Thermo ondershirt, Brynje?

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Plaats reactie
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Rayb81 schreef: za 7 december 2019, 01:12 Dus niet afgaan op de maattabel?
Met mijn 1.68m zou ik een XS of S kunnen nemen.
Maar als ik mijn waist meet kom ik op een S uit.
Maar flubberige kleding vind ik ook ruk.
Ben even groot, en weeg 67-68kg. Als je als een klimgeitje gebouwd bent XS zou ik zeggen, bij een iets sportievere/normale bouw, S. Mij zit de S als gegoten, sportieve tight fit.
(En anders ruil je ‘m om, of bestel je 2 maten en retourneer je de minst passende).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Dankje voor deze reactie, ik heb de maat S besteld, ben namelijk niet super tenger, lust namelijk ook een goed potje bier :D

2 maten kan idd, doe ik normaal ook bij Nederlandse shops, maar niet internationaal, te veel moeite :P
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Heb zelf een kort Brynje shirt, de canalpride variant (tot vermaak van de familie). Onder de -5 tot 5 graden Craft longsleeve erover en 7Mesh (Gore) windjack. 2,5 uur UHR, geen greintje kou. Alleen terug bij de auto, dan is het even klapperen.
R1Phrankey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 7 november 2007, 20:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Rayb81 schreef: vr 6 december 2019, 23:02 Op hardlopenwinkel heet het shirt:
Brynje Shirt 1/1 Sleeves

Is dit een super thermo shirt?
Zo ja dan bestel ik hem hier wel even.
klopt. Heet daar Brynje A-shirt, T-shirt en shirt 1/1 sleeves
Mijn andere fietsje: ........ een S-Works Tarmac SL7, en een SL8 :-D
Gebruikersavatar
borre mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 19:52

Jamis Diablo schreef: vr 6 december 2019, 00:05 Yep wat Aurelius zegt; super goed spul en goedkoopste om rechtstreeks op hun eigen site te bestellen.
De sokken zijn ook erg fijn!
welke sokken van hun gebruik je, ze hebben nogal wat verschillende
https://www.brynje-shop.com/en/sportswe ... +Typ=Socks

en iedereen die hier tevreden is over de shirts/longsleves, hebben jullie het allemaal over de Super Thermo Shirts?
https://www.brynje-shop.com/brynje-supe ... hirt-p9610

welke maat zouden jullie aanraden voor 188cm 85kg?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

R1Phrankey schreef: zo 8 december 2019, 20:18
Rayb81 schreef: vr 6 december 2019, 23:02 Op hardlopenwinkel heet het shirt:
Brynje Shirt 1/1 Sleeves

Is dit een super thermo shirt?
Zo ja dan bestel ik hem hier wel even.
klopt. Heet daar Brynje A-shirt, T-shirt en shirt 1/1 sleeves
Ff vergeleken, prijs op moment van schrijven:
Hardloopshop: 44,95 incl bezorgkosten
Brynje website: 34,99 zonder bezorgkosten a 7,50 (vanaf 70,- wel gratis bezorgkosten)
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

borre mtb schreef: wo 11 december 2019, 09:24 welke maat zouden jullie aanraden voor 188cm 85kg?
Ik ben 1.86 m / 85 kg en heb een Brynje super thermo shirt in de maat XL dat perfect aansluit.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Heb vandaag mijn shirt binnengekregen uit Oostenrijk. (Brynje shop)
Maat S, zit als gegoten, had zeker niet kleiner gemoeten.

Vraag me wel af hoe de werking is met al die gaatjes, gaas structuur.
Of dit nu zo warm is, volgens de verpakking gebruiken ze het zelfs op Antarctica en hebben ze de Mount Everest ermee beklommen.
Binnenkort maar eens testen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Rayb81 schreef: wo 11 december 2019, 18:48 Heb vandaag mijn shirt binnengekregen uit Oostenrijk. (Brynje shop)
Maat S, zit als gegoten, had zeker niet kleiner gemoeten.

