Welke banden voor Enduro/Trail 29x2.6

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
MW89
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: di 16 juli 2019, 16:41

Hallo Forumleden.

De banden van mijn Stumpjumper FSR 29 longtravel zijn aan vervanging toe! Wie kan mij een goed advies geven welke banden vergelijkbaar zijn met de originele van specialized die er nu op zitten?


Hoofdzakelijk fiets ik veel in het aachenerwald en omgeving drielandenpunt, dus ik zoek iets met weinig rolweerstand maar toch de stevigheid en grip van een Enduro band.
Ook staat er een weekendje Winterberg en Malmedy op de planning.

Het liefst wil ik weer 2.6 banden en ik rij ze 2bliss.



Front Tyre
Butcher, GRID casing, GRIPTON® compound, 2Bliss Ready, 29x2.6"

Rear Tyre
Purgatory, GRID casing, GRIPTON® compound, 2Bliss ready, 29 x 2.6"
Saddle


Grtzzzz
Biker_Jesse
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 10:55
Mijn mountainbike: Bird Zero TR

Ben je (on)tevreden over je huidige banden? M.a.w.: waarom zou je niet dezelfde banden opnieuw monteren? Op basis daarvan kan er goed geadviseerd worden :-q
"Circles turning circles. Man's most efficient machine."

Garage sale: heel veel spullen voor weinig :bier:
Frameset met vork te koop (ook voor weinig) :bier:
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4106
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

De specialized zijn prima, betaalbare banden voor wat je er mee wil doen. Ik heb ze ook een jaar gehad, en deden het eigenlijk overal wel heel goed. Ik merkte wel dat ze in de kou wat minder grip krijgen, rubber zal wel wat harder worden ofzo

Let wel dat de 2.6 banden van specialized eerder vallen als 2.4. ook op de 30mm interne velgen. Echte 2.6 past trouwens ook prima in de Stumpjumper. I
⛧⛧⛧
Plaats reactie