd, maar nooit reactie op gehad.. dat vind ik dan wel weer jammer.

Ik lees overigens andere comments dat ze wel een tight fit hebben... misschien heb ik een verkeerd gelabelde maat gekregen, want mijn shirt zou ook passen voor iemand van 1.95 en 100 KG.

De werking overigens super, dus daarvoor hoef je het niet te laten.
Volgens de size tabel is de buikomtrek van een XL 99-108cm. Dat ben jij zeker niet, dat ben ik eerder met mijn 1.83 en 88kg.
Ik wil hem ook wel overnemen, ook al heb ik net Endura Transmission II longsleeve gekocht.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Hier ook een zeer tevreden Brynje gebruiker.

Wat wel grappig is dat in een vorig topic juist steeds gemeld werd dat de shirts groot uitvallen.
Dat is ook mijn ervaring.

Met 1,87m en 90+ kilo zou ik een XL moeten net als Prulleman.
Die is echt te groot en te lang.

Ik heb dus een als nieuwe XL longsleeve superthermo over.
De korte mouw is nog wel te doen, ook te lang maargoed.

Voor mij de volgende keer een L.

De kwaliteit is prima.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Elvander schreef: vr 6 december 2019, 13:44 Hier ook een zeer tevreden Brynje gebruiker.

Wat wel grappig is dat in een vorig topic juist steeds gemeld werd dat de shirts groot uitvallen.
Dat is ook mijn ervaring.

Met 1,87m en 90+ kilo zou ik een XL moeten net als Prulleman.
Die is echt te groot en te lang.

Ik heb dus een als nieuwe XL longsleeve superthermo over.
De korte mouw is nog wel te doen, ook te lang maargoed.

Voor mij de volgende keer een L.

De kwaliteit is prima.
Ook hier geld, ik wil de XL shirts wel overnemen zodat je zelf een L kunt kopen (moet wel zwarte uitvoering zijn ;) )
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

"Yo-Eddy, uw opkoper voor alle oude Brynje meuk!"

:-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Verkoopuwbryneshirts.nl

Goede prijzen en incl vrijwaring :winkie:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

TenZNL schreef: vr 6 december 2019, 15:35 Verkoopuwbryneshirts.nl

Goede prijzen en incl vrijwaring :winkie:
wijkopenbrynjeshirts.nl dacht het wel
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lars TB schreef: vr 6 december 2019, 14:55 "Yo-Eddy, uw opkoper voor alle oude Brynje meuk!"

:-q
Wil het wel eens proberen, heb het net in mijn mandje gelegd bij Byrne Shop maar het zo zonde zijn als het bij iemand ligt te verstoffen :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Thanks allemaal. Ga de gok nemen en op de site zelf een shirt bestellen.

Zal met mijn 1.68m een maat S nemen, hoop niet dat ie te groot is.
Plaats reactie