Kwaliteit Mavic velgen?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Mooie aanbieding inderdaad, alleen krijg ik een andere prijs (320 euro) te zien. Bij het invoeren van de kortingscode krijg ik de melding dat de code niet geldig is.
En past 12x142 wel in een frame waar normaal gesproken 5x135mm in zit?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Nee, een 142x12 past niet zomaar in een QR frame. Maar dus wel met de passende einddoppen van DT Swiss :)
DT heeft eigenlijk naven die je in twee hoofdgroepen kunt onderverdelen, de duurdere types (240, 350) met een ratchet freewheel (twee getande ringen) en de minder dure naven met een pallen freewheel (oa de 370). Hun complete wielsets maken gebruik van naven die het binnenwerk van een van die types gebruikt.
Ik weet niet zeker of de einddoppen voor beide naaftypes gelijk zijn of dat er andere zijn voor de naven met pallen en die met ratchets.

De site van RCZ is niet geweldig, ik heb ook weleens problemen gehad met kortingscodes, bestelvoorkeur e.d. Soms ligt het eraan dat je niet op de NL versie zit, check dat anders even door op de NL vlag te klikken (rechts bovenin, kun je land kiezen).

Eigenlijk is alles van RCZ niet geweldig, alleen (soms) hun prijzen :D
(Al ben ik wel probleemloos geholpen toen ik een Revelation vork met garantieprobleem had).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ah, dat is nuttige info. Ik was de conversiekitjes al tegengekomen, maar was er nog niet achtergekomen hoe dat precies werkte.

Van RCZ had ik al heel wat (vooral negatiefs) gelezen inderdaad, maar ja..de prijzen he... :-D
Ik zat inderdaad niet op de Nederlandstalige site, maar ook op de NL site doet de code het niet.
Maakt voor nu even niet uit, maar ik zet deze wielen even op het lijstje.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik lees iets over fatsoeneren.
Het fatsoeneren van je Mavic achterwiel is een utopie.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

kermit schreef: vr 3 januari 2020, 12:32 https://www.rczbikeshop.com/en_ue2/dt-s ... 02787.html

DT Swiss setje met 25mm brede velgen, zesbouts schijfbevestiging en Shimano body.
Dmv andere doppen aan te passen naar QR en met de kortingscode "RCZBTO" tot 24 uur zaterdagavond voor 129,99. Dat lijkt me een mooie upgrade voor een schappelijk prijsje toch? (ga er even vanuit dat je een 29er hebt)

Goedkoper gaat een upgrade niet snel zijn denk ik...
Ik heb het setje kunnen scoren. Super prijs, maar levertijd van 8 weken??? Is trouwens een E 1900 setje, dus voor endurogebruik met een rating van 130 kg/categorie 4.

Wel wat zwaarder, maar toch wel verstandig voor mij met 96 kg. Ik rijd nu op een setje Mavic crossmax. Dat gaat tot nu toe goed. Ik heb ze destijds bij binnenkomst gelijk nagekeken. De spaakspanning was ruk, enorme variatie tot 48 kgf! Gelijk aangepakt en de verschillen in spanning per zijde kunnen terugbrengen naar max 4 kgf. (Fatsoeneren is altijd zinvol)

Ben ik ook gelijk klaar voor mijn project wat er aan komt, maar daarover later meer.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mooi setje!
Mad Wally schreef: zo 5 januari 2020, 21:20 ... Super prijs, maar levertijd van 8 weken???
Tja, RCZ... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
thijsgillijns
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: do 15 januari 2015, 21:16
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF pro race 2019

Of een knap setje van mp of hier uit het verkoopgedeelte.
Canyon Neuron CF9 2022
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Even een update over wat ik uiteindelijk besloten heb. :-)
Wel zo netjes na alle eerder reacties op mijn beginpost.

Inmiddels moesten ook zowel voor als achter de lagers vervangen gaan worden en was de slag in het achterwiel nog erger geworden.
Ook hoorde ik af en toe schurende geluiden uit de naaf van het achterwiel komen die erg aan het geluid deden denken van het welbekende Mavic probleem...
Wellicht dat dit niet het geval was, maar ik was de wielen inmiddels echt zat en had besloten dit niet verder te onderzoeken, maar een nieuwe set te gaan kopen.
Ik heb contact opgenomen met ons forumlid Jan the Man en die kon een mooi setje voor mij maken.
Binnenkort heb ik een nieuw wielset bestaande uit Ryde Trace25 velgen (32 spaaks) met DT Swiss 350 naven en DT Competition spaken.
Nu nog even wachten tot ze klaar zijn, maar ik heb van Jan al een heel prettige update gekregen over de voortgang. :-)
Enige nadeel van dit setje waren de stickers op de velgen, maar Jan was zo aardig om de stickers er vast voor mij af te halen. :-)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

awinkel schreef: zo 5 juli 2020, 19:59 Enige nadeel van dit setje waren de stickers op de velgen, maar Jan was zo aardig om de stickers er vast voor mij af te halen. :-)
Breng een extra biertje mee voor Jan, want dat is behoorlijk k*twerk... :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dat heeft hij dan wel verdiend, want op de foto die ik geappt kreeg zag het er strak uit. :-)
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Lars TB schreef: zo 5 juli 2020, 21:03
awinkel schreef: zo 5 juli 2020, 19:59 Enige nadeel van dit setje waren de stickers op de velgen, maar Jan was zo aardig om de stickers er vast voor mij af te halen. :-)
Breng een extra biertje mee voor Jan, want dat is behoorlijk k*twerk... :bier:
Of een literfles aceton, de echte.
Plaats reactie