Eens iets ander dan Schwalbe? En skinwall!

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Heckler40 schreef: zo 5 januari 2020, 15:16
I_do schreef: zo 5 januari 2020, 14:14 Heb een setje barzo/mescal in de bestelling :)
En welke zijn het geworden?
TL ready 4C graphene in de lichte tanwal kleur
Laatst gewijzigd door I_do op zo 5 januari 2020, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Ga ze ook weer lekker zelf tubeless maken
Ruben L
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 16 maart 2011, 16:49

RRon schreef: za 4 januari 2020, 19:21 Heb de Onza's er snel weer afgehaald omdat die te stug zijn en daardoor twee hard opgepompt moeten worden. Nu de Maxxis Ikons erop.... voor en achter en geven mij grip en vertrouwen zat op de UHR... heerlijke banden!
Die ervaring met hard moeten oppompen heb ik ook, maar dan zijn ze toch juist te soepel?

Maar Maxis Skinwalls merkbaar beter dus? Jammer dat 2.40 bij mij te krap wordt :-S

(Heb zelf Onza Canis skinwall voor en Onza Svelt skinwall achter, beide in 27.5" / 2.25 breed / tubeless.)
Gebruikersavatar
udo van dongen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 403
Lid geworden op: zo 13 juli 2014, 14:02
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Comp 2, YT Decoy Shred
Contacteer:

rokl schreef: za 4 januari 2020, 19:52 Ik rijd nu al 4 jaar met Vittoria Barzo 2.25 voor (liteskin, TNT, Graphene 1 en Graphene 2) en Mezcal 2.25 (Graphene 1 en 2) achter. Ben helemaal tevreden met deze combi, die ik het hele jaar door rijd. Uit nieuwsgierigheid ga ik wel de volgende keer Wolfpack 2.25 Cross of Race (voor) en Race of Speed (achter) proberen.
Ik heb deze ook in de G2 uitvoering (antraciet skinwall) en ben er prima tevreden mee. Maar een ding vind ik jammer, de Barzo 2.25 valt smaller dan de mezcal 2.25 en dat ziet er imo een beetje raar uit. Maar verder prima licht lopende banden die makkelijk tubeless te maken zijn en ook niet leeg blijven lopen zoals de conti raceking/Xking die ik eerst had
Een gek alleen is zo gek nog niet
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Er zijn ook nog de Massi storm of huricane skinwall banden. Afbeelding
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Ruben L schreef: ma 6 januari 2020, 11:41
RRon schreef: za 4 januari 2020, 19:21 Heb de Onza's er snel weer afgehaald omdat die te stug zijn en daardoor twee hard opgepompt moeten worden. Nu de Maxxis Ikons erop.... voor en achter en geven mij grip en vertrouwen zat op de UHR... heerlijke banden!
Die ervaring met hard moeten oppompen heb ik ook, maar dan zijn ze toch juist te soepel?

Maar Maxis Skinwalls merkbaar beter dus? Jammer dat 2.40 bij mij te krap wordt :-S

(Heb zelf Onza Canis skinwall voor en Onza Svelt skinwall achter, beide in 27.5" / 2.25 breed / tubeless.)
Ik vond ze niet echt soepel maar snap wat je bedoeld. Het loopvlak vind ik erg stug, de wangen waren vrij soepel... misschien dat ze voor mij daardoor ook minder voorspelbaar waren. Ik had hiervoor de Fast Track van specialized en die bevielen mijn erg goed, nu de Ikons... en ook die rijden heerlijk, vind ik.
Plaats reactie