Tubeless ready maken - opgelost door dealer

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

En wat is er mis met de telefoon ?, ff belrondje doen en je weet de prijzen ...
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Snelle Buffer schreef: vr 27 december 2019, 15:44 En wat is er mis met de telefoon ?, ff belrondje doen en je weet de prijzen ...
Wat is er mis met een mailtje beantwoorden? Ik vind het een makkelijker medium. Niks mis mee toch? Waarom zou bellen de oplossing moeten zijn? Het is 2019. Bijna 2020. Beetje online contact is wel van deze tijd... Kunnen ze hem ook beantwoorden wanneer het ze uitkomt.
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

Alhoewel ik het in principe wel eens ben met jou, denk ik toch dat email in dit soort situaties niet goed werkt.
Ondernemers hebben het over het algemeen druk genoeg met hun primaire werkzaamheden, in dit geval fietsen verkopen en repareren. Die zitten ook niet vaak achter de computer denk ik.

Als ze dan aan het einde vd dag er wel achter zitten, denk ik niet dat ze dan al hun email uitgebreid gaan beantwoorden. Die willen denk ik liever persoonlijk contact of eventueel telefonisch, zeker met het oog op de concurrentie van webshop. De kracht van de LBS is juist betere persoonlijke service (hoop ik).
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Canard schreef: vr 27 december 2019, 16:48 Alhoewel ik het in principe wel eens ben met jou, denk ik toch dat email in dit soort situaties niet goed werkt.
Ondernemers hebben het over het algemeen druk genoeg met hun primaire werkzaamheden, in dit geval fietsen verkopen en repareren. Die zitten ook niet vaak achter de computer denk ik.

Als ze dan aan het einde vd dag er wel achter zitten, denk ik niet dat ze dan al hun email uitgebreid gaan beantwoorden. Die willen denk ik liever persoonlijk contact of eventueel telefonisch, zeker met het oog op de concurrentie van webshop. De kracht van de LBS is juist betere persoonlijke service (hoop ik).
Heb je (helaas) gelijk in denk ik inderdaad. Hopelijk een kwestie van tijd. Ik vind het zoveel makkelijker namelijk. Kan op het werk ook wat makkelijker een mailtje sturen of even op het forum. Ga ik hier zitten bellen wordt ik toch een beetje vreemd aangekeken.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

ofv schreef: vr 27 december 2019, 16:26
Snelle Buffer schreef: vr 27 december 2019, 15:44 En wat is er mis met de telefoon ?, ff belrondje doen en je weet de prijzen ...
Wat is er mis met een mailtje beantwoorden? Ik vind het een makkelijker medium. Niks mis mee toch? Waarom zou bellen de oplossing moeten zijn? Het is 2019. Bijna 2020. Beetje online contact is wel van deze tijd... Kunnen ze hem ook beantwoorden wanneer het ze uitkomt.
:o kijk uit je moet praten :lol: , denk dat met een belronde je sneller weet of er plek is en wat de kosten zijn ,maar ja e-mail is zoooo 2018 :lol:
Edit :Canard heeft het al verwoord :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Ik zou er met een gewone voetpomp echt niet aan beginnen.. dat tankstation om de hoek verhaal is natuurlijk wel een goeie!
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Haha, ik ben al zó vaak bij dat tankstation geweest (Ik heb nogal wat banden getest namelijk en voor mijn fietsmaatje ook)! En mocht het wat verder weg zitten, dan gewoon even je wielen in de kofferbak.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

ofv schreef: vr 27 december 2019, 12:13 Had om een prijs gevraagd bij de locale Giant dealer maar die wil geen prijs afgeven via de mail. Moet langskomen. (lastig als je nu @ work zit)
Jammer want lijkt me dat je toch prima prijs voor kunt afgeven, heb exact fiets doorgegeven hoe moeilijk is het? Maar goed... Nu wil ik in ieder geval nog liever weten of er mensen zijn die dit hebben laten uitvoeren en wat ze daar kwijt voor waren. Het is wel prettig om een richtprijs te hebben als ik die kant op ga.
Dat is vreemd. Een fietsenmaker die dit vaker heeft gedaan weet wel wat hij hiervoor moet vragen.
Deze dus niet.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

mauke schreef: vr 27 december 2019, 18:31 Ik zou er met een gewone voetpomp echt niet aan beginnen.. dat tankstation om de hoek verhaal is natuurlijk wel een goeie!
Ik zou het ook nooit als uitgangspunt nemen, maar de meeste wielen die ik heb gehad doen het er prima mee. Soms moet je de eerste 4 slagen wat vlotter doorbeuken... Eigenlijk alleen smallewielen en gravelspul is me nooit gelukt zonder m'n airshot.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7385
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

25 EUR valt best mee als je ziet hoeveel schoonmaakwerk ze ermee hebben... :lol:

https://www.vitalmtb.com/videos/member/ ... g9nSDvIW-k
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

cheeta schreef: vr 27 december 2019, 22:19 25 EUR valt best mee als je ziet hoeveel schoonmaakwerk ze ermee hebben... :lol:

https://www.vitalmtb.com/videos/member/ ... g9nSDvIW-k
:D ongeveer mijn situatie als ik het zelf ga doen :lol:
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Waar woon je? Wellicht is er iemand in de buurt die je wil helpen.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

Haha doet mij aan m'n eerste keer tubeless maken denken.
Ventiel onderaan boven het plasje latex, band nog op een kiertje (niet eerst zonder latex er op gepopt) en vol 8 bar van de compressor er op.

Toen was er ook even een doekje nodig. :lol:
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Kom net vd Giant dealer. Er zat geen 'melk' in de banden. Fietsenwinkel heeft die fiets zo meegegeven en ik had natuurlijk ook geen idee. Ze waren dus wel al tubeless.

Iedere 3 maanden in iedere band een flesje.

Direct geholpen en 24 euro armer. Prima. :-q
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Zat er wel of geen binnenband in? Meestal word een fiets niet tubeless afgeleverd. Tubeless ready betekend alleen dat het tubeless gemaakt kan worden.
Als het bij de beschrijving staat van een band wil niet zeggen dat je wiel tubeless is.
Plaats reactie