Vraag me wel af hoe de werking is met al die gaatjes, gaas structuur.
Of dit nu zo warm is, volgens de verpakking gebruiken ze het zelfs op Antarctica en hebben ze de Mount Everest ermee beklommen.
Binnenkort maar eens testen.
haha, hier ook vandaag binnen (uit O'rijk idd) maat XL en prima voor mijn 1.98 bij 103 kg, mooie lange mouwen en rugpand :-q :-q :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Marz45
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 545
Lid geworden op: za 6 oktober 2012, 19:21
Mijn mountainbike: YT Izzo Blaze
Contacteer:

Grappig, die van mij kwam ook vandaag binnen :-)
Enrico schreef: wo 11 december 2019, 12:16
borre mtb schreef: wo 11 december 2019, 09:24 welke maat zouden jullie aanraden voor 188cm 85kg?
Ik ben 1.86 m / 85 kg en heb een Brynje super thermo shirt in de maat XL dat perfect aansluit.
Ik ben ook 1.86m maar 79kg en heb maat L en zit ook prima, niet te lang in ieder geval.

Ben ook benieuwd hoe die bevalt
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Enrico schreef: wo 11 december 2019, 12:16
borre mtb schreef: wo 11 december 2019, 09:24 welke maat zouden jullie aanraden voor 188cm 85kg?
Ik ben 1.86 m / 85 kg en heb een Brynje super thermo shirt in de maat XL dat perfect aansluit.
Even een update.
Vandaag heb ik mijn XL uit Oostenrijk ontvangen. Bij mijn 1.88m. past deze veel beter dan de XXL die ik eerder via de Brynje shop uit de maattabel had besteld. Zit als gegoten. Ik heb trouwens een A-shirt besteld. De shirts zijn wel langer dan de modellen van Craft.
Nu alleen nog even afwachten wanneer ik hem kan proberen.
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Wel toevallig dat iedereen vandaag z'n shirt ontvangt :-q
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Ik heb sinds 8 weken de super thermo shirt met lange mauwen. Met 184 cm en 74 kg heb ik voor maat L gekozen en dat past perfect. Beste koop ooit. Vroeger altijd last van koude onderdruk. Sinds ik de shirt draag, nog nooit koud gekregen. Zou graag ook de sokken willen kopen, maar de super thermo sokken zijn blijkbaar alleen in maat 43-45 verkrijgbaar, maar ik het 46+ nodig. Weet iemand of ze slijtagevast zijn? Had laatst van Pearl Izumi merinosokken gekocht voor veel geld en naar 3 keer dragen zatten al twee gaten in, en groot ook.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Met de sokken geen ervaring, de ondershirts gaan gewoon enorm lang mee. Mijn oudste is al minstens 15 jaar oud en ziet er wat groezelig uit (was wit) maar is functioneel nog net zo goed als nieuw.

@Rayb81, de warmte komt juist door de gaatjes in die zin dat daar een laagje stilstaande lucht kan zijn. Uiteraard moet je wel een winddichte buitenlaag dragen bij koud weer. Ondershirts met winddichte voorkant heb ik nooit wat gevonden, erg onlogisch om dat in de onderste laag die je draagt te doen.
Die isolerende luchtlaag in combinatie met de stof die extreem snel vocht af voert maakt het zulke prettige shirts.

Voor echt zomerse omstandigheden zijn er goede alternatieven (dan draag ik hele dunne onderhemdjes van Ultima en Odlo), maar voor alles lager dan ongeveer 20 graden heb ik nog geen fijnere onderlaag gevonden.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

kermit schreef: do 12 december 2019, 11:30 Met de sokken geen ervaring, de ondershirts gaan gewoon enorm lang mee. Mijn oudste is al minstens 15 jaar oud en ziet er wat groezelig uit (was wit) maar is functioneel nog net zo goed als nieuw.

@Rayb81, de warmte komt juist door de gaatjes in die zin dat daar een laagje stilstaande lucht kan zijn. Uiteraard moet je wel een winddichte buitenlaag dragen bij koud weer. Ondershirts met winddichte voorkant heb ik nooit wat gevonden, erg onlogisch om dat in de onderste laag die je draagt te doen.
Die isolerende luchtlaag in combinatie met de stof die extreem snel vocht af voert maakt het zulke prettige shirts.

Voor echt zomerse omstandigheden zijn er goede alternatieven (dan draag ik hele dunne onderhemdjes van Ultima en Odlo), maar voor alles lager dan ongeveer 20 graden heb ik nog geen fijnere onderlaag gevonden.
ja, ondershirts met een winddichte voorkant is inderdaad niet handig, ooit eens 1 bij de decathlon gekocht, en de eerste 10 minuten is het lekker, maar daarna krijg je echt een natte plak tegen je borst. De gaatjes van brynje voorkomt dat en is zoals Kermit aangeeft toch nog warm door de isolerende werking
Plaats reactie