Lightbicyle/Nextie/Lightcarbon

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Hallo,

Ik gooi hem hier ff neer... Welke van de drie shops is de beste, slechtste etcetera? Graag op basis van ervaring ipv hearsay.
Ben van plan om een setje carbon velgen voor de mtb te kopen met dtswiss naven met een interne breedte van minimaal 25mm, setje zal tussen de 1300 en 1400 gram uitkomen gok ik.

Ik hoor het wel :D
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 898
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Ik heb Nextie. 3 seizoenen trail en veel DH. Probleemloos.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4130
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Diegene met ervaring met alle 3 de aanbieders zullen schaars zijn, maar je kan @Jan de man eens vragen.

Ik heb in 2016 een paar velgen voor mijn plusfiets besteld bij LightBicycle. Zelf gespaakt, dus ik kan je over de spaakkwaliteit van LB niets zeggen. Velgen zijn verder prima, en op de communicatie en levering kon ik niets aanmerken. Redelijk vlot, en ze spreken prima engels.
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

baron062 schreef: ma 30 december 2019, 18:19 Diegene met ervaring met alle 3 de aanbieders zullen schaars zijn, maar je kan @Jan de man eens vragen.
Het gaat om of inderdaad, eender van de drie.. Thanks!
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Gebruikersavatar
wvdb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 16:41

Rij nu een jaar (denk ik) met nextie velgen. 25mm intern asymetrisch. Gewoon de normale carbon uitvoering, dus niet de duurdere versie. Houden zich prima. Kan niet merken dat ze echt te lijden hebben. Rij voornamelijk gewoon rondje in het bos, maar wel af en toe een drop. Voor ritjes in het buitenland plaats ik er een huck norris in. Puur om me een wat beter gevoel te geven.
Jan de man heeft ze voor mij in elkaar gezet, hij vond het mooie velgen en als ik het zo begrijp heeft hij sindsdien meerdere setjes gemaakt.
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

wvdb schreef: ma 30 december 2019, 18:49 Rij nu een jaar (denk ik) met nextie velgen. 25mm intern asymetrisch. Gewoon de normale carbon uitvoering, dus niet de duurdere versie. Houden zich prima. Kan niet merken dat ze echt te lijden hebben. Rij voornamelijk gewoon rondje in het bos, maar wel af en toe een drop. Voor ritjes in het buitenland plaats ik er een huck norris in. Puur om me een wat beter gevoel te geven.
Jan de man heeft ze voor mij in elkaar gezet, hij vond het mooie velgen en als ik het zo begrijp heeft hij sindsdien meerdere setjes gemaakt.
Dankjewel, wil voor een zeer lichte set gaan maar hoe en wat moet ik nog uitvogelen... Ben nogal een leek op dat gebied.
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Gebruikersavatar
wvdb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 16:41

Heb zelf uiteindelijk voor hope naven en dt comp/rev en messing nippels gekozen. Misschien niet allemaal het lichtste spul, maar wel degelijk. Tot nu toe nog geen spijt van gehad.
Ik had natuurlijk lichtere naven kunnen kiezen, maar die zouden dan weer een stuk duurder zijn. En gezien het gewicht in het midden van het wiel zit het niet echt waard. Als ik het nu opnieuw zou moeten doen zou ik misschien voor de wat duurdere en lichtere nextie velgen kiezen + misschien alu nippels. Maar de eerste keer wist ik niet wat ik mocht/kon verwachten van nextie, dus wilde niet "te" veel betalen.
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

wvdb schreef: ma 30 december 2019, 20:19 Heb zelf uiteindelijk voor hope naven en dt comp/rev en messing nippels gekozen. Misschien niet allemaal het lichtste spul, maar wel degelijk. Tot nu toe nog geen spijt van gehad.
Ik had natuurlijk lichtere naven kunnen kiezen, maar die zouden dan weer een stuk duurder zijn. En gezien het gewicht in het midden van het wiel zit het niet echt waard. Als ik het nu opnieuw zou moeten doen zou ik misschien voor de wat duurdere en lichtere nextie velgen kiezen + misschien alu nippels. Maar de eerste keer wist ik niet wat ik mocht/kon verwachten van nextie, dus wilde niet "te" veel betalen.
Helder verhaal en goed te begrijpen. Heb hope naven in mijn racefiets (wielen van Thor) en wil graag de dt swiss 240.
Ben wel benieuwd naar de ervaringen van Lightcarbon, kreeg een prijslijst waar mijn mond van open viel :lol:
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Na wat research weet ik nu dat carbonracing.nl uit Delft dezelfde velgen heeft als Lightcarbon.com
Dus dan zal het wel in orde zijn? :lol:
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik weet niet wat de prijzen voor een set zijn van bovengenoemde merken, maar ik heb een set Stealth Enduro velgen met 240 naven, kost circa 1400,-
Op de site van Stealth kan je de wielsets samen stellen, ook in veel andere combis te koop zoals Hope naven.
Stealth is een Belgisch merk, dus redelijk lokaal, ook fijn voor garantie.
De set is door mij en de vorige eigenaar niet gespaard en is nog erg strak en stijf na 2 jaar.

https://www.stealthwheels.be/configurator/
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Omdat de vraag nog niet is gesteld aan TS, bij deze;

Wat is je gewicht?
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Jamis Diablo schreef: di 31 december 2019, 13:29 Ik weet niet wat de prijzen voor een set zijn van bovengenoemde merken, maar ik heb een set Stealth Enduro velgen met 240 naven, kost circa 1400,-
Op de site van Stealth kan je de wielsets samen stellen, ook in veel andere combis te koop zoals Hope naven.
Stealth is een Belgisch merk, dus redelijk lokaal, ook fijn voor garantie.
De set is door mij en de vorige eigenaar niet gespaard en is nog erg strak en stijf na 2 jaar.

https://www.stealthwheels.be/configurator/
Bedankt voor je toevoeging, maar ik ga toch voor een Chinese (it's all Chinese..) van Eie carbon.
Ter info: ongeveer 1280 gram met 240 naven, kosten: ~€900

Gewicht is 74kg, gebruik XC
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Dat is een mooie prijs, en erg licht :-q
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Jamis Diablo schreef: di 31 december 2019, 13:39 Dat is een mooie prijs, en erg licht :-q
Nou inderdaad, maar sta nog in dubio....
25mm breed intern of 22mm....
Rijd op een Lux met maxxis ikon 2,2"
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

25mm zou ik kiezen. Komen je banden weer beter bij uit en kun je net wat optimaler gebruik maken van het beschikbare profiel.
Daarnaast kun je, weliswaar met een miniem verschil want zo groot is de stap tussen 22 en 25 niet, toch met een iets lagere banden druk rijden waardoor het comfort groter wordt.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Plaats reactie